- Hirdetés -

Fókuszban a fenntartható termékek

|

- Hirdetés -

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és 2) CO2 kibocsátást 46%-kal, az azon kívüli kibocsátást (Scope 3) pedig 25 százalékkal tervezik csökkenteni. Tavaly több úttörő lépést tettek a műanyagmentesítésért, most februárban pedig a Green Weeks nevet viselő aktivitásukkal szeretnék ráirányítani a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára.

Két héten keresztül a fenntartható termékek kerülnek előtérbe az Auchan Magyarország áruházaiban. A vállalat három fő terület mentén építi fenntarthatósági stratégiáját, amelyek közül az egyik legnagyobb terület a környezet. Ide tartozik például az energiahatékonyág, a műanyagfelhasználás csökkentése, a biodiverzitás védelme, az egészséges táplálkozás elősegítése, valamint az élelmiszerpazarlás csökkentése, ezek kapnak most kiemelt figyelmet a Green Weeks elnevezésű kampány ideje alatt. Az áruházlánc nagyon fontosnak tartja a vásárlók edukálását, így a folyamatos kommunikáció mellett időről időre még hangsúlyosabban igyekszik felhívni a figyelmet a téma fontosságára.

A vállalat 2019 óta folyamatosan következetes lépéseket tesz a fenntartható működés irányába, amelynek kiemelt részét képezi a műanyagmentesítés. Ennek érdekében tavaly az áruházláncok közül elsőként vezették ki a forgalomból az egyszer használatos műanyagzacskót. A műanyag csomagolóeszközök helyett számos környezetbarát alternatívát kínálnak, úgy, mint a mára már ikonikusnak számító karton bevásárlódoboz, alternatív csomagolóeszközök a zöldség-gyümölcsosztályon és a pékáru részlegen, a lebomló, komposztálható változatok a húsoknál, halaknál. Február közepétől újabb állomáshoz érkeznek, ugyanis mostantól néhány paradicsomfajta is fenntartható papírdobozba kerül. Ez mindamellett, hogy praktikus és 100%-ban újrahasznosított papírból készült, dizájnos, ráadásul a megfelelő légáteresztés gondoskodik arról, hogy a benne lévő zöldségek frissek maradhassanak. A korábbi műanyagcsomagoláshoz képest ez a hullámpapírból készült, rétegelt doboz kevésbé érzékeny a párára és a hőingadozásra, aminek köszönhetően megnő a benne tárolt termék fogyaszthatósági ideje is.

A vállalat ez alatt a két hét alatt abban is szeretne segíteni vásárlóinak, hogy vásárlásaik során tudatos döntéseket hozhassanak. Az akciós újságban számos szemléletformáló üzenettel, a helyszínen pedig különböző táblákkal támogatják majd az eligazodást a környezettudatos termékkínálat között.

A kereskedelemben egyébként jelenleg is számos kifejezést és védjegyet használnak a termékek besorolására, amelyek között gyakran nem könnyű kiismerni magunkat. Íme néhány a leggyakrabban használt kifejezések közül:

1. Ökológiai gazdálkodás: Az ökológiai gazdálkodás nem engedélyezi, továbbá korlátozza a különböző szintetikus növényvédő szerek, műtrágyák, talajjavító szerek, valamint a mesterséges állatgyógyászati készítmények, illetve hozamfokozók használatát.

2. Öko/Bio/Organikus termékek: Olyan termékek, amelyek az ökológiai gazdálkodás rendszeréből származnak.

3. Vegán élelmiszer: Tisztán növényi eredetű termék. Feldolgozási és gyártási folyamata során nem használnak fel vagy nem adnak hozzá állati eredetű összetevőt.

4. GMO/GMO-mentes élelmiszerek: Genetikailag módosított alapanyagoktól mentes termékek. Ez a védjegy garanciát nyújt arra, hogy a jelöléssel ellátott élelmiszerek nem tartalmaznak genetikailag módosított szervezeteket, továbbá nem tartalmaznak a szervezetek által előállított összetevőket. Az állati eredetű termékek esetében az állatok nem kaptak olyan takarmányt, amely genetikailag módosított szervezeteket tartalmazott.

5. Felelős forrásból származó: Ellenőrzött és megbízható forrásból származik. Az élelmiszer/alapanyag teljes útja nyomon követhető a termőföldtől egészen a csomagolt termékig. A termék előállítási módja tudatos, környezetkímélő mezőgazdasági módszerből származik.

6. Fenntartható erdőgazdálkodás: Az egyik leggyakrabban előforduló jelzés. Röviden az FSC védjegy garantálja, hogy az adott fa és papír felhasználással készült csomagolóanyag/kartondoboz felelősen művelt erdőből és ellenőrzött forrásból származik.

7. Biológiailag lebomló: Azokat hívjuk biológiailag lebomló műanyagoknak, amelyek képesek a természetben is megtalálható elemekre és anyagokra lebomlani adott, speciális körülmények között, az élővilág szervezeteinek (mikroorganizmusok, gombák stb.) hatására.

8. Újrahasznosítható: A műanyag olyan típusa, amely alkalmas arra a folyamatra, hogy a megfelelő eljárással új tárgyakat és eszközöket készítsenek belőle. Nem minden anyag újrahasznosítható, ezért fontos az előzetes szelektálás és a tudatosság. Az újrahasznosítható jelzés mindig megtalálható az erre alkalmas műanyagokon.

9. Többször használatos: Az egyszerhasználatos termékek alternatívái. Mivel többször is felhasználhatók, ezért csökkentik az egyszerhasználatos műanyagok használata során keletkezett hulladékot, ami abból fakad, hogy azonnal kidobásra kerülnek.

10. Karbonlábnyom: A karbonlábnyom egy olyan mutatószám, amely megmutatja az emberek, különböző szervezetek és országok hatását a klímaváltozásra. A karbonlábnyom kiszámításával megtudhatjuk, hogy milyen mennyiségű üvegházhatású gázok kerülnek a levegőbe közvetlen és közvetett úton.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....