- Hirdetés -

Itthon is egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok

|

A szabadidős tevékenységek is átalakultak a koronavírus-járvány következtében. A kerékpározás, különösen az elektromos kerékpárok növekvő népszerűségét az Alza, Magyarország harmadik legnagyobb webáruházának adatai is alátámasztják. 2021 kezdete óta csaknem megháromszorozódtak az értékesítési adatok az előző év hasonló időszakához képest. Egyértelműen látszik az is, hogy a vásárlók a minőséget és a biztonságot részesítik előnyben. Az átlagos eladási értékek nemcsak maga a kerékpár, hanem a tartozékok és a karbantartási eszközök vonatkozásában is emelkednek.

A kerékpározást enyhe túlzással úgy is lehet jellemezni, mint a pandémia egyik nyertesét. A bevezetett korlátozások alig érintették, így egyre több kerékpáros jelenik meg a magyar utakon és azokon kívül is. A kerékpározás fellendülését az Alza adatai is alátámasztják, a kerékpáros kategóriában tavaly egész évben megduplázódtak az eladások, idén pedig az év eleje óta még nagyobb a növekedés mértéke.

„A kerékpárok iránti kereslet tavaly világszerte növekedni kezdett, és ez a tendencia idén is folytatódik. Az év eleje óta több mint 20 százalékkal nőtt a kerékpáreladás az Alza webáruházban" - mondta Takács Csaba, az Alza.hu magyarországi vezetője. Az e-kereskedőnél az elektromos kerékpár kategória iránt nőtt a legnagyobb mértékben az érdeklődés. Idén január óta ez teszi ki az összes eladott felnőtt kerékpár kétharmadát. "Világszerte hiány van kerékpárokból, különösen hegyi kerékpárokból, ami hátráltatja a termékkategória további növekedését. Szerencsére tavaly az Alza nagyobb mennyiséget rendelt be e-bike-ból, ennek köszönhetően ki tudtuk elégíteni az elektromos modellek iránti keresletet, amely több mint 170%-kal nőtt a webáruházunkban" - tette hozzá Takács.

Az elektromos kerékpárok számos előnye ellensúlyozza a magasabb vételárukat. Az elektromos motor segítségével a teljesítménykülönbségek kiegyenlítődnek, így az egész család együtt élvezheti a kerékpártúrát. A kezdők vagy alkalmi kerékpárosok olyan helyekre is eljuthatnak, ahová hagyományos kerékpárral nem tudnának. A hegyi elektromos kerékpárok az egyik legkelendőbbek az Alza webshopjában, a vásárlók jellemzően 420 000 Ft körüli összeget költenek rájuk. Ahogy a kerékpározás egyre népszerűbbé válik, úgy nő az az összeg is, amelyet a vásárlók hajlandóak hagyományos kerékpárokra fordítani. Bár az Alza legkelendőbb kerékpárjai még mindig a 140 000 Ft körüli árkategóriába tartoznak, a lényegesen drágább modellek is szép számmal kelnek el.

A magyarok jobban vigyáznak a kerékpárjukra

A jobb felszereltséggel rendelkező kerékpár tulajdonosok körében is egyre nagyobb az igény arra, hogy gondját viseljék kerékpárjuknak. A kerékpár ápolási termékek értékesítése az Alzánál a tavalyi évhez képest csaknem megduplázódott. A legnagyobb kereslet a magasabb árkategóriájú minőségi tisztító- és kenőanyagok iránt mutatkozik. Teljes körű kerékpárgondozást nyújtanak, a vázak és az összes alkatrész tisztításától kezdve a legmodernebb technológiát alkalmazó kenőanyagokon át az egész kerékpár funkcionális végső kezeléséig. „Míg régebben elég volt a kerékpárt mosogatószerrel lemosni és motorolajjal bekenni, ma már a vásárlók nem haboznak több ezer forintot költeni kiváló minőségű tisztítószerekre, nanotechnológiával készült olajokra vagy a fényezéshez szükséges polírozókra" - mondja Takács Csaba.

A minőség kiemelt szempont a vásárlás folyamán, ezt más kapcsolódó kategóriák értékesítési adatai is egyértelműen mutatják. Az idei népszerű termékek közé leginkább a kerékpáros sisakok és a védőszemüvegek tartoznak. Eladásaik az év eleje óta csaknem megduplázódtak, és a vásárlók egyértelműen a felső kategóriás márkák magasabb árú modelljeit részesítik előnyben. A lámpák, kerékpár pumpák, sárvédők és egyéb kiegészítők eladásai is hasonlóan növekedtek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...