- Hirdetés -

Itthon is egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok

|

- Hirdetés -

A szabadidős tevékenységek is átalakultak a koronavírus-járvány következtében. A kerékpározás, különösen az elektromos kerékpárok növekvő népszerűségét az Alza, Magyarország harmadik legnagyobb webáruházának adatai is alátámasztják. 2021 kezdete óta csaknem megháromszorozódtak az értékesítési adatok az előző év hasonló időszakához képest. Egyértelműen látszik az is, hogy a vásárlók a minőséget és a biztonságot részesítik előnyben. Az átlagos eladási értékek nemcsak maga a kerékpár, hanem a tartozékok és a karbantartási eszközök vonatkozásában is emelkednek.

A kerékpározást enyhe túlzással úgy is lehet jellemezni, mint a pandémia egyik nyertesét. A bevezetett korlátozások alig érintették, így egyre több kerékpáros jelenik meg a magyar utakon és azokon kívül is. A kerékpározás fellendülését az Alza adatai is alátámasztják, a kerékpáros kategóriában tavaly egész évben megduplázódtak az eladások, idén pedig az év eleje óta még nagyobb a növekedés mértéke.

„A kerékpárok iránti kereslet tavaly világszerte növekedni kezdett, és ez a tendencia idén is folytatódik. Az év eleje óta több mint 20 százalékkal nőtt a kerékpáreladás az Alza webáruházban" - mondta Takács Csaba, az Alza.hu magyarországi vezetője. Az e-kereskedőnél az elektromos kerékpár kategória iránt nőtt a legnagyobb mértékben az érdeklődés. Idén január óta ez teszi ki az összes eladott felnőtt kerékpár kétharmadát. "Világszerte hiány van kerékpárokból, különösen hegyi kerékpárokból, ami hátráltatja a termékkategória további növekedését. Szerencsére tavaly az Alza nagyobb mennyiséget rendelt be e-bike-ból, ennek köszönhetően ki tudtuk elégíteni az elektromos modellek iránti keresletet, amely több mint 170%-kal nőtt a webáruházunkban" - tette hozzá Takács.

Az elektromos kerékpárok számos előnye ellensúlyozza a magasabb vételárukat. Az elektromos motor segítségével a teljesítménykülönbségek kiegyenlítődnek, így az egész család együtt élvezheti a kerékpártúrát. A kezdők vagy alkalmi kerékpárosok olyan helyekre is eljuthatnak, ahová hagyományos kerékpárral nem tudnának. A hegyi elektromos kerékpárok az egyik legkelendőbbek az Alza webshopjában, a vásárlók jellemzően 420 000 Ft körüli összeget költenek rájuk. Ahogy a kerékpározás egyre népszerűbbé válik, úgy nő az az összeg is, amelyet a vásárlók hajlandóak hagyományos kerékpárokra fordítani. Bár az Alza legkelendőbb kerékpárjai még mindig a 140 000 Ft körüli árkategóriába tartoznak, a lényegesen drágább modellek is szép számmal kelnek el.

A magyarok jobban vigyáznak a kerékpárjukra

A jobb felszereltséggel rendelkező kerékpár tulajdonosok körében is egyre nagyobb az igény arra, hogy gondját viseljék kerékpárjuknak. A kerékpár ápolási termékek értékesítése az Alzánál a tavalyi évhez képest csaknem megduplázódott. A legnagyobb kereslet a magasabb árkategóriájú minőségi tisztító- és kenőanyagok iránt mutatkozik. Teljes körű kerékpárgondozást nyújtanak, a vázak és az összes alkatrész tisztításától kezdve a legmodernebb technológiát alkalmazó kenőanyagokon át az egész kerékpár funkcionális végső kezeléséig. „Míg régebben elég volt a kerékpárt mosogatószerrel lemosni és motorolajjal bekenni, ma már a vásárlók nem haboznak több ezer forintot költeni kiváló minőségű tisztítószerekre, nanotechnológiával készült olajokra vagy a fényezéshez szükséges polírozókra" - mondja Takács Csaba.

A minőség kiemelt szempont a vásárlás folyamán, ezt más kapcsolódó kategóriák értékesítési adatai is egyértelműen mutatják. Az idei népszerű termékek közé leginkább a kerékpáros sisakok és a védőszemüvegek tartoznak. Eladásaik az év eleje óta csaknem megduplázódtak, és a vásárlók egyértelműen a felső kategóriás márkák magasabb árú modelljeit részesítik előnyben. A lámpák, kerékpár pumpák, sárvédők és egyéb kiegészítők eladásai is hasonlóan növekedtek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....