- Hirdetés -

Itthon is elindult a Facebook digitális oktatási platformja

|

A Facebook elindította a Get Digital magyar nyelvű változatát, amely egy átfogó digitális oktatási tanterv szülők, tanárok és tizenévesek számára. A benne foglalt tanórák és tananyagok a Harvard Egyetem és a Berkeley Kaliforniai Egyetem által rendelkezésre bocsátott oktatási segédanyagokon alapulnak. A platform magyarországi bevezetése a Skool civil szervezettel együttműködésben történt.

A Facebook és a Skool azért indítja el a Get Digital program magyar nyelvű kiadását, hogy elérhetővé tegyék a hazai iskolák és családok számára azokat az eszközöket, amelyek biztonságos, egészséges és támogató digitális közösségek létrehozásához szükségesek. Ezeket az erőforrásokat úgy tervezték, hogy az osztálytermekben és otthon is felhasználhatók legyenek. A digitális tananyagok a koronavírus-járvány során pedig még fontosabbá váltak, hiszen számtalan diák távoktatásban kényszerül folytatni tanulmányait, és a fiatalok több időt töltenek eszközeik használatával.

A Get Digital a diákok kutatómunkáját igényló alapú leckéket és információforrásokat kínál, hogy a fiatalok elsajátíthassanak belőle olyan készségeket, amelyek által felelősségteljes digitális polgárokká válhatnak. A tanterv öt pilléren nyugszik, ezek az Alapismeretek, a Jóllét, az Aktivitások, az Önállóság és a Lehetőségek. A tartalmakat úgy tervezték, hogy azok elősegítsék a fiatalok alapvető kompetenciáinak és készségeinek fejlesztését a digitális világban való biztonságosabb eligazodásához.

Az egyes területekhez konkrét, egy-egy kiválasztott kérdéskört teljes egészében lefedő tantervek érhetők el. Ezekből a tananyagokból a szülők is segítséget kaphatnak ahhoz, hogy együtt készülhessenek fel gyerekeikkel a digitális biztonság lefolytatandó beszélgetésekre. A tizenévesek maguk is találhatnak szórakoztató feladatokat az anyagok között, amelyek segítenek az interneten való navigálásban és az online közösségek létrehozásában.

Magyarországon a Facebook digitális oktatási partnere a Skool, egy olyan civil szervezet, amely a fiatalok digitális készségeinek fejlesztését tűzte ki célul.

“A Skool 2014-es indulása óta kiemelten fontosnak tartjuk, hogy az élményalapú technológiai készségek oktatása mellett támogassuk a fiatalokat abban, hogy a digitális világban biztonságban és magabiztosan mozogjanak. Ezért is örülünk annak, hogy egy olyan átfogó projekt népszerűsítésében veszünk részt, ahol a világ vezető egyetemeinek tudása és a Facebook szakértőinek tapasztalata ingyenesen, mindenki számára elérhetővé válik.” – nyilatkozta Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője.

“Mivel a világjárvány nyomán életünk minden eddiginél nagyobb hányada zajlik az interneten, elengedhetetlen, hogy a web legfiatalabb felhasználóit felkészítsük azokkal az ismeretekkel és készségekkel, amelyek révén a digitális előnyöket a lehető legjobban kihasználhassák. Eközben fel kell ismerjék, és el kell kerüljék azokat kockázatokat, amelyekkel az interneten találkozhatnak. Ezen a területen a világ legkompetensebb szakértőivel és szervezeteivel dolgoztunk olyan erőforrások fejlesztésében, amelyek bár segítenek átadni az ismereteket, ugyanakkor szórakoztatóak is. Nagyon remélem, hogy a program valódi hatással lesz a fiatalok online töltött idejének biztonságára és minőségére” – mondta Cseh Gabriella, a Facebook Head of Public Policy CEE munkatársa.

A Get Digital keretében elérhető digitális tananyagokat a következő oktatási intézmények készítették: a Harvard Egyetem Berkman Klein Internet és Társadalom Központjának Ifjúsági és Média csoportja (amely Creative Commons licenc alatt publikálta tananyagait), a Kaliforniai Egyetem Greater Good Science Center-e, illetve a Teaching Tolerance szervezet. További partnerek: a Yale Egyetem Érzelmi Intelligencia Központja, a Net Family News, a Micro: bit Oktatási Alapítvány, és a Beyond Differences szervezet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...