- Hirdetés -

Itthon is működhet az előfizetéses online média

|

- Hirdetés -

Világszerte több mint 435 százalékkal nőtt az előfizetés-alapú szolgáltatások és tartalmak piaca az elmúlt 10 évben, miközben az emberek 78 százaléka rendelkezik legalább egy rendszeres előfizetéssel. Különösen nagyot robbant a trend a médiapiacon, ahol a koronavírus által felerősített hírdömpingben megnőtt az igény a hiteles, minőségi online tartalmak iránt és már itthon sem az a kérdés, hogy belevágjanak-e az online médiumok, hanem sokkal inkább az, hogyan tegyék ezt.

Ugyan már a 2010-es évek elejétől is egyre több médiavállalkozás és kiadó döntött úgy, hogy belekóstol az előfizetéses tartalomszolgáltatás világába, a pandémia hatására robbant igazán nagyot az értékesítési modell népszerűsége. A ’The Atlantic’ amerikai magazin tavaly 36 000 új előfizetőt szerzett mindössze 4 hét alatt, a ’The New York Times’ pedig történetének legsikeresebb évét könyvelhette el annak köszönhetően, hogy feliratkozóinak száma elérte a 7,5 milliót.

„A magyar piac is ébredezik és puhatolózik a subscription-alapú rendszerek irányába, és valójában közös érdekünk, hogy egyre több szereplő merjen lépni, ez ugyanis garanciát jelenthet a hiteles és értékes médiatartalmak arányának növekedésére. Így már nem is annyira kérdés az, hogy érdemes-e belevágni, inkább az, hogy hogyan. Hazánkban egyelőre a tagsági rendszerek népszerűbbek, melyek inkább a közösségépítésre fókuszálnak, és a támogatóik számára tesznek elérhetővé kiemelt cikkeket, hírleveleket, videókat és podcastokat” – fejtette ki a Protechtor e-commerce webinár-sorozatának legújabb részében Szauer Tamás, a HVG Kiadó Zrt. marketing és terjesztési igazgatója.

Kicsi piac, de érdemes befektetni

Abban egyetértettek a médiapiaci vezetők, hogy a tagsági és előfizetői rendszerek kifejezetten sikeresen építik a márka hírnevét és a fogyasztói elkötelezettséget, így bár jelentős anyagi befektetéssel és kockázatvállalással jár a bevezetésük, az erőfeszítések megtérülnek. Bevált recept egyelőre nincs, inkább csak kísérleteznek a kiadóvállalatok, hogy mi működhet a hazai közegben és mi kevésbé, összességében viszont úgy tűnik, minél speciálisabb tartalomról van szó (például pénzügyi elemzések, szakmai cikkek) annál inkább hajlandóak fizetni az olvasók a hozzáférésért.

A magyar piac egyébként rendkívül kicsi, és többnyire minden szereplő ugyanabból a célcsoportból meríthet: jellemzően a 30-as, 40-es, 50-es korosztály nyitott a digitális előfizetésekre, aki pedig egyszer rákap, azt könnyebb elérni újabb ajánlatokkal. Általános tapasztalat, hogy mindenkinek azon a területen érdemes megtenni az első lépéseket, amelyben egyébként is profi, így versenyképes tud lenni akár a médiaóriásokkal szemben is, legyen az akár a szórakoztatás, akár a tájékoztatás.

Tóbiás Andrea, a Central Médiacsoport Zrt., stratégiai terjesztési igazgatója úgy látja: „fontos azt is megjegyezni, hogy a magyar nyelvűség és a lokális relevancia is behatárolja az előfizetéses termékek terjeszthetőségét. A Nők Lapja magazint például hiába próbáltuk subscription-alapú rendszerben kínálni a londoni magyar közösségnek, nem váltotta ki a várt érdeklődést. Egyelőre úgy látjuk, hogy nagyon lassan nyer majd teret ez az értékesítési modell Magyarországon, viszont mindenképpen érdemes elindulni az úton: az ebbe az irányba tett lépések már a kezdeteknél is jelentős szemléletváltást hoztak a szervezeti struktúránkba, tudatosabban kezdtünk viszonyulni a technológiai fejlesztésekhez és az adatalapú üzleti döntésekhez.”

A következő években tehát a subscription rendszerek lassú terjedése várható néhány új szereplő megjelenésével, amit a HVG Kiadó és a Central Média szakemberei is üdvözölnének: minél nagyobbra nő ugyanis a „torta”, annál szélesebb közönséget tudnak megcélozni ajánlataikkal. Addig is tartalomoptimalizálással, a háttérfolyamatok és a technológia stabilizálásával, illetve modern szemléletű, hatékony csapatok felépítésével igyekeznek felkészülni a várt robbanásra. Az amerikai és a hazai IT-piacon is jelentős tapasztalattal rendelkező Stylers Group közel 10 éve foglalkozik feliratkozás-alapú rendszerek fejlesztésével, amit többek között a hvg360 havi előfizetéses digitális hírmagazinjának, illetve a Deepak Chopra és Oprah Winfrey médiasztárok által fémjelzett Chopra Center technológiai hátterének kialakításánál is hasznosítottak.

„Az amerikai piacon természetesen teljesen mások a léptékek, ott akár napi milliós nagyságrendű látogatóval és oldalterheléssel is számolni kell, amihez elengedhetetlen a stabil IT-háttér. Emellett az elsőszámú szempont, amit mindig figyelembe veszünk a fejlesztésnél, hogy teljes mértékben az ügyfél igényeire legyen szabva a termék, és amire neki van szüksége, azt tökéletesen tudja. Keretrendszerünk segítségével a legegyedibb üzleti megoldások is könnyedén megvalósíthatók, összeköthetők már meglévő szoftverekkel, illetve egyszerre több párhuzamos fizetési opciót is támogatnak (pl. Stripe, PayPal és SimplePay) – ez ma már alapvető fogyasztói elvárás” – mondja Gönczy Gábor, a Protechtor webináriumokat szervező Stylers Group CEO-ja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fesztiválokon keresnek munkát a fiatalok

Állásbörze egy kilencvenezres fesztiválon? Miért ne?! Több ezer pályakezdő, tizenhárom úttörő munkáltató és rengeteg felejthetetlen élmény - ilyen egy igazi Z generációs szakmai esemény, a Zyntern Karrier Zóna az EFOTT-on. A fiatalokat nemcsak elkötelezni...

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén is díjazzák a közösségi média sztárjait

Hatodik alkalommal díjazzák a közösségi média legnagyobb hazai sztárjait a JOY Social Media Awardon (JOY SMA). A közönség egy hónapon keresztül szavazhat a hét kategóriában induló 28 jelöltre. Új kategória idén a #képernyőkedvence, valamint...

Fesztiválokon keresnek munkát a fiatalok

Állásbörze egy kilencvenezres fesztiválon? Miért ne?! Több ezer pályakezdő, tizenhárom úttörő munkáltató és rengeteg felejthetetlen élmény - ilyen egy igazi Z generációs szakmai esemény, a Zyntern Karrier Zóna az EFOTT-on. A fiatalokat nemcsak elkötelezni...

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....