- Hirdetés -

Itthon is népszerűek a minilakások

|

- Hirdetés -

Kitart a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások keresettsége a hazai ingatlanpiacon. 2023-ban a legtöbb, kis alapterülettel rendelkező, megfizethető árú ingatlant kisebb otthonba költözés miatt a vidéki területeken vásárolták a Duna House ügyfelei, a fővárosban inkább a befektetési célú vétel volt jellemző. Budapesten tavaly 400 ezertől 1,7 millió forintig terjedt a minigarzonokért fizetett négyzetméterár, az aktuális kínálatban azonban már a 2,5-3 millió Ft/m2-ért hirdetett, teljeskörűen felújított, belvárosi kislakások sem ritkák.

„A tavalyi év gyenge forgalma ellenére sem csökkent a 20 négyzetméter alatti minilakások iránti kereslet a hazai ingatlanpiacon. A Duna House 2023-as értékesítési adatai alapján a tavalyihoz hasonlóan, változatlanul az összes adásvétel 1%-ban szerepelt 10-20 négyzetméter közötti alapterülettel rendelkező lakás vagy ház.” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője. „A korábbiakkal ellentétben tavaly azonban a vidéki területeken kelt el több kis alapterületű otthon, a fővárosi lokációval rendelkező ingatlanok ezúttal csak az összes értékesített minilakás 42%-át tették ki. Vidéken inkább a kisebb otthonba költözés motiválta az ügyfeleket a megfizethető kislakások vásárlására, míg Budapesten zömében befektetési céllal döntöttek az alacsony fenntartási költséggel rendelkező ingatlantípus mellett.” – tette hozzá a szakértő.

A minilakások mind egyediek és a maguk nemében különlegesek, hiszen többségében valamilyen egyéb funkciót betöltő vagy kihasználatlanul álló kisebb helyiség teljes átalakításával kialakított otthonok ezek, ennek megfelelően vásárlásuk során kiemelt figyelemmel szükséges eljárni. A fővárosi bérházak régi gondok- vagy cselédlakásai, földszinten vagy a szuterénben található tárolói, esetleg garázsai alapos tervezés után, mindennapi lakhatásra alkalmas, összkomfortos lakásokká alakíthatóak, azonban, ha a vevő ilyen módon kialakított kislakás vásárlása mellett dönt, érdemes gyakorlott ingatlanszakértő véleményét is kikérni. Mind a szétválasztott, mind a tárolóból vagy garázsból átalakított lakásoknál fontos ellenőrizni a tulajdoni lapot, hogy a valóságnak megfelelő adatok szerepeljenek a dokumentációban, ami a későbbi értékesítés, esetleg hitelfelvétel zökkenőmentes ügyintézése miatt kiemelt jelentőségű. „Ingatlanpiaci befektetők a régi, klasszikus nagypolgári vagy az átlagos méretű, könnyen alakítható 50-60 négyzetméteres ingatlanokat gyakorta osztják fel kettő, vagy akár három kisebb alapterületű lakásra. Az így kialakított, teljeskörűen felújított lakásokat könnyebben és nagyobb haszonnal tudják értékesíteni, mintha megtartanák a régi elrendezést, azonban az adásvétel szempontjából nem mindegy az sem, hogy a társasház adott-e engedélyt a nagy lakás szétválasztására, illetve, hogy az ingatlanok rendelkeznek-e önálló mérőórákkal.” – hívta fel a figyelmet Benedikt Károly.

A fővárosban inkább a belvárosi területeken, valamint a befektetők által is preferált, VI., VII., és XIII. kerületben kelendőek a társasházi kislakások, de a tavalyi év során a hitelezési és gazdasági nehézségek miatt gyakori jelenségként fordult elő az is, hogy azok az ügyfelek, akik élethelyzetük változásából adódóan kötözni kényszerültek, csekély alapterülettel rendelkező, kertkapcsolatos kisházakat választottak zömében vidéken.

A 2023-as év során a Duna House közreműködésével értékesített 20 négyzetméteres vagy az alatti alapterülettel rendelkező otthonok négyzetméterára lokációtól és állapottól függően 400 ezertől 1,7 millió forintig terjed a fővárosban, a vidéki területeken azonban már akár 100 ezer forint alatti négyzetméteráron is hozzá lehetett jutni 20 négyzetméteres, lakható állapotú kisházhoz. Hasonló élettérrel és tekintélyes telekkel rendelkező, felújítandó vagy bontandó kisházért, hétvégi házért, ideális lokáció esetén, Budapest agglomerációjában azonban 2,5 millió forintos négyzetméterárat is elkérhetnek az eladók. Éppen egy ilyen, 20 négyzetméteres, fővárosi agglomerációs településen található ingatlan, pontosabban inkább a hozzá tartozó telek volt a tavalyi év csúcstartója, amelyért a legmagasabb összeget, 51 millió forintot adott a vevő, míg egy VI. kerületi, nagyon jó állapotú, szintén 20 négyzetméteres kislakás közel 30 millió forintos kiadást jelentett tavaly. Az se keseredjen el, akinek kevesebb mozgósítható tőke áll rendelkezésére, ugyanis a XIX. kerületben már 5 millió forintért is lehetett kapni lakható, 12 négyzetméteres kislakást.

Az ingatlanközvetítő aktuális, országos választékának 0,6%-a 20 négyzetméter vagy az alatti kislakás, ház. Az alacsony alapterületű ingatlanok között keresgélő ügyfelek pénztárcájuknak megfelelően a teljeskörűen felújított, galériás, Budapest belvárosában található, azonnal költözhető kislakásoktól kezdve, a felújítandó társaikon át, egészen a vidéki települések környékén található zártkertekig szemezgethetnek a kínálatból. „A 2024-es ingatlanpiaci fellendülés a minilakások árait sem kíméli, az idei első negyedévben értékesített, fővárosi kislakások 1,3 millió forintos átlagos négyzetméteráron keltek el, az aktuális kínálatban pedig 3 millió forint feletti négyzetméteráron kínált minigarzonok is egyre gyakoribbak.” – zárta gondolatait a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...