Mennyire kell tartaniuk a hazai webshopoknak a Temutól, minek köszönhető gyors előretörését az új, online piactér, hogyan alakítja át piacra lépése az e-kereskedők toplistáját – többek között ezek a kérdések is terítékre kerülnek a Business Lounge mai adásában. A Temu tarolásáról Palocsay Gézával, a GLS kelet-európai stratégiai igazgatójával és Madar Norberttel, a GKID vezető tanácsadójával beszélgetünk.
Megjelent a hazai e-kereskedelmi piacon egy új szereplő, egy új piactér, a Temu, amelyet 2022-ben alapítottak az Egyesült Államokban. A Nasdaqon jegyzett, sanghaji székhelyű PDD Holdings Inc. leányvállalata Magyarországon 2023 végén jelent meg, és a GKID januári felméréséből tudjuk, hogy a növekedés itthon is robbanásszerű volt. Míg tavaly szeptemberben a külföldről is rendelő vásárlók 0,5%-a választotta a Temut, addig ez az arány decemberre már elérte a 29%-ot. Egy másik felmérés szerint a hazai e-kereskedők 52%-a tapasztalt árbevétel-csökkenést a Temu megjelenése óta.
A Temu fejlett adatelemzési képességei képesek megjósolni, hogy a vásárlási trendek hogyan alakulnak, az úgynevezett „next-gen” gyártás a valós idejű kereslet-előrejelzésre támaszkodik, tehát a gigantikus büdzsé mellett korszerű technológia is segíti a piacra lépést. Ezenfelül hatékonyan használja a legkorszerűbb marketingtechnikákat: kiemelkedő ügyfélélményt biztosít, állandó promóciókkal, hűségprogrammal operál, fejlett affiliate rendszert vezetett be. Hatalmas pénzzel és agresszív stratégiával lépett a piacra, ami alapvetően változtathatja meg a webshopok életét.
A Business Lounge legújabb adásában Palocsay Gézával, a GLS kelet-európai stratégiai igazgatójával elemezzük a helyzetet. Ki mindenkire veszélyes a Temu, mit lehet ellene tenni? Hogyan hat a logisztikai piacra? Milyen kihívások elé állítja a szereplőket? Vajon egy gyorsan kipukkanó lufit látunk magunk előtt, vagy érdemes berendezkedni az együttélésre és felvenni a kesztyűt?
Az adás második részében Madar Norberttel, a GKID vezető tanácsadójával beszélgetünk arról hogy a legnagyobb e-commerce szereplők listáját hogyan alakítja át és vajon hányadik helyre aspiráns az új gigaszereplő.
A 18 éves hazai e-kereskedelmi piac nem zárt jó évet 2023-ban. Vajon felelős-e ezért a Temu, vagy az elmúlt pár év növekedése után a gazdasági recesszió, az infláció okozta a keresletcsökkenés látszik meg a webshopok forgalmán? Mely szektor viszi el a pálmát az online kereskedelmi térben, miket veszünk főleg az interneten, miben tudnak fejlődni a hazai e-kereskedők – ez is szóba kerül a mai Business Lounge-ban.
Business Lounge ma délután 14:00-túl a radiocafén.