- Hirdetés -

Izgalmas együttműködések az Olimpián

|

Minden vállalkozásnál eljön a pillanat, amikor szeretné felpörgetni a forgalmát, több vevőt, nagyobb bevételt elérni, de úgy tűnik, hogy már minden lehetőséget kipróbált. Legalábbis egyedül. Ilyenkor érdemes körbenézni, hogy melyek azok a cégek, akiknek hasonló termékük, ügyfélkörük vagy filozófiájuk van. Hiszen időről időre még a világ legnagyobb vállalatai is összeállnak, hogy valami szenzációs újdonságot valósítsanak meg. Érdemes hát ellesni a trükkjeiket, különösen az olimpia közeledtével, ami jó alkalom arra, hogy az országimázs erősítése érdekében a helyi márkák összefogjanak. Inspirálódni pedig már csak azért is érdemes, mert a legjobb hazai együttműködési ötletek 5 millió forint értékű támogatást kaphatnak a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázaton.

A cégvezetők jellemzően büszkék arra, hogy saját vállalkozásukat önállóan viszik sikerre, a konkurenciát pedig inkább legyőzni szeretnék, semmint segíteni vagy együttműködni velük. Ezt a szemléletet azonban időnként érdemes felülbírálni. „A hazai vállalkozói szférában is szeretnénk népszerűvé tenni azt a – nyugaton sokkal inkább elterjedt – üzletfejlesztési lehetőséget, amikor a cégek nem legyőzni akarják egymást, hanem közösen hoznak létre valami új dolgot. Az erőforrások, a tudás, a tapasztalat vagy akár az ügyfélkör megosztása ugyanis mindkét cég számára gyümölcsöző lehet: stabilabb piaci pozíció, a bevételek növelése, illetve az ügyfélélmény és -elköteleződés erősítése is elérhető ezáltal. Érdemes hát ellesni néhány trükköt a világ legnépszerűbb márkáinak kollabjaiból” – hangsúlyozta Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

Közösségi média inspirálta közös termék

A Heinz ketchup és az Absolut vodka együttműködése jó példa arra, hogy sokszor még új ötletet sem kell kitalálni, elég, ha figyelünk a célközönségünk által követett trendekre. A két cég ugyanis a közösségi médiában felkapott paradicsomos és vodkás tészta receptek népszerűségét kiaknázva egy közös terméket hozott létre, az Egyesült Királyság első paradicsomos vodkás tészta szószát. A kollaboráció sikere pedig a már meglévő termékek keresletét is megnövelte, a Heinz tésztaszószok eladása több mint 50 százalékot ugrott a következő hónapokban.

Egyedülálló promóció

Egy egyszeri, de mégis egyedülálló marketingakció volt a LEGO és az Airbnb közös családi versenye, aminek nyertesei a dán Billundban található LEGO Házban tölthettek egy éjszakát. A kampány egyaránt megragadta a LEGO rajongók és az Airbnb felhasználók képzeletét is, és hatalmas közösségi média aktivitást eredményezett.

Egy kis technológiai plusz

Két igazi love brand állt össze akkor, amikor 2006-ban az Apple iPod technológiáját Nike futócipőkbe integrálták, és ezzel lehetővé tették a futási adatok követését és elemzését. Egy kis technológiai fejlesztés tehát még a legnagyobb világmárkának is jól jön.

Teljessé tenni az ügyfélélményt

A közös marketingtevékenység egyik legismertebb példája, hogy a McDonald's éttermekben világszerte a Coca-Cola termékeit kínálják. Így gyakorlatilag mára a két termék olyannyira összefort, hogy elég az egyiket emlegetni, és a másik is eszünkbe jut.

Az olimpia is megihleti az együttműködéseket

Az olimpia jó alkalom arra, hogy az országimázs erősítése érdekében a helyi márkák összefogjanak. Így nem csupán sporteseményként, hanem például a világ legnézettebb divatbemutatójaként is tekinthetünk rá, különösen az idei helyszínen, a divat egyik fővárosában. A sportolók ruházata ugyanis nem pusztán a kényelmet szolgálja, hanem kiemelkedő szerepet játszik egy-egy ország imázsának – amibe az öltözködési stílus, a divat is beletartozik – bemutatásában is. Nem véletlen tehát, hogy a francia csapat formaruháját a párizsi Berluti divatház álmodta meg, a sportruházatokat a francia Le Coq Sportif szállítja a versenyzőknek, az olimpiai fáklya pedig idén egy egyedi Louis Vuitton ládában érkezett meg Párizsba.

„A vevőszerzéshez és együttműködéshez nyújtunk inspirációt az uzletetide.hu/kollab oldalon is. Akiknek pedig már van ötletük, azok a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázat keretében kaphatnak 5 millió forint összértékű marketing-kommunikációs támogatást és egyéb nyereményeket a kreatív együttműködési elképzelésük népszerűsítéséhez” – hívta fel a figyelmet a kkv vezető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...