- Hirdetés -

Ízrobbanás a sörpiacon

|

- Hirdetés -

Igazi forradalom zajlik a hazai sörpiacon, egyre népszerűbbek a prémium termékek, és megállíthatatlanul emelkedik az ízesített sörök iránti kereslet. Az idén a legdinamikusabban a gyümölcsös ízű, alkoholmentes szegmens növekedett.

Egyértelműen a sör a legnépszerűbb alkoholos ital a hazai fogyasztók körében, az ezredforduló óta az alkoholfogyasztás kétharmadát teszi ki. Bár a válság hatására erősödött a sörivók árérzékenysége, az utóbbi években mégis egyre inkább a minőségi termékeket keresik a magyarok. Érdekes trend emellett az ízesített és az alkoholmentes sörök térhódítása is. „A legdinamikusabban az ízesített, alkoholmentes kategória nő, de jó hír, hogy a piac több mint 90 százalékát kitevő ízesítetlen alkoholos kategória is szépen növekszik. Az ízesített alkoholos szegmens az egyetlen, ami csökkenést mutat” – mondta el Négyesi Fruzsina, a Dreher Sörgyárak Zrt. marketingvezetője.

Véleménye szerint gyümölcsös, alkoholmentes söröket olyan alkalmakkor

is fogyasztunk, amikor az üdítőital is egy reális alternatíva, a Drehernél ezek a termékek az értékesítés közel 5 százalékát teszik ki. Őz Tibor, a Borsodi Sörgyár Kft. értékesítési igazgatója szerint a hazai fogyasztók igényei, hasonlóan a nemzetközi piacon tapasztalt trendekhez, egyre gyorsabban változnak, szélesednek, a gyümölcsös ízesítésű, alkoholmentes sörök is megtalálták a saját célcsoportjukat. „Széles körben örvendenek népszerűségnek ezek az italok, de elsősorban inkább a női fogyasztók keresik őket. Az értékesítés erősen szezonális jellegű, általában a teljes értékesítési volumen kevesebb mint 10 százalékát teszi ki” – mutatott rá a szakember.

A szezonalitás csökkenésére hívta fel a figyelmet Palkó András, a Heineken Hungária Zrt. marketing- és trade marketing igazgatója. „A prémium termékeken kívül az idei szezon egyértelmű győztesei a radlerek és az ízesített sörök, amelyek az idén közel 20 százalékos növekedést könyveltek el mind értékben, mind volumenben, emellett az alkoholmentes sörök nőttek jelentősen. Az ízesített alkoholos és alkoholmentes termékek értékesítése 2018-ban 20 százalékkal növekedett a Heinekennél, a teljes sörpiac tekintetében a radlerek piacrésze még nem éri el a 10 százalékot” – emelte ki a szakember. Tavaly 302 ezer hektoliter fogyott az ízesített sörökből, ami 19 százalékos bővülést jelent a 2016-os számokhoz képest, az alkoholmentes szegmens pedig 90 ezerről 114 ezer hektoliterre, azaz 25 százalékot nőtt 2017-ben – derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének adataiból.

Sör, nyár, napsütés

A hazai sörpiacot is beindította az időjárás, a szokásosnál melegebb április és május hatására megugrott az értékesítés. A június ugyan nem volt ennyire kegyes a szektorhoz, de a focivébének köszönhetően nem esett vissza a hazai sörfogyasztás. A Heinekennél már a második negyedév elején értékben és volumenben is két számjegyű növekedést tapasztaltak a tavalyi év azonos időszakához képest. „Egy-egy az átlagosnál melegebb hónap 15-20 százalékkal nagyobb sörfogyást is eredményezhet. Áprilisban és májusban leginkább a prémium sörök fogyasztása nőtt, ebben a szegmensben az első negyedévben általánossá vált a két számjegyű növekedés az előző év azonos időszakához képest, így ez értékben még jobban húzta felfelé a piacot. A mainstream lagerek kismértékben, de növekedtek, míg a gazdaságos sörök eladásai csökkentek ebben a két hónapban. Volumenben júniusban is stabil maradt a sörpiac, míg értékben a növekedés nem állt meg a prémium szegmens javára történt strukturális eltolódás következtében” – mondta el Palkó András. A Heineken sikeresen zárta az augusztust is.

Rendkívül kedvező folyamatokat tapasztal a hazai sörpiacon az értékesített mennyiség és az értékesített sörök típusát illetően is Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár Kft. ügyvezető igazgatója. „Már májusban láttuk annak a jeleit, hogy erős nyárra számíthatunk, hiszen a tavaszi jó időnek köszönhetően jelentősen emelkedett a kereslet a tavalyi évhez képest. A pozitív trendek pedig kitartottak egész nyáron. Összességében sikeres sörszezont tudhatunk magunk mögött” – tette hozzá a szakember. Véleménye szerint korai még arról beszélni, hogy visszatérünk a 90-es években tapasztalt kimagasló sörpiaci forgalomhoz, de a Borsodinál úgy látják, az idén is folytatódik az utóbbi években megindult növekedő tendencia. A Drehernél szintén megugrott az értékesítés a melegebb időjárás, valamint a vébé miatt.

Minőségi változások

Vuleta Zsolt szerint nemcsak több sört vásárolnak a hazai fogyasztók, hanem egyre inkább nyitnak a minőségi, különleges vagy prémium sörök felé. „Ez egyértelmű jele annak, hogy fejlődik a hazai sörkultúra, valóban a sörforradalom korát éljük. Ehhez a tendenciához nekünk is alkalmazkodnunk kell, folyamatosan fi gyeljük a fogyasztóink visszajelzéseit, és ennek megfelelően igyekszünk bővíteni, alakítani portfóliónkat” – hangsúlyozta a szakember. A vállalat mutatta be a hazai piac első nitrogénnel dúsított világos sörét, a Borsodi Nitrót, tavasszal pedig bevezették a Borsodi Mestert, és megújították a Miller márka kiszerelését. Eddigi tapasztalataik alapján fogyasztóik kedvezően fogadták a cég innovációit. Négyesi Fruzsina úgy véli, a prémium és szuperprémium kategória növekedésének egyik fő motorjai az új termékek. „Azt látjuk, hogy a fogyasztók egyre nyitottabbak az újdonságokra. Az idén két különlegességet dobtunk piacra: a Dreher Pale Alét és az Asahi SD-t. Mindkét termék felülmúlta az első körös várakozásainkat” – mondta el a szakember.

eladásban, mind értékben elégedettek vagyunk az elért növekedéssel. A tervezett stratégiának megfelelően a prémium márkák járulnak hozzá nagymértékben a pozitív számainkhoz” – mondta el Négyesi Fruzsina.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nehéz a dolguk a digitális térben működő cégeknek

A szolgáltatások digitális térbe helyezésével az ezen a területen tevékenykedő cégeknek egyre több versenyjogi és fogyasztóvédelmi szabályozásra kell ügyelniük – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A vállalatoknak ráadásul egyszerre...

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA