- Hirdetés -

Járvány előtti szinten a belföldi utazások

|

- Hirdetés -

Miután 2020-ban a járatok nagy részét törölték és az utasok kénytelenek voltak otthon maradni, az utazások újraindulása az idei év egyik legjobban várt – és egyben igen bizonytalan – tevékenységévé vált – derül ki a Mastercard kutatásából. Bár az utazások fellendülése globális szinten továbbra is egyenetlen, a vizsgált országok egyötöde a belföldi repülőjegy-foglalások tekintetében visszatért a járvány előtti szint 90 százalékára.

A Mastercard Economics Institute által készített jelentés a Mastercard globális hálózatának összesített és anonimizált értékesítési adatai alapján nyújt mélyebb betekintést az utazással kapcsolatos változásokba 32 ország adatait felhasználva. A tanulmány magában foglalja a szabadidős- és üzleti, a helyi- és távolsági utazások, valamint a megtakarítások – költekezések közötti megoszlás arányát. A jelentés kitér továbbá a növekedésnek induló költési kategóriákra és arra, hogy mit jelent mindez az utazás fellendülése szempontjából.

A fizetéstechnológiai cég azzal a céllal indította el a Recovery Insights-ot, hogy segítsen a vállalkozásoknak és a kormányoknak jobban kezelni a Covid-19 által jelentett gazdasági kihívásokat. E kezdeményezés révén a Mastercard adatvezérelt betekintést, elemzéseket és egyéb szolgáltatásokat nyújt a vállalkozások és kormányok számára, hogy segítse a folyamatosan változó fogyasztói költési trendek megértését és azok megfelelő kezelését.

A legfontosabb trendek a következők:

A benzinköltések globálisan 13%-kal emelkednek a korábbi, 2019-es csúcshoz képest. Az autós utazások – a 2020-as év nagy trendje – nem tűnnek el. A jelentés szerint a helyi utazások és a kevésbé ismert helyszínek iránt erős a kereslet.

Ahogy az emberek felkészülnek az újrakezdésre, a felhalmozott megtakarítások vásárlásokat indukálnak számos kategóriában. Többek között a szépségszalonok és a bőrönd üzletek forgalma is emelkedett, de a hajókereskedők (+30%) és a kerékpárboltok (+62%) forgalma is nőtt, köszönhetően a költségvetési ösztönzőknek és a mobilitási korlátozásoknak.

A légi közlekedés világszerte továbbra is jelentősen visszaesett, néhány pozitív kivételtől eltekintve. Az elemzés szerint a vizsgált országok egyötöde tért vissza a belföldi repülési aktivitásban a járvány előtti szint legalább 90%-ához. Míg egyes országok – köztük az Egyesült Államok, Ausztrália és Franciaország – meghaladják a járvány előtti belföldi járatfoglalásokat, mások – például Kanada, Thaiföld és Új-Zéland – a járvány kitörése előtti szint töredékét érték csak el.

Globális szinten az üzleti utazások körülbelül négy hónappal maradnak el a szabadidős utazásoktól. Az üzleti utazások a fellendülés jeleit mutatják, páldául az ausztrál belföldi üzleti utazási foglalások a járvány előtti szint közel 80%-át érik el.

A szabadidős utazások kapcsán a tanulmány rámutatott, hogy az USA-ban a belföldi járatfoglalások májusban a járvány előtti szint fölött voltak, bár a nemzetközi foglalások továbbra is 22%-kal maradtak el a 2019 negyedik negyedévétől. Európát tekintve Franciaországban és Olaszországban is hasonló a helyzet: a belföldi foglalások a járvány előtti szintek felett vannak, míg a nemzetközi foglalások jóval alacsonyabbak.

A korlátozott határnyitás kihívást jelentett az utazók és az utazási ágazat számára egyaránt. A kiválasztott nyitott folyosók, például az Ausztrália és Új-Zéland, valamint az USA és Latin-Amerika valamint a Karib-térség között elérik, sőt egyes esetekben meg is haladják a járvány előtti szintet.

A 10 legnépszerűbb légi folyosó az újra nyitás után:

· Ausztrália – Ausztrália

· Ausztrália – Új-Zéland

· Dominikai Köztársaság – Egyesült Államok

· Európa – Görögország

· Európa – Maldív–szigetek

· Európa – Egyesült Arab Emirátusok

· Latin-Amerika – Egyesült Államok

· Kelet – Közép Afrika – Egyiptom

· Mexikó – Egyesült Államok

· Egyesült Államok – Egyesült Államok

“Az elmúlt év megerősítette, hogy az utazás milyen sokat jelent számunkra – a barátainkkal, családunkkal és a nagyvilággal való kapcsolatunk, üzleti közösségeink szempontjából” – mondta Raj Seshadri, a Mastercard adat- és szolgáltatási részlegének elnöke. “A turizmus gazdasági hatásai óriásiak, és gyakorlatilag egyetlen iparág sem marad érintetlenül, ha az utazók otthon maradnak. A Recovery Insights segítségével segítettünk a légitársaságoknak az utazási útvonalak újratervezésében, a kiskereskedőknek a készletek átrendezésében, a városoknak pedig a környékbeli vásárlásokban bekövetkező változások megértésében. A célunk az, hogy ma és holnap okosabb döntéseket hozzunk a jobb eredmények érdekében.”

Lényeges továbbá, hogy megértsük a turisztikai szegmensek helyi és ágazati tendenciáit, azt, hogy a turisták hogyan költenek, amíg a célállomáson tartózkodnak. Például a britek viszonylag többet költenek szállodákra, míg a Kínából érkező turisták áruházakban adnak ki több pénzt. Figyelemre méltó, hogy 2019-ben a kínaiak turisztikai költése a világ többi részén többet ért el, mint Németország (a világ 3. helyezettje) és az Egyesült Királyság (4. helyezett) turisztikai költése együttvéve. Az USA a világ 2. helyén állt a turisztikai költések tekintetében.

A Mastercard a következő szolgáltatásokkal biztosít értéket a kártyabirtokosok számára:

· A Mastercard Travel & Lifestyle Services az utazások megtervezésével, ajánlatokkal, foglalással és 24/7 gyakorlati concierge-támogatással segít a kártyabirtokosoknak – ez a szolgáltatás most különösen fontos, hiszen az egészségügyi aggályok mellett az utazási szabályok és előírások is folyamatosan változnak.

· A legalacsonyabb szállodai árak valamint az utazás lemondására, elveszett poggyászra, fuvarmegosztásra, autóbérlésre és egyebekre vonatkozó biztosítási fedezet révén a kártyabirtokosok nyugodtak lehetnek, hogy utazásuk során mindig a legjobb ár-érték arányban és pontosan azt kapják, amiért fizettek.

· A Priceless.com egyszeri és megismételhetetlen élményeket, ajánlatokat – például Mastercard Travel Rewards pontokat – és előnyöket kínál az utazóknak a célállomásokon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Új szolgáltatást indított az IKEA

Az IKEA Magyarországon új szolgáltatást indított, amely hozzájárul a körkörös üzleti modell kialakításához. Ez a Garantált visszavásárlás használt gyerekbútorokra szolgáltatás. Az IKEA Family klubtagok, akiknek már nincs szükségük az adott bútorra, előre meghatározott áron...

Az Adevintánál folytatja Takács Borbála

Több évtizedes ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakemberrel erősít az Adevinta, Takács Borbála lett októbertől a Jófogás és a Használtautó.hu felületeket is működtető cég marketing igazgatója. A több mint 20 éves ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakember megfordult az...

A DeepInsightot választotta a Work Force

A DeepInsight integrált PR és marketing ügynökséget bízta meg kommunikációs és marketing feladatai ellátásával a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó Work Force. Az áprilisban indult együttműködés keretében már elkészült a következő időszakot meghatározó stratégia kidolgozása,...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

Új eszköz segíti a marketingtervezést

Mostantól a márkák pár kattintással lemérhetik a saját online csatornáikon végzett aktivitások hatékonyságát is a SentiOne új funkciójával. Az online listening platform mesterséges intelligenciával eddig is 96%-os pontossággal ismerte fel a publikus online...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA