- Hirdetés -

Jelentős átalakulás előtt a munka világa

|

- Hirdetés -

Jelentős átalakulás indult el a munkavégzés terén az elmúlt években, ami idén tovább erősödik, alapvetően befolyásolva a vállalatok működését. Mivel a munkavégzés már nem helyhez kötött, a rendszereknek és a biztonsági megoldásoknak alkalmazkodniuk kell ehhez. A kibertámadók többek között éppen ezt a biztonsági rést használják ki, így egyre nő a fenyegetések száma, miközben egyre kevesebb az IT-szakember. A Micro Focus szakértői szerint a megoldást az automatizálás és az intelligens megoldások jelentik, amelyek idén már kötelező elemek lesznek a cégek életében.

A Micro Focus szakértői összegyűjtötték a legfontosabb trendeket, amelyek világszerte hatással lesznek a vállalatok életére 2022-ben.

Sok veszély és feladat, kevés ember

Évek óta folyamatosan nő a szakemberhiány az IT-iparban, miközben a kibertámadások száma meredeken nő. Már két éve is a vállalatok 87 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szakemberhiánnyal küzd, vagy számít rá a közeljövőben, és a helyzet azóta csak tovább romlott. A munkaerőhiány és a kiberfenyegetés problémája 2022-ben sem fog megoldódni varázsütésre, sőt, tovább fokozódik, és egymást előzgeti fej-fej mellett. Egy tavaly ősszel készült kutatás szerint a technológiai döntéshozók számára a szakemberhiány lett a legfontosabb aggály, ami már a kiberbiztonsággal kapcsolatos félelmeket is megelőzte. Egy másik, friss felmérés pedig arra mutatott rá, hogy a vállalatokat tavaly átlagosan 270 kibertámadás érte, ami 31 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Mivel kevés a szakember, ezért a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek az intelligens megoldásokra, és automatizálnak minden feladatot, amit csak lehet. A kibervédelemben például gépi tanulásra alapozva tudják kiszűrni a kétes tevékenységeket a rengeteg esemény közül, amely a vállalat infrastruktúrájában történik. A legfejlettebb eszközök képesek elemezni a vállalatok naplókezelő programjai által gyűjtött adatokat, és gépi tanulás segítségével azonosítani a szokatlan és gyanúra okot adó tevékenységeket. A cégek így könnyebben megkülönböztethetik a felhasználók álcája mögé bújt kibertámadókat a mindennapi munkájukat végző alkalmazottaktól.

Az alkalmazások biztonságának erősítését pedig hatékonyan támogatja a kapcsolódó tesztek automatizált futtatása. Az informatikai rendszerekben jelentkező problémák azonosításában, elhárításában és előrejelzésében szintén hatékony segítséget nyújtanak az automatizált megoldások, amelyek képesek összegyűjteni és elemezni a naplófájlokat. Az IT-szakértők így egy esetleges meghibásodás során gyorsan feltérképezhetik és orvosolhatják a kiváltó okot.

Ez a fajta gépesítés nem csupán az informatikai területen terjed. A robotizált folyamatautomatizálásnak (Robotic Process Automation – RPA) köszönhetően egyre több egyszerű, repetitív feladatot bíznak az irodákban emberek helyett szoftverrobotokra a pénzügyi és számviteli kimutatások készítésétől és a bérszámfejtéstől kezdve a megrendelések és a sales ügyletek kezelésén át a HR-osztály egyszerűbb folyamataiig.

Hibrid munkavégzés, hibrid védelem

A távmunka elterjedésével számos vállalatnál hosszú távon is engedélyeznek hetente néhány nap otthoni munkavégzést, ami mind a munkavállalóknak, mind a cégeknek előnyös lehet. Ehhez azonban a szervezeteknek át kellett alakítaniuk az IT-rendszereiket, és folyamatosan gondoskodniuk kell róla, hogy az alkalmazottak egyszerűen, de biztonságosan végezhessék otthonról a munkájukat.

Ezért hatékony csoportmunka-eszközökre van szükség, a biztonságot pedig a legtöbb szervezetnél erős hitelesítéssel növelik. Sok helyen alkalmazzák a nulla bizalom (zero trust) elvét, vagyis minden esetben szigorú azonosítási folyamatot használnak minden olyan felhasználó és eszköz esetében, amely el akarja érni a céges erőforrásokat, akár az infrastruktúrán belül, akár azon kívül van. Ennek megvalósításához és nyomon követéséhez érdemes egy fejlett személyazonosság- és hozzáféréskezelő rendszerrel nyilvántartani és felügyelni a jogosultságokat.

Decentralizált munkahelyek, hibrid felhők

Mivel az alkalmazottak rengeteg különböző helyről végzik a munkájukat, a hibrid felhők szerepe is növekszik. A vállalatok ugyanis igyekeznek minden lehetséges, rendelkezésre álló platform előnyeit kihasználni, hogy a legjobb feltételekkel és a legkedvezőbb áron működtessék alkalmazásaikat, és egyben a legkedvezőbb opciókat nyújtsák a munkavállalóiknak és az ügyfeleiknek egyaránt. Ehhez különféle felhőmegoldásokra ugyanúgy szükségük van, mint a saját adatközpontban futtatott szolgáltatásokra. A hibrid környezetek felügyeletéhez pedig egyre nagyobb az igény a fejlett menedzsmenteszközökre, amelyek segítségével egységesen kezelhetők és jól átláthatók a különféle lokációjú és tulajdonságú rendszerek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....