- Hirdetés -

Jelentős átalakulás előtt a munka világa

|

- Hirdetés -

Jelentős átalakulás indult el a munkavégzés terén az elmúlt években, ami idén tovább erősödik, alapvetően befolyásolva a vállalatok működését. Mivel a munkavégzés már nem helyhez kötött, a rendszereknek és a biztonsági megoldásoknak alkalmazkodniuk kell ehhez. A kibertámadók többek között éppen ezt a biztonsági rést használják ki, így egyre nő a fenyegetések száma, miközben egyre kevesebb az IT-szakember. A Micro Focus szakértői szerint a megoldást az automatizálás és az intelligens megoldások jelentik, amelyek idén már kötelező elemek lesznek a cégek életében.

A Micro Focus szakértői összegyűjtötték a legfontosabb trendeket, amelyek világszerte hatással lesznek a vállalatok életére 2022-ben.

Sok veszély és feladat, kevés ember

Évek óta folyamatosan nő a szakemberhiány az IT-iparban, miközben a kibertámadások száma meredeken nő. Már két éve is a vállalatok 87 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szakemberhiánnyal küzd, vagy számít rá a közeljövőben, és a helyzet azóta csak tovább romlott. A munkaerőhiány és a kiberfenyegetés problémája 2022-ben sem fog megoldódni varázsütésre, sőt, tovább fokozódik, és egymást előzgeti fej-fej mellett. Egy tavaly ősszel készült kutatás szerint a technológiai döntéshozók számára a szakemberhiány lett a legfontosabb aggály, ami már a kiberbiztonsággal kapcsolatos félelmeket is megelőzte. Egy másik, friss felmérés pedig arra mutatott rá, hogy a vállalatokat tavaly átlagosan 270 kibertámadás érte, ami 31 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Mivel kevés a szakember, ezért a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek az intelligens megoldásokra, és automatizálnak minden feladatot, amit csak lehet. A kibervédelemben például gépi tanulásra alapozva tudják kiszűrni a kétes tevékenységeket a rengeteg esemény közül, amely a vállalat infrastruktúrájában történik. A legfejlettebb eszközök képesek elemezni a vállalatok naplókezelő programjai által gyűjtött adatokat, és gépi tanulás segítségével azonosítani a szokatlan és gyanúra okot adó tevékenységeket. A cégek így könnyebben megkülönböztethetik a felhasználók álcája mögé bújt kibertámadókat a mindennapi munkájukat végző alkalmazottaktól.

Az alkalmazások biztonságának erősítését pedig hatékonyan támogatja a kapcsolódó tesztek automatizált futtatása. Az informatikai rendszerekben jelentkező problémák azonosításában, elhárításában és előrejelzésében szintén hatékony segítséget nyújtanak az automatizált megoldások, amelyek képesek összegyűjteni és elemezni a naplófájlokat. Az IT-szakértők így egy esetleges meghibásodás során gyorsan feltérképezhetik és orvosolhatják a kiváltó okot.

Ez a fajta gépesítés nem csupán az informatikai területen terjed. A robotizált folyamatautomatizálásnak (Robotic Process Automation – RPA) köszönhetően egyre több egyszerű, repetitív feladatot bíznak az irodákban emberek helyett szoftverrobotokra a pénzügyi és számviteli kimutatások készítésétől és a bérszámfejtéstől kezdve a megrendelések és a sales ügyletek kezelésén át a HR-osztály egyszerűbb folyamataiig.

Hibrid munkavégzés, hibrid védelem

A távmunka elterjedésével számos vállalatnál hosszú távon is engedélyeznek hetente néhány nap otthoni munkavégzést, ami mind a munkavállalóknak, mind a cégeknek előnyös lehet. Ehhez azonban a szervezeteknek át kellett alakítaniuk az IT-rendszereiket, és folyamatosan gondoskodniuk kell róla, hogy az alkalmazottak egyszerűen, de biztonságosan végezhessék otthonról a munkájukat.

Ezért hatékony csoportmunka-eszközökre van szükség, a biztonságot pedig a legtöbb szervezetnél erős hitelesítéssel növelik. Sok helyen alkalmazzák a nulla bizalom (zero trust) elvét, vagyis minden esetben szigorú azonosítási folyamatot használnak minden olyan felhasználó és eszköz esetében, amely el akarja érni a céges erőforrásokat, akár az infrastruktúrán belül, akár azon kívül van. Ennek megvalósításához és nyomon követéséhez érdemes egy fejlett személyazonosság- és hozzáféréskezelő rendszerrel nyilvántartani és felügyelni a jogosultságokat.

Decentralizált munkahelyek, hibrid felhők

Mivel az alkalmazottak rengeteg különböző helyről végzik a munkájukat, a hibrid felhők szerepe is növekszik. A vállalatok ugyanis igyekeznek minden lehetséges, rendelkezésre álló platform előnyeit kihasználni, hogy a legjobb feltételekkel és a legkedvezőbb áron működtessék alkalmazásaikat, és egyben a legkedvezőbb opciókat nyújtsák a munkavállalóiknak és az ügyfeleiknek egyaránt. Ehhez különféle felhőmegoldásokra ugyanúgy szükségük van, mint a saját adatközpontban futtatott szolgáltatásokra. A hibrid környezetek felügyeletéhez pedig egyre nagyobb az igény a fejlett menedzsmenteszközökre, amelyek segítségével egységesen kezelhetők és jól átláthatók a különféle lokációjú és tulajdonságú rendszerek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....