- Hirdetés -

Jelentős kedvezményről maradnak le a hazai cégek

|

- Hirdetés -

Jelentős adókedvezményt vehetnének igénybe a hazai vállalkozások a saját beruházásaik után, 2022-ben pedig tovább bővült a kedvezményezettek köre, mégis sokan nem élnek a lehetőséggel. A lehetőség alanyi jogon jár, és mindössze néhány fontos kritériumnak kell megfelelni ‒ hívta fel a figyelmet Dr. Vargha Máté, a BDO Magyarország Adótanácsadás szakértője.

A hazai cégek beruházásainak összegéből egy nem jelentéktelen rész leírható a társasági adóból, aminek belépési küszöbe ráadásul nemrégiben jelentősen csökkent. Figyelni kell azonban néhány kritériumra ‒ mutatott rá Dr. Vargha Máté. A társasági adóból igénybe vehető fejlesztési adókedvezmény szabályai mind a nagy-, mind a kis- és középvállalkozások (a továbbiakban: KKV) szempontjából kedvezően változtak a tavalyi évben. A lehetőség beruházások esetén nagyon jelentős társasági adókedvezményt biztosít, akár a beruházás aktiválását követő 13 éven át. Fontos, hogy a kedvezmény közvetlenül a fizetendő adó összegét csökkenti, nem pedig az adóalapot.

A fejlesztési adókedvezmény igénybevétele – a legnagyobb beruházásokat kivéve – nem engedélyhez kötött. Feltétele mindösszesen a szándék bejelentése a jogszabályban meghatározott formában a Pénzügyminisztérium felé, maga a kedvezmény pedig önadózás útján vehető igénybe. Pont e könnyebbség miatt ‒ tehát hogy nincs az igénybevételt megelőző kontroll a hatóságok részéről ‒ nagyon fontos előzetesen, megfelelő szakértelemmel tisztázni, hogy a kedvezmény igénybevételének feltételei adottak-e a cégnél. A NAV utólag kötelezően ellenőrzi ezen adókedvezmény igénybevételének jogszerűségét, ami érthető is egy ilyen jelentős összegnél, ugyanakkor önmagában nem ok arra, hogy egy cég ne éljen a lehetőséggel.

Mikor lehet érdekes ez a kedvezmény? Mindenképpen érdemes a fejlesztési adókedvezményre gondolnia egy vállalkozásnak, ha például:

KKV-ként, kisvállalkozás esetében legalább 50 millió forint, középvállalkozás esetén legalább 100 millió forint értékű beruházást tervez

Jelenértéken legalább 3 milliárd forint értékű beruházást tervez

Munkahelyeket szeretne létrehozni és azokat hosszú távon meg is kívánja tartani

Környezetvédelmi, kutatási-fejlesztési célú, film- és videógyártást szolgáló, vagy élelmiszerhigiéniai feltételeinek megteremtését célzó (álltai eredetű élelmiszer esetén) beruházást tervez

Szabad vállalkozási zóna területén kíván beruházást megvalósítani vagy jegyzett tőkéjének felemelése keretében részvényeket bocsátott ki, azokat bevezetteti egy szabályozott piacra és ezt követően beruházást tervez megvalósítani (legalább 100 millió forint értékű beruházás a feltétel).

A 2022-ben életbe lépett változások lényege, hogy jóval szélesebb körben vált elérhetővé a fejlesztési adókedvezmény

A nagyvállalatok tavaly óta a Közép-Magyarország régióban már nemcsak új tevékenység megkezdéséhez (pld. zöldmezős beruházáshoz) vehetnek igénybe kedvezményt, hanem a jelenleg is folytatott tevékenységeik fejlesztése érdekében is. Nagyvállalatok számára fontos változás továbbá, hogy az összes Pest vármegyei településen (kivéve: Budapest) 50%-os támogatási intenzitást érhetek el, a korábbi – településtől függően – 20%-os vagy 35%-os támogatási intenzitás helyett. (A nagyvállalatok továbbra sem nem vehetnek igénybe a kedvezményt Budapesten, és maradt a Dél-Dunántúlra, Észak-Magyarországra, az Észak-Alföldre és a Dél-Alföldre vonatkozó 50%-os, illetve a Közép-Dunántúlra és a Nyugat-Dunántúlra vonatkozó 30%-os támogatási intenzitás.)

A KKV-k pedig – amelyek eddig a fejlesztési adókedvezmény feltételeit nehezebben teljesítették – tavaly óta kisvállalkozás esetén 200 millió forint helyett már 50 millió, a középvállalkozások 300 millió forint helyett már 100 millió forint értékű beruházási értéktől kezdődően is igénybe vehetik a fejlesztési adókedvezményt.

A fejlesztési adókedvezmény igénybevételének legnagyobb buktatója ugyanakkor az időzítés. Az adókedvezmény igénybevételére irányuló szándék ugyanis csak a beruházás megkezdését megelőzően jelenthető be! Amennyiben a beruházás már megkezdődött, az adókedvezmény iránti igény már nem jelenthető be, így a kedvezmény lehetősége elveszik a vállalkozás számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Így védhetjük meg az adatainkat

Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...

Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem

2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...

Exkluzív premierekkel zárja az évet az HBO Max

Közeledik az év vége, így decemberre is tartogat néhány nagyszerű tartalmat az HBO Max. Több magyar film, köztük exkluzív premierek (Utolsó esély, Café Marylin), blockbuster franchise (Pókember), karácsonyi filmek és animációk (Mariah Carrey All...

A Sztárbox és a Reggeli miatt is eljárás indult

A „Sztárbox” és a „Reggeli” című műsorszámok egy-egy epizódja miatt is eljárást indít az RTL szolgáltatója ellen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület több, külföldi hatóság alá tartozó műsorszám helytelen...

Hatályos: jövőre sem kell reklámadót fizetni

A november 30-i Magyar Közlönyben megjelent az adótörvények módosításáról szóló törvény Novák Katalin köztársasági elnök aláírásával, így jogerőre emelkedett a jogszabály, amely alapján a reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is az adóalap 0...

Átlépte a másfél milliárdos határt az 5G

Az év végére 5-ből 1 mobilelőfizetés már az 5G technológiát használja majd a világban, vagyis a számos piacon továbbra is érezhető gazdasági és geopolitikai nehézségek ellenére töretlenül terjed a legújabb hálózati generáció – derül...

Tovább kalandozik Thuróczy Szabolcs és a SsangYong

A legszigorúbb apósjelölt szívét is meglágyítja a SsangYong Torres – legalábbis a friss kampányfilmek szerint. A dél-koreai SUV specialista legújabb modelljének bevezetőkampányáért a Mediator felelt.A dél-koreai SUV specialista új kalandokat és a hétköznapokból való...

Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...

Az egészségüket féltik az európaiak

A megkérdezett európai válaszadók fele elégedetlen egészségi állapotával, és 91 százalékuk változtatni szeretne életmódjának legalább egy aspektusán – derült ki a Huawei megbízásából az Ipsos által nyolc európai országban készített, az egészségi állapotot és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi okozza a legnagyobb fejfájást az exportpiacra vágyó magyar kkv-knak

Régiós vonatkozásban átlagosan teljesítenek az exportpiacokon a hazai kis- és középvállalkozások, ugyanakkor összességében továbbra is csupán alig több mint 5 százalékuk értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait külföldön. Mivel az ország gazdasági teljesítménye és növekedése szempontjából...

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Így védhetjük meg az adatainkat

Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...

Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem

2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...

Exkluzív premierekkel zárja az évet az HBO Max

Közeledik az év vége, így decemberre is tartogat néhány nagyszerű tartalmat az HBO Max. Több magyar film, köztük exkluzív premierek (Utolsó esély, Café Marylin), blockbuster franchise (Pókember), karácsonyi filmek és animációk (Mariah Carrey All...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....