- Hirdetés -

Jelentős változások a Codecoolnál

|

- Hirdetés -

Új területeken indít kurzusokat a Codecool, az agilis munkamódszerek és szerepkörök néven induló három hónapos képzést Kapolka Gábor szervezetfejlesztési tanácsadó vezeti, és elsősorban az oktatóközpontnál felmerülő kihívásokra épül. A négy alkalmas mentori képzés pedig a Codecoolnál évek óta alkalmazott coaching-szemléletet oktatja, elsősorban juniorokból álló szervezetek sikeres irányításához.

Számos kutatás igyekszik felmérni, hogy milyen iparágakban, milyen területeken hogyan hat a digitalizáció az emberek életére, munkájára, boldogulására. Az általános végkövetkeztetés azonban minden esetben hasonló: nem csak a technológiai és kommunikációs szektorokban, hanem a leghétköznapibb foglalkozásokra is hatással lesz. Erre pedig mind egyénileg, mind pedig szervezeti szinten készülniük kell az embereknek: a várható környezet megismerésével, készségek elsajátításával, továbbá ezen készségek továbbadására, vagy éppen szervezeti felhasználására való képesség megszerzésével.

Immár ötödik éve képez junior programozókat a Codecool. A fejlődésorientált megközelítési mód (growth mindset), és a mesterfokú tanítási (mastery based learning) módszertan fémjelzi a Codecool tanrendjeit. Ezzel a hozzáállással azt érik el, hogy a tanulók megalapozott tudással, magabiztos gyakorlati készségekkel, és a további fejlődés iránti igénnyel kerülnek át jövőbeni munkahelyeikre, azonnali beilleszkedésre és rövid időn belül értéktermelő munkára képesen.

„Ez az oktatási módszertan az évek során pontosan ugyanúgy fejlődött, ahogy mondjuk az első végzőseink fejlődtek azóta a munkahelyükön. A szemléletet mi magunk hitelesítjük.” – magyarázza Boda József társalapító-ügyvezető.

„Napjainkban a vállalatok előtt éppen ez az egyik legfontosabb kihívás, hogy miként lehet támogatni és fenntartani a folyamatos innovációt, anélkül, hogy az a napi működést szétzilálná, vagy éppen kényszerűen elszigetelődne attól” – mondja Kapolka Gábor szervezetfejlesztési tanácsadó. A szakember korábban többek között a Magyar Telekomnál és a T-Systemsnél vezetett változásmenedzsment programokat, novembertől pedig a Codecoolnál induló agilis munkamódszerek és szerepkörök névre hallgató kurzusnak a szakmai programvezetője.

A kortárs szakirodalom szerint az agilis módszertan jelenleg a leghatékonyabb megoldás az ilyen változási kihívások menedzselésére. „A Codecoolnál a mentorok által megtestesített coaching szemlélet, a kiscsoportos feladatmegoldás a valódi életből vett példákon, és a soft skillek hangsúlyozásával kialakuló érett szellemiség ösztönösen működik. Ezzel az egyik legjobb példa az agilis módszertan működésére maga a Codecool.” – magyarázza Kapolka Gábor.

A három hónapos gyakorlatorientált kurzus során a jelentkezők megtanulhatják az agilis módszertan alapfogalmait, a működési logikáját és az olyan speciális szerepköröket, mint a Scrum Master és a Project Owner. A második hónaptól a tanulók már a Codecool berkein belül képződő informatikai témájú fejlesztési eseményeken keresztül tapasztalhatják meg a módszertant a gyakorlatban. „Az agilis módszertan elsősorban a digitalizálódó világ, vagy az Ipar 4.0 változásaira reagálni akaró vállalatoknak válik hasznára, de ez nem jelenti azt, hogy az agilis módszertant alkalmazó vállalatok csakis az infokommunikációs vagy a gyáripari világból kerülhetnek csak ki.” – véli Kapolka. A maximum 17 fős csoportokba elsősorban olyanokat várnak, akik már rendelkeznek vállalati tapasztalatokkal. A Codecoolnak ez a képzése nem fizethető utólag, viszont a módszertan iránt érdeklődő egyéni jelentkezők mellett a vállalatok által delegált és befizetett résztvevőket is várnak.

Ugyancsak a piaci igények hívtak életre egy másik, frissen induló Codecool kurzust. A mentoring képzés azt a legmodernebb vezetői szemléletet adja át a résztvevőknek, amivel a mai, sokszorosan összetett funkciójú vállalatok és azok egyes területei irányíthatók.

Ma már képtelenség elvárni, hogy a vezetők mindenhez értsenek, és a beosztottjukként dolgozó munkatársak speciális szaktudása is többre érdemes annál, semmint csak utasítások mentén végezzék munkájukat. Ezért sokkal inkább elvárás egy vezetőtől, hogy coach legyen, semmint utasító, vagy irányító. A megfelelő motivációs képesség, az empatikus beszámoltatás és delegálás a mai vezetők esetében sokkal fontosabbak. Különösen igaz ez azon szervezetekre, ahol sok junior munkatársat kell irányítani, egyúttal lehetőséget adva fejlődésükre, és meg is őrizve őket a vállalatnak. Ebben jut nagy szerep a mentorálási képességnek, amit a Codecool természetszerűen saját oktatási mentori knowhow-ja birtokában tud oktatni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA