- Hirdetés -

Jelentős változások a TOP50 élmezőnyében

|

- Hirdetés -

Az idén a Top 50 szereplőinek a negyede cserélődött ki. Szokatlan változás volt, hogy a tavalyi első tíz helyezett fele már nem szerepel a legfrissebb összeállításban. Az állami médiaalapítvány indulása és Andy Vajna halála is hatással volt a toplista összetételére.

Mindössze hat olyan szakember van, aki a Marketing&Media magazin mindegyik Top 50-es összeállításában szerepeltek, ők a mostani listán elfoglalt sorrendjük alapján: Vidus Gabriella, Kolosi Péter, Bayer József, Somlói Zsolt, Málnay B. Levente és Jonathan Cooper. Közülük egy ember kivételével mindenki ugyanott dolgozik, ahol 2008-ban, az első rangsor készítésekor. A kivételt jelentő Málnay akkor még az MTV Networks – a mai Viacom elődje – vezérigazgatója volt, jelenleg viszont már az AMC Networksnél regionális ügyvezető alelnök.

Elhunyt listavezető

Az elmúlt több mint tíz esztendő tapasztalata alapján átlagosan a lista negyede cserélődik ki egyik évről a másikra. Persze ezen belül nagy a szórás. A két cserélődési csúcsévnek 2013 és 2016 számított, amikor a listán szereplők összetétele 36, illetve 38 százalékban változott. A legbékésebb év a tavalyi volt, amikor a Top 50-nek csak a 18 százaléka cserélődött. 2018-hoz képest az idei listánkon a változás 24 százalékot tett ki, azaz most hoztuk a sokéves átlagot.

Ami viszont idei újdonság, hogy az első tíz helyezettet illetően nagyon sok változás történt, a tavalyi top 10 szereplőinek a fele idén már nem is szerepel az összeállításban. Ilyen jelentős élmezőnyös cserélődésre még nem volt példa. A 2018-as lista első helyén álló Andy Vajna ugyanis az idén januárban elhunyt. Pedig esélye lett volna az első helyre, de az biztos, hogy a top 10-ben szerepelt volna.

A listáról kikerülők többsége távozott a korábbi, számára médiapiaci befolyást biztosító pozícióból. Így történt Dirk Gerkens esetében, a TV2 Csoport vezérigazgatóját április elején váltottak le. Ő volt az, aki 2008-tól kezdve az RTL vezérigazgatói székéből történt távozásáig az összes Top 50-ben első helyen végzett. A TV2-nél 2015 végén – Andy Vajna érkezésével párhuzamosan – bukkant fel. Az elmúlt években rengeteg pletyka szólt Gerkens távozásáról, de ezek mostanáig nem jöttek be. A vezérigazgatói pozíciójának a sorsát nagy valószínűséggel Andy Vajna halála pecsételte meg.

A tavalyi Top 50 megjelenésével gyakorlatilag párhuzamosan jelentette be távozását Christopher Mattheisen, aki 12 éven át volt a Magyar Telekom vezérigazgatója. Az idén márciustól a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatói posztját tölti be, de ezzel – legalábbis egyelőre – nem került újra vissza a toplistára. A 2018-as Top 50 tizedik helyén szerepelt Lukács Csaba, az Atmedia saleshouse alapító ügyvezetője. Az ő tavaly októberi távozása meglepő volt, korábban még pletykaszinten sem lehetett hallani az Atmediát érintő vezetőváltásról.

Mostanáig az összes Top 50-ben szerepelt Németh Béla, az IPG Mediabrands elnöke és regionális igazgatója. Az ügynökség úgy döntött, hogy az idén Varsóba helyezi át a közép- és kelet-európai központját, viszont Németh Béla nem szeretne Lengyelországba költözni, ezért több mint 20 év után távozik a Mediabrandstől. Az idei Top 50-ben már nem találkozhatnak Bartosz Witak nevével, aki tavaly októberig a Viacom kelet-európai és izraeli ügyvezető igazgatójaként dolgozott és 13 ország tartozott az irányítása alá.

A tavalyi toplistánk 50. helyezettje, Urbán Zsolt továbbra is a 1080p média- és reklámügynökség ügyvezetője, azonban hat év után távozott a Magyar Reklámszövetség elnöki posztjáról, emiatt az idei Top 50-be sem került be.

Beadták a közösbe

Két olyan szereplő is akadt, akik a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) indulása miatt nem szerepelnek az idei Top 50-ben. Egyikük a tavalyi listánk negyedik helyezettje, Mészáros Lőrinc, aki a médiapiaci érdekeltségeit átadta az alapítványnak. A másik a 2018-as rangsor 35. helyén álló Matolcsy Ádám, aki a New Wave Media Group Zrt.-t passzolta át a KESMA-nak.

Amikor a Top 50-es szavazás volt, akkor még Rákosi Tamás érdekeltségébe tartozott az IKO Műsorgyártó és részesedése volt az Atmediában is. Viszont az már akkor látszott, hogy Dirk Gerkens leváltása fi noman szólva sem hat pozitívan a jövőjére. Ezzel magyarázható, hogy az idei Top 50-ben már nem szerepel, s végül május elején be is jelentették, hogy Rákosi értékesítette a fenti tulajdonrészeit.

Tavaly még Kuna Tibor, a Young & Trinity ügynökség tulajdonosa is szerepelt az összeállításunkban. Kuna cégét az állami megrendelések repítették a magasba, aztán tavaly nyáron váratlanul szerződést bontott vele a Nemzeti Kommunikációs Hivatal. Pár nappal később pedig a Fővárosi Főügyészség különösen nagy vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás bűntettével és hamis magánokirat felhasználásával vádolta meg Kunát. Így valószínűleg mostanában a legkisebb gondja az, hogy kiesett a Top 50-ből. Viszont miután Kuna, illetve koráb ban Csetényi Csaba és Krskó Tibor ügynökségei is kiestek az állami pikszisből, ezen a téren gyakorlatilag egyeduralkodóvá váltak Balásy Gyula érdekeltségei. A Lounge csoport tulajdonos-ügyvezetője így nem meglepő módon egyből az idei toplista 11. helyén debütált.

Heszler Róbert

Az idei Top50 új szereplőiről, és a lista változásairól szóló összeállítást a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el, amiben a teljes rangsor és további elemzések is megtalálhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új műsorral várja a téli olimpiát a Discovery

Élő téli sportokkal és egy új szórakoztató műsorral kíséri a nézőket a Discovery a 2022 téli olimpiai játékok előkészületeiben, és egy vadonatúj, hetente megjelenő műsor is jön a csatorna kínálatába. 100 nap van hátra a...

Indul a Google vállalkozásösztönző programja

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált “Jump for CEE” elnevezésű programot. A program részben a Google.org Impact Challenge for Central and...

Ezek a tapasztalatok is segíthetik a cégeket

A munka és magánélet egyensúlyának felborulása, a vezetői kontroll gyengülése, a dolgozók és vezetők eltérő munkaidő-érzékelése – csak néhány olyan tétel, amely alapjaiban változtatta meg a vállalati működést az elmúlt időszakban és vezetett a...

A nézők érzéseire is reagál a Lexus okosreklámja

A Lexus érzelmi intelligenciával felvértezett reklámot mutatott be ami képes reagálni a nézők érzéseire. A személyre szabott reklámok új evolúciós lépésének tekinthető, innovatív arcfelismerő technológiát használó kampányt a megújult öntöltő hibrid elektromos Lexus ES...

Liptai Claudiával folytatódik a NőComment!

November 14-től az RTL II-n folytatódik a NőComment, a talkshow házigazdája Liptai Claudia lesz, és állandó szereplő lesz Hajós András. A vasárnap esténként jelentkező NőComment! vendégei beszélgetéseik során érintik az aktuális pletykákat, helyretesznek csúsztatásokat, kibeszélik...

Tényellenőrző oldalt indít a 444 kiadója az AFP-vel

Az Európai Bizottság támogatásával magyar nyelvű tényellenőrző oldalt indít a Magyar Jeti Zrt. a francia AFP hírügynökséggel együttműködve. Az oldalt önálló szerkesztőség látja majd el eredeti tartalommal, ezt főszerkesztőként Zöldi Blanka vezeti majd. Az Európai...

Kiadta az első PR Trendriportot az MPRSZ

A magyar PR és kommunikációs szakma jelenét és jövőjét részletesen elemző tanulmányt adott ki a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ). A közel 150 oldalas PR Trendriport Magyarország 2021 című kiadvány stratégiai szintű, exkluzív publikációkat...

Magányossá tette a munkavállalókat a COVID

Egy globális tanulmány szerint az emberek több mint 75 százaléka úgy érzi, hogy személyesen és szakmailag is megrekedt. A munkavállalók 88 százaléka szerint a világjárvány kezdete óta megváltozott a siker fogalma, 85 százalékuk szeretné,...

Lexussal érkeznek a Marvel szuperhősei

A Lexus és a Marvel a nagysikerű, három Oscar-díjat bezsebelő Fekete Párduc után újabb szuperhősös film, a nagy várakozások övezte, hazánkban november 4-én debütáló Örökkévalók kapcsán is együttműködik. Már a partnerséget beharangozó IS és...

Új helyszínen tér vissza a Creative Mornings

A Magyarországon 2011-ben debütáló Creative Mornings rendezvénysorozat a pandémiás időszak miatt egy ideig szüneteltette havi kreatívipari előadásait, de 2021. október 29-én újult erővel és vadiúj helyszínen, az Irányi utcai Publicis House-ban tér vissza. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Positive Adamksyvel dolgozik a JYSK

A JYSK Magyarország vállalati és belső kommunikációs feladatainak támogatására idén ősztől a Positive Adamsky ügynökségi csoport tagügynökségével, a Positive PR-rel működik együtt. A dán áruházlánc hazai piacra lépése óta ez az az első alkalom,...

Új műsorral várja a téli olimpiát a Discovery

Élő téli sportokkal és egy új szórakoztató műsorral kíséri a nézőket a Discovery a 2022 téli olimpiai játékok előkészületeiben, és egy vadonatúj, hetente megjelenő műsor is jön a csatorna kínálatába. 100 nap van hátra a...

Indul a Google vállalkozásösztönző programja

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált “Jump for CEE” elnevezésű programot. A program részben a Google.org Impact Challenge for Central and...

Ezek a tapasztalatok is segíthetik a cégeket

A munka és magánélet egyensúlyának felborulása, a vezetői kontroll gyengülése, a dolgozók és vezetők eltérő munkaidő-érzékelése – csak néhány olyan tétel, amely alapjaiban változtatta meg a vállalati működést az elmúlt időszakban és vezetett a...

A nézők érzéseire is reagál a Lexus okosreklámja

A Lexus érzelmi intelligenciával felvértezett reklámot mutatott be ami képes reagálni a nézők érzéseire. A személyre szabott reklámok új evolúciós lépésének tekinthető, innovatív arcfelismerő technológiát használó kampányt a megújult öntöltő hibrid elektromos Lexus ES...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egy svéd startuppal zöldít tovább a BMW

A BMW Group úgy tervezi, hogy sorozatgyártási folyamataihoz 2025-től olyan, akár 95 százalékkal alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt fog beszerezni, amely nem igényel fosszilis erőforrásokat, így például szenet sem. A BMW Group erre vonatkozóan...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

DATA