Nyerte a műsorsávját a Magyarország-Izland mérkőzés, ami kifejezetten jól szerepelt a 18-49 éves férfiak között. Azonban a korlátozások miatt ennél talán jobb nézőszámot lehetett remélni a meccstől.
A tegnap este, az M4 Sporton közvetített Magyarország – Izland mérkőzés nemcsak a sportértéke és a tétje, hanem nézettségi szempontból is érdekesnek ígérkezett. Az élő sportközvetítések kapcsán ugyanis a televíziók rendszeresen megemlítik, hogy a valós nézőszám magasabb a mértnél. Ennek a magyarázata az, hogy a vendéglátóhelyeken történő tévénézést nem tudja mérni a Nielsen.
Márpedig az esti kijárási korlátozás most kiiktatta a vendéglátóhelyes „láthatatlan” nézői kört, ami már önmagában kedvezően befolyásolhatta a tegnapi meccs nézőszámát. Arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi helyzetben a megszokottnál amúgy is többen tévéznek.
A teljes lakosságnál a mérkőzés 774 ezer nézőt vonzott, 18 százalékos közönségarány mellett. A 18-49 éveseknél 351 ezer nézőt ültetett a képernyők elé és 20,4 százalékos share-t produkált. A 18-49 éves férfiaknál pedig 27,7 százalékot tett ki a közönségaránya.
A fentiek jó eredménynek számítanak, nyerte is a műsorsávját. Ugyanakkor a korábban említettek fényében azért ennél kicsit talán jobb eredményt vártunk volna. Látatlanban azt mondtuk volna, hogy megugorja a meccs az egymilliót a teljes lakosságnál. Azonban ezzel a 774 ezres nézőszámmal biztosan nem lesz a hét legnézettebb műsora.
A 18-49 éveseknél elért 351 ezres nézettség már azért erősebbnek számít, de ezzel is még csak az idei év 47. legnézettebb programja volt. Ahol erős volt a meccs: a 18-49 éves férfiak, a 229 ezer nézőjükkel ennél a célcsoportnál az év 9. legnézettebb programja lett a tegnapi mérkőzés. Azért az előbbi két célcsoportnál a Barcelona-Ferencváros BL meccs ennél több nézőt vonzott.
Összességében a mérkőzés behozta a tévé elé a sportkedvelő nézői kört. Viszont azon túl nem mozgatta meg a nézők szélesebb tömegeit, még úgy sem, hogy kedvezőek voltak a körülmények (kijárási korlátozás, vendéglátóhelyek zárása). Úgy tűnik, hogy az igazán kiugró nézőszámhoz a futball esetében vagy egy nevesebb ellenfél (lásd Barcelona), vagy olyan nagy esemény szükséges, mint az Európa-, vagy világbajnokság.