- Hirdetés -

Jó évük volt a médiaügynökségeknek

|

- Hirdetés -

Tavaly a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media megduplázta az árbevételét, amivel még a legnagyobb hazai médiaügynökségi csoportnál is magasabb bevételt ért el. Nagyot nőtt a Wavemaker, illetve összességében a GroupM csoport is. Csetényi Csaba és Kuna Tibor ügynökségei viszont látványos lejtmenetbe kezdtek.

Üzleti szempontból összességében tavaly egész jó éve volt a legnagyobb hazai médiaügynökségeknek. Amíg a Magyar Reklámszövetség becslése szerint 2018-ban 7,77 százalékkal bővült a reklámköltés, addig a top 20 médiaügynökség együttes nettó árbevétele terén 12,2 százalékos növekedést látni.

Igaz, ebben az átlagban az is benne van, hogy a Lounge csoporthoz tartozó New Land Media Kft. tavaly megduplázta a már korábban sem alacsony nettó árbevételét, és 52,2 milliárd forintos bevételt produkált. Ehhez persze kellett az is, hogy a tavalyi év során az állami megrendelések terén kizárólagos szereplővé lépjen elő a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó Lounge csoport. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) tavaly nyáron bontott szerződést a másik két ügynökségi konzorciummal. A Csetényi Csaba és Kuna Tibor érdekeltségeivel való szakítást hivatalosan azzal indokolta az NKH, hogy korábban megsértették a közbeszerzési törvényt. Csetényiék esetében a Paksi Atomerőmű kommunikációja, Kunáéknál pedig a reformáció 500. évfordulójának kampánya során kapcsán találtak szabálytalanságokat. Ráadásul időközben az is kiderült, hogy 2014-ben 245 millió forintnyi hamis számlát is befogadott Kuna Tibor Young & Partners nevű cége, s ezzel kapcsolatban még egy bírósági eljárás is folyamatban van.

Ügynökséget vettek

Tavaly a Csetényi érdekeltségébe tartozó Affiliate Network és Network 360, valamint a Kuna-féle Trinity és a Young & Partners ügynökség árbevétele összességében 18,9 milliárd forinttal csökkent. Ugyanakkor a New Land Media árbevétele ennél is jelentősebb mértékben nőtt. Ezt az állami költés növekedése mellett annak is köszönhetik, hogy az elmúlt időszakban számos piaci megrendelővel bővült a New Land ügyfélköre.

Az ügynökség árbevételénél is nagyobb mértékben nőtt az eredményessége. 2017-ben a 25,8 milliárd forint árbevételükhöz még 2,1 milliárdos adózott eredmény tartozott, tavaly viszont már 8,8 milliárd forintnyi profi tot tudtak felmutatni. Mindehhez tegyük hozzá, hogy a New Land Media árbevétele 2016-ban még 1,5 milliárd, 2015-ben pedig mind össze 109 millió forint volt.

Balásy Gyulának egyébként tavaly óta van egy másik médiaügynöksége is, miután felvásárolta a Media Dynamics nevű céget. Ennek az ügyvezetője az a Tóth Orsolya, aki korábban éveken át vezette az I.M.G. Inter Media Group nevű ügynökséget.

Kínába mennek

Amennyiben a top 20 médiaügynökség sorából kivesszük a New Land Mediát, akkor az összárbevétel tekintetében hatszázalékos csökkenést látunk. Ezt ugyanakkor döntően a kegyvesztetté váló Csetényi- és Kuna-érdekeltségek okozzák. Amennyiben az utóbbiakkal sem számolunk, hanem csak tisztán a piaci médiaügynökségekkel, akkor 12,6 százalékos árbevétel-növekedést kapunk. Azaz nem pusztán az állami reklámköltés húzta fel a tavalyi évet.

Csetényi és Kuna érdekeltségeinek amúgy a nagy csökkenés után sem volt teljesen tragikus a tavalyi év. Csetényi cégei 4,3 milliárd, illetve 1,89 milliárd forint árbevételt produkáltak, néhány tízmillió forint profi t mellett. Kuna két cége közül a Trinity 10,6 milliárd, a Young & Partners pedig 1,8 milliárd forint árbevételt ért el. Utóbbi ugyan 167 millió forint mínusszal zárt, de az előbbi 636 milliós nyereséggel.

Piaci pénzek

Hiába nőtt ilyen nagyra a New Land Media, csoportszinten a GroupM-ügynökségek sem sokkal maradnak el tőlük. A GroupMhez tartozó cégek ugyanis tavaly együttesen 50 milliárd forint árbevételt produkáltak. Ennek a felét hozta a Wavemaker csoport, amely egy év alatt közel 10 milliárd forinttal növelte az árbevételét, az adózott eredményük pedig meghaladta az 550 milliót.

Nagyot nőtt a szintén a GroupMhez tartozó Mediacom Kft., 13,9 milliárd forint nettó árbevételük közel duplázást jelent az előző évhez viszonyítva. Növekvő, 10 milliárdot meghaladó árbevételt láthatunk a Mindshare-nél is, a profi tjuk pedig 583 millió forintot tett ki. A legkisebb GroupM-cégnél, a Maximize-nál történt egy jelentősebb csökkenés az árbevétel terén, ami tavaly éppen egymilliárd forint felett maradt.

A legnagyobb hazai médiaügynökségek tavalyi évéről szóló összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

Heszler Róbert

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....