- Hirdetés -

Jó évük volt a médiaügynökségeknek

|

- Hirdetés -

Tavaly a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media megduplázta az árbevételét, amivel még a legnagyobb hazai médiaügynökségi csoportnál is magasabb bevételt ért el. Nagyot nőtt a Wavemaker, illetve összességében a GroupM csoport is. Csetényi Csaba és Kuna Tibor ügynökségei viszont látványos lejtmenetbe kezdtek.

Üzleti szempontból összességében tavaly egész jó éve volt a legnagyobb hazai médiaügynökségeknek. Amíg a Magyar Reklámszövetség becslése szerint 2018-ban 7,77 százalékkal bővült a reklámköltés, addig a top 20 médiaügynökség együttes nettó árbevétele terén 12,2 százalékos növekedést látni.

Igaz, ebben az átlagban az is benne van, hogy a Lounge csoporthoz tartozó New Land Media Kft. tavaly megduplázta a már korábban sem alacsony nettó árbevételét, és 52,2 milliárd forintos bevételt produkált. Ehhez persze kellett az is, hogy a tavalyi év során az állami megrendelések terén kizárólagos szereplővé lépjen elő a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó Lounge csoport. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) tavaly nyáron bontott szerződést a másik két ügynökségi konzorciummal. A Csetényi Csaba és Kuna Tibor érdekeltségeivel való szakítást hivatalosan azzal indokolta az NKH, hogy korábban megsértették a közbeszerzési törvényt. Csetényiék esetében a Paksi Atomerőmű kommunikációja, Kunáéknál pedig a reformáció 500. évfordulójának kampánya során kapcsán találtak szabálytalanságokat. Ráadásul időközben az is kiderült, hogy 2014-ben 245 millió forintnyi hamis számlát is befogadott Kuna Tibor Young & Partners nevű cége, s ezzel kapcsolatban még egy bírósági eljárás is folyamatban van.

Ügynökséget vettek

Tavaly a Csetényi érdekeltségébe tartozó Affiliate Network és Network 360, valamint a Kuna-féle Trinity és a Young & Partners ügynökség árbevétele összességében 18,9 milliárd forinttal csökkent. Ugyanakkor a New Land Media árbevétele ennél is jelentősebb mértékben nőtt. Ezt az állami költés növekedése mellett annak is köszönhetik, hogy az elmúlt időszakban számos piaci megrendelővel bővült a New Land ügyfélköre.

Az ügynökség árbevételénél is nagyobb mértékben nőtt az eredményessége. 2017-ben a 25,8 milliárd forint árbevételükhöz még 2,1 milliárdos adózott eredmény tartozott, tavaly viszont már 8,8 milliárd forintnyi profi tot tudtak felmutatni. Mindehhez tegyük hozzá, hogy a New Land Media árbevétele 2016-ban még 1,5 milliárd, 2015-ben pedig mind össze 109 millió forint volt.

Balásy Gyulának egyébként tavaly óta van egy másik médiaügynöksége is, miután felvásárolta a Media Dynamics nevű céget. Ennek az ügyvezetője az a Tóth Orsolya, aki korábban éveken át vezette az I.M.G. Inter Media Group nevű ügynökséget.

Kínába mennek

Amennyiben a top 20 médiaügynökség sorából kivesszük a New Land Mediát, akkor az összárbevétel tekintetében hatszázalékos csökkenést látunk. Ezt ugyanakkor döntően a kegyvesztetté váló Csetényi- és Kuna-érdekeltségek okozzák. Amennyiben az utóbbiakkal sem számolunk, hanem csak tisztán a piaci médiaügynökségekkel, akkor 12,6 százalékos árbevétel-növekedést kapunk. Azaz nem pusztán az állami reklámköltés húzta fel a tavalyi évet.

Csetényi és Kuna érdekeltségeinek amúgy a nagy csökkenés után sem volt teljesen tragikus a tavalyi év. Csetényi cégei 4,3 milliárd, illetve 1,89 milliárd forint árbevételt produkáltak, néhány tízmillió forint profi t mellett. Kuna két cége közül a Trinity 10,6 milliárd, a Young & Partners pedig 1,8 milliárd forint árbevételt ért el. Utóbbi ugyan 167 millió forint mínusszal zárt, de az előbbi 636 milliós nyereséggel.

Piaci pénzek

Hiába nőtt ilyen nagyra a New Land Media, csoportszinten a GroupM-ügynökségek sem sokkal maradnak el tőlük. A GroupMhez tartozó cégek ugyanis tavaly együttesen 50 milliárd forint árbevételt produkáltak. Ennek a felét hozta a Wavemaker csoport, amely egy év alatt közel 10 milliárd forinttal növelte az árbevételét, az adózott eredményük pedig meghaladta az 550 milliót.

Nagyot nőtt a szintén a GroupMhez tartozó Mediacom Kft., 13,9 milliárd forint nettó árbevételük közel duplázást jelent az előző évhez viszonyítva. Növekvő, 10 milliárdot meghaladó árbevételt láthatunk a Mindshare-nél is, a profi tjuk pedig 583 millió forintot tett ki. A legkisebb GroupM-cégnél, a Maximize-nál történt egy jelentősebb csökkenés az árbevétel terén, ami tavaly éppen egymilliárd forint felett maradt.

A legnagyobb hazai médiaügynökségek tavalyi évéről szóló összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

Heszler Róbert

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA