A müncheni vállalatcsoport globális értékesítési sikertörténetén belül a BMW márka is új önálló rekordot ért el, miközben a hálózatról tölthető modellpaletta iránti első hét havi kereslet már több mint 40 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi év hasonló időszakának eladásait.
2018 hetedik hónapjában a BMW Group mindegyik főbb piacán növelte értékesítési eredményeit, új júliusi rekordot állítva be a BMW, MINI és Rolls-Royce modellek eladása terén. Szám szerint ez 181 051 darab új autót jelent, amely 0,2 százalékos értékesítési fejlődésnek felel meg. A Münchenben székelő vállalatcsoport idén január és július között világszerte 1 423 565 darab új modellt adott át ügyfeleinek, amely az előző év hasonló időszakához viszonyítva 1,6 százalékos abszolút gyarapodás.
2018 januárja és júliusa között a BMW Group világszerte összesen 71 310 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellt értékesített, amely 40,6 százalékkal múlja felül az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. A BMW i modelleket, a BMW iPerformance típusokat és a plug-in hibrid MINI-t egyesítő portfólió csak júliusban 10 649 ügyfél tetszését nyerte el, amely 30,9 százalékos emelkedésével még tovább szilárdítja a müncheni vállalatcsoport prémium elektromos mobilitás terén elfoglalt abszolút iránymutató pozícióját. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 5-ös sorozat (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,3 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 52 gramm / km) helyi gyártásából következő, egyre átfogóbb modellelérhetőségnek köszönhetően 2018-ban a müncheni vállalatcsoport legnagyobb önálló piacának számító Kínában több mint hatszorosára, az esztendő első hét hónapjára vetítve szám szerint 8 078 darabra nőtt a BMW Group hálózatról tölthető modelljei iránti ügyfélkereslet. A január és július közötti időszakban számos egyéb országban is emelkedett a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik iránti érdeklődés, az Egyesült Államokban például 39,5 százalékkal (13 874 darabra), Nagy-Britanniában pedig 34,3 százalékkal (9 923 darabra).
A BMW márka 154 531 darabos globális eladással zárta az idei esztendő hetedik hónapját, amely 0,7 százalékos fejlődést jelent. A sikertörténetből a bajor prémiumgyártó összes modellsorozata és mindegyik értékesítési régiója kivette a részét. A vállalat egész éves értékesítési mutatója ezzel 1 213 833 darabra nőtt, amely éves viszonylatban 1,9 százalékos abszolút gyarapodásnak felel meg. Az új BMW X3 kínai gyártásának beindításával és dél-afrikai bevezetésével, plusz az Egyesült Államokban működő gyártási kapacitással a modell globális eladási mutatója idén júliusban 15 482 darabon állt meg, amely 52,3 százalékkal haladja meg az előző július teljesítményét. A BMW már az év legelején világméretűre fejlesztette az új 5-ös sorozat elérhetőségét, amelynek eredménye január óta folyamatosan visszaköszön a vállalatcsoport értékesítési mutatóiban: az idei év első hét hónapjában a modellre globális szinten 221 732 megrendelés érkezett, amely 16,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A MINI idén szinte darabra pontosan képes megismételni a tavalyi esztendőben produkált rendkívül magas eladási eredményeket, a január és július között értékesített 207 675 darab új autó mindössze 0,2 százalékkal marad el az előző évi mutatótól. Júliusban a brit prémiumgyártó 26 244 darab négykerekűt adott át ügyfeleinek, amely a tavalyi július tükrében 2,7 százalékos csökkenést jelent.
2018 kimagaslóan intenzív esztendőként vonul be a BMW Motorrad történelemkönyvébe, miután a müncheni vállalatcsoport nem kevesebb, mint kilenc új modellről rántja le a leplet. Az újítási hullámmal párhuzamosan végrehajtott termelésoptimalizálás az új modellek leszállítási idejére is hatással van, a gyártó azonban ettől függetlenül abszolút értékesítési növekedést irányoz elő az idei évre. A január és július közötti időszakban a BMW Group kétkerekű divíziója 101 839 darab új robogót és motorkerékpárt adott el, amely éves viszonylatban 1,3 százalékos csökkenés.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban
Az idei esztendő első hét hónapjában a BMW Group abszolút eladási növekedéséhez a vállalatcsoport mindhárom főbb értékesítési régiója hozzájárult, az egyes piacokon tapasztalható gazdasági nehézségek ellenére is.