- Hirdetés -

Jó hír a Heinekentől

|

- Hirdetés -

Akár húsz hektárral növekedhet a komló termőterülete Kastélyosdombón azáltal. Az Ökumenikus Segélyszervezet programjában, a HEINEKEN Hungária támogatásával hátrányos helyzetű családoknak biztosít bevételt a komlótermesztés, egyelőre egy kísérleti program keretében. A program újabb szakaszában a komló szárításához szükséges berendezést is telepítenek. A megtermelt magyar komlót a Soproni Sörgyárban használják fel, melyet piaci áron vásárol fel a vállalat.

Az első év eredményeit elismerve az Agrárminisztérium rendeleti úton kínál támogatást a komlóültetvények támogatására, a tárca mintegy százmillió forintot különít el erre a célra. Az intézkedés mintegy húsz hektárral növelheti a komló termőterületét Kastélyosdombón. A hátrányos helyzetű családok számára munkalehetőséget és bevételt biztosító mezőgazdasági termeléshez hektáronként hatmillió forint vissza nem térítendő támogatást is ad a tárca a térség gazdáinak, akik hosszú távon kívánnak bekapcsolódni a komlótermesztésbe. A támogatás a szükséges technológiai beruházásokhoz és a termesztési kultúra megteremtésére nyújt lehetőséget. A Magyarországon termelt komlót a HEINEKEN Hungária veszi át, és a Soproni Sörgyárban használják fel – a cég célja a magyar alapanyagok felhasználásának folyamatos növelése.

Tavaly novemberben közel háromezer tő komló elültetésével húsz év után ismét elindult Magyarországon a komlótermesztés. Az Ökumenikus Segélyszervezet és a HEINEKEN Hungária olyan modellt honosított meg Kastélyosdombón, amely kereskedelmi szempontból hosszútávon fenntartható, ugyanakkor hozzájárul a termelésben résztvevő családok biztos megélhetéséhez. A programot kezdettől fogva támogatta az Agrárminisztérium, és látva az eddig elért eredményeket, döntöttek úgy, hogy földterülettel és anyagi támogatással is hozzájárulnak a program sikeres folytatásához.

A Magyar Ökumenikus Segélyszervezet programja a HEINEKEN Hungária támogatásával az ország olyan területén valósul meg, ahol kevés a munkalehetőség és sok család él nehéz körülmények között. A HEINEKEN Hungária a MÖS-sel kötött szerződésében vállalta, hogy a megtermelt komlót piaci áron átveszi a termelőktől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -