- Hirdetés -

Jó hír az autósoknak

|

Bár a külföldi nyaralások a kint is érvényesülő infláció és a gyenge forintárfolyam együttes hatására tavalyhoz képest legalább 20-25 százalékkal kerülnek többe, utasbiztosításra egyelőre továbbra sem kell a korábbiaknál nagyobb összeget fordítani. A Netrisk.hu vezető biztosításközvetítő portálon a nyár első felében értékesített utasbiztosítások napi átlagdíja 622 forint volt, ami a járványt megelőző, három évvel korábbi 607 forintos szintet is mindössze néhány százalékkal haladja meg.

„Már mutatkoznak jelei annak, hogy a biztosítók az emelkedő külföldi kárkifizetési összegeket fokozatosan érvényesítik a díjaikban, de ez legtöbbször együtt jár az adott szolgáltatások térítési limitjeinek emelésével is – emelte ki Cseh Anett, a Netrisk.hu termékfejlesztési vezetője. – Ez okozhat ugyan néhány százalékos átlagdíj-emelkedést az év hátralévő részében, de a díjak jelentős megugrására az erős piaci verseny miatt továbbra sem kell számítanunk.”

A nyári átlagos napidíj összege eleve mintegy 100 forinttal marad alatta az év más részeiben tapasztalható szinttől. Ilyenkor ugyanis megnő az Európán belüli, autós utazások aránya, amelyek biztosítása számos fedezetet (pl. repülőgépes térítések, télisport-balesetek, stb.) eleve nem tartalmaz.

Repülőtéri káosz, visszatérő covid

Az idei nyári szezonban két egyedi tényezőre különösen érdemes figyelni. A nyár első felében a Netrisk.hu oldalán biztosítást kötő utazók 38 százaléka választotta a repülőgépes utazást. Ugyanakkor egyre több olyan hír lát napvilágot, hogy a repülőtéri munkaerőhiány miatt jelentős késésekre, sőt, járattörlésekre kerül sor, amelyekről ráadásul az utasok csak az utolsó pillanatban értesülnek ezekről az eseményekről. A kiszolgáltatott helyzetbe kerülő utasok ilyenkor gyakran csak jóval drágább alternatív járattal tudnak eljutni a célpontjukba, gyakran a kinti tartózkodásukat is meg kell hosszabbítaniuk egy, vagy akár két éjszakával is. Gyakran emiatt lecsúsznak olyan programokról is, amelyeket már előre kifizettek. Ez utóbbiak esetén ráadásul esély sincsen arra, hogy emiatt a légitársaságtól kártérítést kapjanak.

Bár az egyes utasbiztosítások szolgáltatásai ezen a területen is jelentősen eltérnek egymástól, általában a járatkésésre, illetve -törlésre vonatkozó szolgáltatások legalább hatórás késés esetén térítenek. Ez a térítés jellemzően a járat késése vagy törlése miatt felmerült, elengedhetetlenül szükséges fogyasztási cikkek (pl. étel, ital, tisztálkodószerek) és szolgáltatások (pl. szállás-, szállítás stb.) költségeire terjed ki az adott termékben található összeghatárig. Léteznek olyan módozatok is, amelyekben a Magyarországot érintő (oda érkező vagy onnan induló) járatokat kizárják a térítési körből, vagy alacsonyabb limiteket állapítanak meg rájuk.

„Egyes utasbiztosítást kínáló biztosítóknál még a prémium csomagban sem található fedezet repülőgépjáratok törlésének vagy késésének esetére. Más biztosítóknál azokban már az alapcsomag is tartalmaz olyan fedezetet, amely legalább a kárenyhítésre elegendő. Az utasbiztosítás megkötésekor tehát mindenképpen célszerű előre tájékozódni arról, hogy az adott termék tartalmaz-e egyáltalán ilyen szolgáltatást, és ha igen, az milyen limitig térít– hívja fel a figyelmet a Netrisk.hu szakértője.

A koronavírusról az idei szezonban viszonylag kevés szó esik, pedig az elmúlt hetekben a világ több részén, köztük Európa számos országában is aggasztó módon növekszik a fertőzöttek száma. Biztosítónként igen eltérő, hogy milyen feltételekkel térítenek a koronavírussal kapcsolatos károkra, és az is, hogy pontosan milyen szolgáltatásokat nyújtanak. Vannak biztosítók, amelyek védettségi igazolványhoz kötik a károk megtérítését, és előfordulhat, hogy egyes fedezetek csak az oltottakra vonatkoznak. Szintén nem egységes, hogy a Covid-fedezet a világ mely országaiban érvényes, és a kártérítés maximális összege is függhet a biztosítótól. Ezért a biztosítási termék kiválasztása előtt célszerű ebből a szempontból is figyelmesen összehasonlítani a lehetőségeket.

Horvátország a nyári favorit

Június elseje és július 15-e között az online alkuszcég adatai alapján a legtöbben Horvátországot célzó útra kötöttek biztosítást, arányuk meghaladta a 22 százalékot. A nyár második felében akár a 30 százalékot is elérheti ez a ráta, amit az is támogat, a repülőtereken tapasztalható káoszhelyzet hatására várhatóan az utazni vágyók további csoportja választ majd inkább rövidebb autós utat a nyári kikapcsolódás szervezésekor. Olaszországot közel 17 százaléknyian választották, míg a népszerűségi lista következő helyeit Görögország 8, Ausztria 6, Spanyolország pedig 5 százalékos aránnyal foglalja el. Az Európán kívüli összes célpont aránya 3-4 százalék között mozgott, ami kissé elmarad a covid előtt ilyenkor mért 5 százalék körüli mértéktől.

A többség az utolsó pillanatban köt

A Netrisk.hu-nál az idei nyár első felében megkötött utasbiztosítások 55 százalékát az utazást megelőző napon, vagy az elutazás napján kötötték meg. Két dologra is érdemes odafigyelni, ha az utolsó pillanatban kötünk utasbiztosítást:egyrészt a biztosítási fedezet értelemszerűen csak az adott nap hátralévő részére vonatkozik. Másrészt szerződéskötés pillanatában még Magyarország területén kell tartózkodni.

Mivel ilyenkor már jellemzően igen kevés idő marad a hosszas mérlegelésre, érdemes olyan összehasonlító oldalon tájékozódni, ahol könnyen áttekinthető felületekkel segítik a leginkább testre szabott biztosítási módozat gyors kiválasztását.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...