Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy szerinte milyen kihívásokra kellene nagyobb figyelmet fordítania a marketingszakmának és elárulta azt is, hogy a cégük számára mi jelentheti a fő kihívást.
- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?
- Ez a szakmám húsz éve. Márkákat építünk, fogyasztói értéket próbálunk teremteni. Ezt csak hittel lehet csinálni.
- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?
- A rendezvény a marketing szakma csúcs eseménye. Fontos, hogy ezen mind támogatás, mind tevőleges részvétel tekintetében jelen legyünk.
- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?
- A szakmai csúcstalálkozók mindig eszmecserére, továbbgondolásra késztetnek. Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet.
- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- Mindig azok a témák a legforróbbak, melyeket a fogyasztói viselkedés, a szemléletmód változása idéz elő. Ha közeli jövőre tekintek, akkor ez elsősorban a fogyasztói kosár további racionalizálását jelenti majd. A korábbinál is jobban kell küzdenünk a fogyasztói figyelemért, a relevánsnak maradásért.
- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
- Szakmai szervezeteken túlmutató ágazati egyeztetés, reprezentáció és szerepvállalás. Megbízó - ügynökségi kapcsolat további optimalizálása, a racionalizált és egyre tudatosabb fogyasztó igények precízebb megértése.
- Hogyan látod, a cégetek számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?
- Egyértelműen a második félévre, jövő év első felére várható gazdasági recessziós hatások, fogyasztási lassulás, kereslet csökkenés jelenti a fő kihívást. A marketing feladata ebben a helyzetben a márkáinkon keresztüli további értékteremtés, mely képes arra, hogy kellő vásárlási gyakorisággal maradjunk benne a fogyasztó mentális és fizikai relevancia kosarában.
- Véleményed szerint, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?
- Ez egy állandó felelősség, melyet nap mint nap meg kell tennünk. A Marketing Summit mindezt felerősíti, koncentrálja és egy csúcs eseményen keresztül artikulálja, így sokkal nagyobb figyelmet képes megragadni.
- A Marketing Summiton a teljeskörű ügyfélstratégiáról beszélsz majd. Véleményed szerint mi a legfontosabb tényező egy márka és a fogyasztó közötti kapcsolatban, mitől lehet eredményes, hatékony a kommunikáció, illetve hogyan lehet legeredményesebben javítani az ügyfélélményt?
- Az ügyfélélmény nem egy lineáris, hanem egy folyamatosan alakuló, formálódó, minden fizikai és digitális kontaktusan keresztül alakítható komplex “benyomás csomag’. Emiatt fontos, hogy csatorna független, “E2E” értékteremtésen keresztül írjuk le a fogyasztói utat.
- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?
- Ha valaki fontosnak tartja, hogy tágabb szakmája top eseményén hallgassa meg a legbefolyásosabb hazai marketing vezetőket, akkor annak itt a helye.
A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.