- Hirdetés -

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

|

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy szerinte milyen kihívásokra kellene nagyobb figyelmet fordítania a marketingszakmának és elárulta azt is, hogy a cégük számára mi jelentheti a fő kihívást.

 

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- Ez a szakmám húsz éve. Márkákat építünk, fogyasztói értéket próbálunk teremteni. Ezt csak hittel lehet csinálni.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A rendezvény a marketing szakma csúcs eseménye. Fontos, hogy ezen mind támogatás, mind tevőleges részvétel tekintetében jelen legyünk.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- A szakmai csúcstalálkozók mindig eszmecserére, továbbgondolásra késztetnek. Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Mindig azok a témák a legforróbbak, melyeket a fogyasztói viselkedés, a szemléletmód változása idéz elő. Ha közeli jövőre tekintek, akkor ez elsősorban a fogyasztói kosár további racionalizálását jelenti majd. A korábbinál is jobban kell küzdenünk a fogyasztói figyelemért, a relevánsnak maradásért.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Szakmai szervezeteken túlmutató ágazati egyeztetés, reprezentáció és szerepvállalás. Megbízó - ügynökségi kapcsolat további optimalizálása, a racionalizált és egyre tudatosabb fogyasztó igények precízebb megértése.

- Hogyan látod, a cégetek számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- Egyértelműen a második félévre, jövő év első felére várható gazdasági recessziós hatások, fogyasztási lassulás, kereslet csökkenés jelenti a fő kihívást. A marketing feladata ebben a helyzetben a márkáinkon keresztüli további értékteremtés, mely képes arra, hogy kellő vásárlási gyakorisággal maradjunk benne a fogyasztó mentális és fizikai relevancia kosarában.

- Véleményed szerint, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Ez egy állandó felelősség, melyet nap mint nap meg kell tennünk. A Marketing Summit mindezt felerősíti, koncentrálja és egy csúcs eseményen keresztül artikulálja, így sokkal nagyobb figyelmet képes megragadni.

- A Marketing Summiton a teljeskörű ügyfélstratégiáról beszélsz majd. Véleményed szerint mi a legfontosabb tényező egy márka és a fogyasztó közötti kapcsolatban, mitől lehet eredményes, hatékony a kommunikáció, illetve hogyan lehet legeredményesebben javítani az ügyfélélményt?

- Az ügyfélélmény nem egy lineáris, hanem egy folyamatosan alakuló, formálódó, minden fizikai és digitális kontaktusan keresztül alakítható komplex “benyomás csomag’. Emiatt fontos, hogy csatorna független, “E2E” értékteremtésen keresztül írjuk le a fogyasztói utat.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Ha valaki fontosnak tartja, hogy tágabb szakmája top eseményén hallgassa meg a legbefolyásosabb hazai marketing vezetőket, akkor annak itt a helye.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Lukas Graham is érkezik a Paloznaki Jazzpiknikre

7 Years, Love Someone, Mama Said, Share That Love és még sorolhatnánk a Lukas Graham világsikereket, amelyektől előre borítékolható a libabőr a 2025-ös Jazzpiknik pénteki napján. Szombaton a Piknik közönségkedvencei térnek vissza a színpadra,...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

Extrém mentőakciókkal érkezik a Spektrum új műsora

A Spektrum legújabb szemléletformáló, saját gyártású produkciója az ember és az állatvilág különleges együttélését, az állatorvosi munka rejtelmeit, a nem mindennapi veszélyekkel járó fajmentést, valamint a fajok megóvását mutatja be. A Dr. S.O.S. –...

Az online térben is hódítanak a digitális tárcák

Forradalmian berobbant a digitális tárcák alkalmazása az idei évben. Az online fizetési megoldásokat nyújtó magyar Barion felületén 2024 elején még csak a forint tranzakciók 10 százalékát, október végére viszont már 25 százalékát bonyolították Apple...

A Bajnokok Ligája tökéletesen hozza a számokat

Hosszú interjút adott a Telexnek Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, amelyben többek között szóba került a streamingszolgáltatásuk és a Bajnokok Ligája közvetítések, illetve a 4iG-vel kötött megállapodásuk is. Konkrét számokat ugyan nem közölt...

Megújult weboldallal folytatja a FleishmanHillard Budapest

A FleishmanHillard Budapest, korábbi nevén Café PR, elindította az új névhez illeszkedő új weboldalát a www.fleishmanhillard.hu címen. Ez a lépés az ügynökség történetének új fejezetét jelzi, amely a digitális jelenlét megerősítésével és az ügyfelekkel...

Végtelen szórakozást ígér a Direct Now app

Fedezd fel a legjobb műsorokat és szerezz élményeket a Direct Now alkalmazásban, ahol a csatornák élő adásai mellett a folyamatosan bővülő videótárban is böngészhetsz. Akár könnyed szórakozásra vágysz, akár egy kis borzongás hiányzik az...

Rádiós döntést hozott és eljárásokat indított a Médiatanács

Újabb rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázaton hirdetett nyertest a Médiatanács a november 26-i ülésén. A testület hatósági eljárás indított a TV2 ellen a Tények Plusz egyik adása miatt. A Mosoly Média Nonprofit Kft. lett...

Black Friday: a Jófogáson landolhatnak a lecserélt holmik

Az emelkedő költségek és a gazdasági bizonytalanságok hatására sokan inkább tartózkodnak a vásárlástól, mintsem, hogy új termékekre költsenek. Ugyanakkor a Jófogás felhasználói körében végzett felmérés eredményei arra is rámutattak, hogy a vásárlók jelentős része...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Lukas Graham is érkezik a Paloznaki Jazzpiknikre

7 Years, Love Someone, Mama Said, Share That Love és még sorolhatnánk a Lukas Graham világsikereket, amelyektől előre borítékolható a libabőr a 2025-ös Jazzpiknik pénteki napján. Szombaton a Piknik közönségkedvencei térnek vissza a színpadra,...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

Extrém mentőakciókkal érkezik a Spektrum új műsora

A Spektrum legújabb szemléletformáló, saját gyártású produkciója az ember és az állatvilág különleges együttélését, az állatorvosi munka rejtelmeit, a nem mindennapi veszélyekkel járó fajmentést, valamint a fajok megóvását mutatja be. A Dr. S.O.S. –...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...