- Hirdetés -

Jól alakult az idei év a BMW-nél

|

2021 januárja és szeptembere között a vállalatcsoport világszerte 1 932 236 darab új autót adott el, amely 17,9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakának teljesítményét. A bajor prémiumgyártó elektromos mobilitásra összpontosító stratégiája eközben népszerűbb, mint valaha: a zéró emissziójú BMW és MINI modellek értékesítési mutatója az év eleje óta több mint duplájára emelkedett.

A BMW Group világszerte 1 932 236 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített 2021 első kilenc hónapjában, amely 2020 első háromnegyed évéhez képest viszonyítva 17,9 százalékos növekedésnek felel meg. A jelentős növekedésből a bajor prémiumgyártó mindegyik márkája és összes értékesítési régiója kivette a részét. Rendkívül erős versenyhelyzetét kihasználva a BMW Group tovább építkezik olyan kulcsfontosságú piacain, mint például az Egyesült Államok, Európa és Kína.

„Az elmúlt kilenc hónap értékesítési sikertörténete tisztán mutatja, hogy ügyfeleink mennyire nagyra értékelik kiegyensúlyozott, fenntartható és magával ragadó modellpalettánkat. A félvezető komponensek körül kialakult nehézségeket az egész év során erős működési teljesítménnyel tudtuk ellensúlyozni. Meggyőződéssel valljuk, hogy a 2021-es évet ambiciózus értékesítési céljainkat elérve, stabil, nyereséges növekedéssel zárjuk” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Az év eleje óta több mint duplájára növeltük tisztán elektromos meghajtású új autóink értékesítési volumenét, amely minden kétséget kizáróan igazolja elektromos mobilitásra összpontosító vállalati stratégiánk létjogosultságát” – tette hozzá.

A BMW Group elektromos mobilitási növekedését a BMW iX, a BMW i4 és a BMW iX3 támasztja alá

2021 januárja és szeptembere között a BMW Group világszerte 231 576 darab hálózatról tölthető új autót adott át ügyfeleinek, amely az előző esztendő hasonló időszakához viszonyítva 98,9 százalékos fejlődést jelent. Az év harmadik negyedéve ebből 78 333 darabbal vette ki a részét, amely 43,1 százalékos gyarapodásnak felel meg. Az év eleje óta a BMW és a MINI összesen 59 688 darab tisztán elektromos meghajtású új autót értékesített globálisan, amely 121,4 százalékkal szárnyalja túl a 2020-ban produkált mutatót. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km), amely az év eleje óta Európában is elérhető, ez idő alatt 20 887 példányban talált gazdára.

„A BMW iX és a BMW i4 novemberi piaci bevezetésével a hálózatról tölthető modellpalettánk két olyan újdonsággal bővül, amelyek még vonzóbbá teszik az elektromos mobilitást. Már a nóvumokra érkező előrendelések is jól tükrözik ügyfeleink lelkesedését az új modellek iránt” – fogalmazott Pieter Nota.

A BMW Group az elkövetkező években jelentős mértékben bővíti tovább hálózatról tölthető portfólióját: érkezik a tisztán elektromos meghajtású BMW 7-es sorozat, BMW X1 és BMW 5-ös sorozat, valamint a MINI Countryman utódja és a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő Rolls-Royce Spectre, amelynek érkezését a brit luxusautó-gyártó nemrégiben irányozta elő 2023 negyedik negyedévére. A BMW Group már 2023-ban legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel kívánja képviseltetni magát azon járműszegmensei 90 százalékában, amelyekben jelen van. A vállalatcsoport célja, hogy a 2025-ig hátralévő négy esztendőben évente átlagosan 50 százalékkal növelje tisztán elektromos meghajtású új autói értékesítési mennyiségét, ezzel pedig meghaladja a 2020-ban eladott darabszám több mint tízszeresét. A BMW Group tervei szerint a zéró emissziójú modellek már 2030-ban a vállalatcsoport abszolút globális értékesítési mutatójának legalább 50 százalékát adják majd, és mint ilyen, az elkövetkező körülbelül tíz évben a bajor prémiumgyártó mintegy tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.

A félvezetők körüli nehézségek továbbra is fennállnak

2021 első kilenc hónapjában a BMW Group a félvezető komponensek elérhetősége szerint alakította át gyártási programját. A vállalatcsoport arra számít, hogy a félvezető alkatrészek ellátása továbbra is nehéz marad, így nem zárja ki, hogy ez a tényező az év hátralévő részében az értékesítésre is hatással lesz – noha a BMW Group a komponensek körül kialakult nehézségeket eddig sikeresen ellensúlyozta.

A BMW márka jelentős növekedéssel zárta az esztendő első háromnegyed évét

A BMW világszerte 19,3 százalékkal több új autót adott el idén szeptemberig, mint az előző esztendő első kilenc hónapjában. Szám szerint ez 1 703 080 darab új modell, amelyből a BMW X modellcsaládot alkotó Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellek a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest 20,6 százalékkal több, pontosan 764 958 darabbal vették ki a részüket. A bajor prémiummárka portfóliójához nyáron csatlakozott az átfogó megújuláson átesett BMW X3 és BMW X4, amelyeket hamarosan az új BMW 2-es Coupé és az új BMW 4-es Gran Coupé követ – egyedülálló stílusban testesítve meg a márka által fémjelzett vezetési élményt.

Stabil növekedési pályán a MINI is

2021 első kilenc hónapjában világszerte 224 838 darab új MINI modell talált gazdára, amely 7,9 százalékos fejlődést jelent. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modellt (kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km) osztatlan népszerűség övezi, amely a január óta 106,6 százalékos gyarapodásnak megfelelő, 20 104 darabos értékesítési mutatóban is tetten érhető. Az idén január és szeptember között elkelt új MINI modellek 15,2 százalékát hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelték meg az ügyfelek. Ez is megerősíti a brit prémiummárka azon, nagyvárosi mobilitás és hosszútávú fenntarthatóság melletti elköteleződését, amely mentén 2030-tól kizárólag tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál majd. A MINI Cooper SE a vállalati flották tekintetében is egyre átfogóbb népszerűségnek örvend, a harmadik negyedévben például a MINI két nagyvállalati ügyfele is 82, illetve 140 darab zéró emissziójú modellel bővítette tovább munkavállalói flottáját.

A BMW M GmbH értékesítési mutatója teljes gázzal száguld

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH globálisan 123 008 darab új modellt értékesített a január és szeptember között eltelt kilenc hónapban, amely az előző esztendő hasonló időszakában elért teljesítményhez viszonyítva 22,2 százalékos fejlődés. A márciusban debütált BMW M3 és BMW M4 sikertörténete töretlenül folytatódik, miközben az eladási számok növekedéséhez a BMW X5 M és a BMW X6 M párosa is nagymértékben hozzájárult. A BMW M Performance modellek palettáján a BMW M440 típusjelzésű kupé és kabrió modellek, valamint az M340 típusjelzésű testvérmodellek is osztatlan sikernek örvendenek.

Rolls-Royce Motor Cars: az idei esztendő első kilenc hónapjának értékesítési mutatója már a teljes 2020-as teljesítményt felülmúlta

A Rolls-Royce Motor Cars 4 318 darab luxusautót értékesített 2021 első kilenc hónapjában, amellyel máris felülmúlta a teljes 2020-as évben eladott darabszámot. A brit luxusautó-gyártó értékesítési régióiban az összes modell iránt kimagasló ügyfél-érdeklődés mutatkozik, főként az új Ghost és a Cullinan főszereplésével. A vállalat nemrégiben jelentette be első tisztán elektromos meghajtású modellje érkezését: a Rolls-Royce Spectre 2023 utolsó negyedévében ünnepli világpremierjét. Sőt mi több, 2030-tól a Rolls-Royce kizárólag tisztán elektromos meghajtású luxusautókat kínál majd.

Kilenc sikeres hónap után a BMW Motorrad minden idők legmagasabb értékesítési mutatója felé fordulva vette az utolsó negyedév rajtját

A BMW Motorrad a 2021 januárja és szeptembere között eltelt kilenc hónapban világszerte összesen 156 609 darab új robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, amely a tavalyi teljesítmény tükrében 20,8 százalékos növekedést jelent. Sikeres növekedési stratégiájának köszönhetően a BMW Group kétkerekű divíziója képes volt tovább építkezni abszolút értékesítési rekordot hozó első féléves eredményére, mígnem újabb, abszolút rekordot jelentő első háromnegyed éves teljesítményt ért el. A kimagasló siker kulcsa a BMW Motorrad friss és széles modellpalettája, amelyen az idei év kezdete óta tíz újdonság sorakozik. Az új R 18 B és R 18 Transcontinental szeptemberi piaci bevezetésével a BMW Motorrad a jelentős „cruiser” szegmensben két magával ragadó, hamisítatlan újdonsággal bővíti tovább kínálatát.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group megtartotta stabil pozícióját az Egyesült Államokban, ahol az év első kilenc hónapját 33,1 százalékos értékesítési gyarapodással zárta. Ez szám szerint 265 683 darab új modellt jelent.

Kínában a vállalatcsoport ez idő alatt 669 637 darab új BMW és MINI modellt adott el, amely 19,6 százalékos értékesítési fejlődésnek tekinthető.

Európában ez az arány 11,8 százalék, amely 724 933 darab új modellben volt tetten érhető. Az öreg kontinens értékesítési régiója egyre nagyobb piaci részesedést élvez a prémium szegmensben.

A hazai piacának számító Németországban a BMW Group 1,4 százalékkal több, szám szerint 204 842 darab új autóra vett fel rendelést az idei év első kilenc hónapjában. A müncheni központú vállalatcsoport a beszállítói láncban jelentkező kihívások ellenére is képes volt növelni szegmensbeli részesedését az előző esztendőhöz viszonyítva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...