- Hirdetés -

Jól alakult az idei év a BMW-nél

|

- Hirdetés -

2021 januárja és szeptembere között a vállalatcsoport világszerte 1 932 236 darab új autót adott el, amely 17,9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakának teljesítményét. A bajor prémiumgyártó elektromos mobilitásra összpontosító stratégiája eközben népszerűbb, mint valaha: a zéró emissziójú BMW és MINI modellek értékesítési mutatója az év eleje óta több mint duplájára emelkedett.

A BMW Group világszerte 1 932 236 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített 2021 első kilenc hónapjában, amely 2020 első háromnegyed évéhez képest viszonyítva 17,9 százalékos növekedésnek felel meg. A jelentős növekedésből a bajor prémiumgyártó mindegyik márkája és összes értékesítési régiója kivette a részét. Rendkívül erős versenyhelyzetét kihasználva a BMW Group tovább építkezik olyan kulcsfontosságú piacain, mint például az Egyesült Államok, Európa és Kína.

„Az elmúlt kilenc hónap értékesítési sikertörténete tisztán mutatja, hogy ügyfeleink mennyire nagyra értékelik kiegyensúlyozott, fenntartható és magával ragadó modellpalettánkat. A félvezető komponensek körül kialakult nehézségeket az egész év során erős működési teljesítménnyel tudtuk ellensúlyozni. Meggyőződéssel valljuk, hogy a 2021-es évet ambiciózus értékesítési céljainkat elérve, stabil, nyereséges növekedéssel zárjuk” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Az év eleje óta több mint duplájára növeltük tisztán elektromos meghajtású új autóink értékesítési volumenét, amely minden kétséget kizáróan igazolja elektromos mobilitásra összpontosító vállalati stratégiánk létjogosultságát” – tette hozzá.

A BMW Group elektromos mobilitási növekedését a BMW iX, a BMW i4 és a BMW iX3 támasztja alá

2021 januárja és szeptembere között a BMW Group világszerte 231 576 darab hálózatról tölthető új autót adott át ügyfeleinek, amely az előző esztendő hasonló időszakához viszonyítva 98,9 százalékos fejlődést jelent. Az év harmadik negyedéve ebből 78 333 darabbal vette ki a részét, amely 43,1 százalékos gyarapodásnak felel meg. Az év eleje óta a BMW és a MINI összesen 59 688 darab tisztán elektromos meghajtású új autót értékesített globálisan, amely 121,4 százalékkal szárnyalja túl a 2020-ban produkált mutatót. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km), amely az év eleje óta Európában is elérhető, ez idő alatt 20 887 példányban talált gazdára.

„A BMW iX és a BMW i4 novemberi piaci bevezetésével a hálózatról tölthető modellpalettánk két olyan újdonsággal bővül, amelyek még vonzóbbá teszik az elektromos mobilitást. Már a nóvumokra érkező előrendelések is jól tükrözik ügyfeleink lelkesedését az új modellek iránt” – fogalmazott Pieter Nota.

A BMW Group az elkövetkező években jelentős mértékben bővíti tovább hálózatról tölthető portfólióját: érkezik a tisztán elektromos meghajtású BMW 7-es sorozat, BMW X1 és BMW 5-ös sorozat, valamint a MINI Countryman utódja és a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő Rolls-Royce Spectre, amelynek érkezését a brit luxusautó-gyártó nemrégiben irányozta elő 2023 negyedik negyedévére. A BMW Group már 2023-ban legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel kívánja képviseltetni magát azon járműszegmensei 90 százalékában, amelyekben jelen van. A vállalatcsoport célja, hogy a 2025-ig hátralévő négy esztendőben évente átlagosan 50 százalékkal növelje tisztán elektromos meghajtású új autói értékesítési mennyiségét, ezzel pedig meghaladja a 2020-ban eladott darabszám több mint tízszeresét. A BMW Group tervei szerint a zéró emissziójú modellek már 2030-ban a vállalatcsoport abszolút globális értékesítési mutatójának legalább 50 százalékát adják majd, és mint ilyen, az elkövetkező körülbelül tíz évben a bajor prémiumgyártó mintegy tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.

A félvezetők körüli nehézségek továbbra is fennállnak

2021 első kilenc hónapjában a BMW Group a félvezető komponensek elérhetősége szerint alakította át gyártási programját. A vállalatcsoport arra számít, hogy a félvezető alkatrészek ellátása továbbra is nehéz marad, így nem zárja ki, hogy ez a tényező az év hátralévő részében az értékesítésre is hatással lesz – noha a BMW Group a komponensek körül kialakult nehézségeket eddig sikeresen ellensúlyozta.

A BMW márka jelentős növekedéssel zárta az esztendő első háromnegyed évét

A BMW világszerte 19,3 százalékkal több új autót adott el idén szeptemberig, mint az előző esztendő első kilenc hónapjában. Szám szerint ez 1 703 080 darab új modell, amelyből a BMW X modellcsaládot alkotó Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellek a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest 20,6 százalékkal több, pontosan 764 958 darabbal vették ki a részüket. A bajor prémiummárka portfóliójához nyáron csatlakozott az átfogó megújuláson átesett BMW X3 és BMW X4, amelyeket hamarosan az új BMW 2-es Coupé és az új BMW 4-es Gran Coupé követ – egyedülálló stílusban testesítve meg a márka által fémjelzett vezetési élményt.

Stabil növekedési pályán a MINI is

2021 első kilenc hónapjában világszerte 224 838 darab új MINI modell talált gazdára, amely 7,9 százalékos fejlődést jelent. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modellt (kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km) osztatlan népszerűség övezi, amely a január óta 106,6 százalékos gyarapodásnak megfelelő, 20 104 darabos értékesítési mutatóban is tetten érhető. Az idén január és szeptember között elkelt új MINI modellek 15,2 százalékát hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelték meg az ügyfelek. Ez is megerősíti a brit prémiummárka azon, nagyvárosi mobilitás és hosszútávú fenntarthatóság melletti elköteleződését, amely mentén 2030-tól kizárólag tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál majd. A MINI Cooper SE a vállalati flották tekintetében is egyre átfogóbb népszerűségnek örvend, a harmadik negyedévben például a MINI két nagyvállalati ügyfele is 82, illetve 140 darab zéró emissziójú modellel bővítette tovább munkavállalói flottáját.

A BMW M GmbH értékesítési mutatója teljes gázzal száguld

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH globálisan 123 008 darab új modellt értékesített a január és szeptember között eltelt kilenc hónapban, amely az előző esztendő hasonló időszakában elért teljesítményhez viszonyítva 22,2 százalékos fejlődés. A márciusban debütált BMW M3 és BMW M4 sikertörténete töretlenül folytatódik, miközben az eladási számok növekedéséhez a BMW X5 M és a BMW X6 M párosa is nagymértékben hozzájárult. A BMW M Performance modellek palettáján a BMW M440 típusjelzésű kupé és kabrió modellek, valamint az M340 típusjelzésű testvérmodellek is osztatlan sikernek örvendenek.

Rolls-Royce Motor Cars: az idei esztendő első kilenc hónapjának értékesítési mutatója már a teljes 2020-as teljesítményt felülmúlta

A Rolls-Royce Motor Cars 4 318 darab luxusautót értékesített 2021 első kilenc hónapjában, amellyel máris felülmúlta a teljes 2020-as évben eladott darabszámot. A brit luxusautó-gyártó értékesítési régióiban az összes modell iránt kimagasló ügyfél-érdeklődés mutatkozik, főként az új Ghost és a Cullinan főszereplésével. A vállalat nemrégiben jelentette be első tisztán elektromos meghajtású modellje érkezését: a Rolls-Royce Spectre 2023 utolsó negyedévében ünnepli világpremierjét. Sőt mi több, 2030-tól a Rolls-Royce kizárólag tisztán elektromos meghajtású luxusautókat kínál majd.

Kilenc sikeres hónap után a BMW Motorrad minden idők legmagasabb értékesítési mutatója felé fordulva vette az utolsó negyedév rajtját

A BMW Motorrad a 2021 januárja és szeptembere között eltelt kilenc hónapban világszerte összesen 156 609 darab új robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, amely a tavalyi teljesítmény tükrében 20,8 százalékos növekedést jelent. Sikeres növekedési stratégiájának köszönhetően a BMW Group kétkerekű divíziója képes volt tovább építkezni abszolút értékesítési rekordot hozó első féléves eredményére, mígnem újabb, abszolút rekordot jelentő első háromnegyed éves teljesítményt ért el. A kimagasló siker kulcsa a BMW Motorrad friss és széles modellpalettája, amelyen az idei év kezdete óta tíz újdonság sorakozik. Az új R 18 B és R 18 Transcontinental szeptemberi piaci bevezetésével a BMW Motorrad a jelentős „cruiser” szegmensben két magával ragadó, hamisítatlan újdonsággal bővíti tovább kínálatát.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group megtartotta stabil pozícióját az Egyesült Államokban, ahol az év első kilenc hónapját 33,1 százalékos értékesítési gyarapodással zárta. Ez szám szerint 265 683 darab új modellt jelent.

Kínában a vállalatcsoport ez idő alatt 669 637 darab új BMW és MINI modellt adott el, amely 19,6 százalékos értékesítési fejlődésnek tekinthető.

Európában ez az arány 11,8 százalék, amely 724 933 darab új modellben volt tetten érhető. Az öreg kontinens értékesítési régiója egyre nagyobb piaci részesedést élvez a prémium szegmensben.

A hazai piacának számító Németországban a BMW Group 1,4 százalékkal több, szám szerint 204 842 darab új autóra vett fel rendelést az idei év első kilenc hónapjában. A müncheni központú vállalatcsoport a beszállítói láncban jelentkező kihívások ellenére is képes volt növelni szegmensbeli részesedését az előző esztendőhöz viszonyítva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megugrott az új gépjárműértékesítés az AutoWallisnál

Az előrejelzésnek megfelelően jól teljesített az AutoWallis értékesítése az év első három negyedévében, a tavaly lezárt tranzakciók mellett az organikus növekedésnek is köszönhetően. A Nagykereskedelmi üzletág az év első felében tapasztalt növekedési ütemnél is...

Egyszerű módszerrel kivédhetők a kibertámadások

Az államokhoz köthető összes kibertámadás több mint felét, 58 százalékát Oroszországból hajtották végre az elmúlt évben – ez derül ki a Microsoft legfrissebb, éves Digital Defense Report jelentéséből. A legtöbb kibertámadást azonban nem az...

Díjat nyert a Radnóti Színház

A Design Management Díj történetében először díjaztak hazai színházat. A Radnóti életében a designmenedzsment nem innovatív termékeket és közvetlenül mérhető sikereket jelent, hanem egy több év alatt tudatosan megkonstruált, a design tekintetében az alapoktól...

Tovább keresik Az Év Honlapját

Meghosszabbított nevezési határidővel 2021. november 8. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, az idén 20 éves ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb honlapokat, applikációkat, rendezvény oldalakat, blockchain, digitális marketing- és technológiai...

Váratlanul lemondott az NMHH elnöke

Váratlan döntést hozott Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, jóval mandátuma lejárta előtt lemondott pozíciójáról. Utódja Koltay András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora lehet. Karas Monika kinevezése 2022. augusztus 18-ig...

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hogyan fizetnek a fiatalok

Általában kevesebb, mint a megkérdezett fiatalok fele alkalmazza a legújabb fizetési megoldásokat – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az okostelefonos érintéses alternatívát csak 26 százalékuk használja rendszeresen, a QR-kódos fizetést pedig 16 százalékuk....

Megugrott az új gépjárműértékesítés az AutoWallisnál

Az előrejelzésnek megfelelően jól teljesített az AutoWallis értékesítése az év első három negyedévében, a tavaly lezárt tranzakciók mellett az organikus növekedésnek is köszönhetően. A Nagykereskedelmi üzletág az év első felében tapasztalt növekedési ütemnél is...

Egyszerű módszerrel kivédhetők a kibertámadások

Az államokhoz köthető összes kibertámadás több mint felét, 58 százalékát Oroszországból hajtották végre az elmúlt évben – ez derül ki a Microsoft legfrissebb, éves Digital Defense Report jelentéséből. A legtöbb kibertámadást azonban nem az...

Díjat nyert a Radnóti Színház

A Design Management Díj történetében először díjaztak hazai színházat. A Radnóti életében a designmenedzsment nem innovatív termékeket és közvetlenül mérhető sikereket jelent, hanem egy több év alatt tudatosan megkonstruált, a design tekintetében az alapoktól...

Tovább keresik Az Év Honlapját

Meghosszabbított nevezési határidővel 2021. november 8. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, az idén 20 éves ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb honlapokat, applikációkat, rendezvény oldalakat, blockchain, digitális marketing- és technológiai...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA