Az előzetes eredmények alapján az Audi 2021-ben túlteljesítette flottaszintű szén-dioxid emissziós célértékét az Európai Unióra, Norvégiára és Izlandra vonatkozóan. Az elért 122 g/km értékkel a vállalat bőven alatta marad az előírt 129 g/km célértéknek. Ezzel a márka pozitívan járult hozzá a Volkswagen Csoport flottaszintű kibocsátási értékéhez, amely nem csupán az előírt követelményeket teljesíti, de alatta is marad annak.
“A flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási értékek fontos mutatói sikeres elektrifikációs törekvéseinknek.” – nyilatkozta Hildegard Wortmann, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős tagja. “Céljaink ilyen mértékű túlteljesítése további bizonyíték arra, hogy a megfelelő stratégia mentén haladunk amikor következetesen a jövő fenntartható prémium mobilitására fókuszálunk. Nagy erőkkel folytatjuk átalakulási folyamatunkat.”
Erős év a tisztán elektromos járművek számára
A tisztán elektromos modellek kiszállításának jelentős emelkedése különösen pozitívan érintette a flottaszintű emissziós értéket. A 2021-ben az Euróai Unió országaiban, Norvégiában és Izlandon átadott összesen 42 991 autó az előző évhez képest 49,8 százalékos növekedést jelentett. Az Audi e-tron (a Sportback változattal együtt) a legkeresettebb tisztán elektromos prémium SUV modell Európában. Az Audi a tavalyi évben több, mint duplájára emelte a kínálatában szereplő tisztán elektromos járművek számát négy új járművel –az Audi e-tron GT, az Audi RS e-tron GT, az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron modellekkel - bővítve a választékot.
Az Audi úgy tervezi, hogy 2025-re több, mint 20 tisztán elektromos modell szerepel a portfóliójában. 2026-tól kezdődően a márka pedig kizárólag tisztán elektromos új modelleket mutat majd be. A vállalat egyértelműen elkötelezte magát az elektromobilitás felé és ez értelemszerűen tükröződik a beruházási kiadások tervezésénél is. Az Audi 2022 és 2026 között közel 18 milliárd eurót kíván költeni az elektrifikáció és hibridizáció területén a 2021. végén elfogadott tervekkel összhangban. Ez azt jelenti, hogy a mintegy 37 milliárd eurós összértékű befektetés csaknem fele erre a két előremutató területre irányul.
A flottaszintű értékek kalkulációja az Európai Unió 27 országában illetve Norvégiában és Izlandon újonnan forgalomba helyezett járművek alapján történt. Az Európai Bizottság által megerősített szén-dioxid-kibocsátási értékek egy későbbi időpontban lesznek elérhetőek.
A fent említett modellek üzemanyag/elektromos energia fogyasztása
Az üzemanyag- illetve elektromos energiafogyasztásra és a szén-dioxid-kibocsátásra megadott tartományt a használt abroncsok és könnyűfém keréktárcsák, valamint a jármű felszereltsége és kiegészítői határozzák meg.
Audi e-tron
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 26,1 – 21,0 (WLTP ciklus szerint); 24,3 – 20,9 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km
Audi e-tron Sportback
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 25,9 – 21,0 (WLTP ciklus szerint); 24,0 – 20,9 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km
Audi RS e-tron GT
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 22,5 – 20,6 (WLTP ciklus szerint); 20,2 – 19,3 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km
Audi e-tron GT quattro
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 21.8–19.9 (WLTP ciklus szerint); 19.6–18.8 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km
Audi Q4 e-ron
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 21.3–17.0 (WLTP ciklus szerint); 18.2–15.8 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km
Audi Q4 Sportback e-tron
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 20.9–16.6 (WLTP ciklus szerint); 17.9–15.6 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km