A 18-59 évesek körében a Gólkirályság volt a hét legnézettebb műsora. A 18-49 éveseknél a Cápák között, a teljes lakosságnál pedig a Szerencsekerék végzett az élen. Összességében nyerte a hetet a TV2, de kisebb előnnyel, mint korábban.
Az idei év első hetében a RTL és a TV2 is növelte a közönségarányát az 52. héthez képest. Az RTL esetében volt nagyobb a növekedés, hiszen például főműsoridőben és a 18-59 éveseknél 2 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 1,9 százalékponttal erősödtek. Ezzel párhuzamosan nőtt a TV2 share-je is, az említett két célcsoportnál 1,4-1,4 százalékponttal.
Mindez azt jelenti, hogy csökkent a TV2 és az RTL közötti különbség, főműsoridőben és a 18-49, valamint a 18-59 évesek körében 1 százalékponton belüli volt, de még így is nyert a TV2. Ez igaz minden bontásra, azaz a teljes napra, főműsoridőre, a kereskedelmi célcsoportra és a teljes lakosságra is.
A napi szintű versenyt egyébként főműsoridőben hétfőtől péntekig a TV2, hétvégén az RTL nyerte – a 18-49 és 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is.
Csoportszinten is csökkent a különbség a két nagy csatornaportfólió között, de erre is igaz, hogy a TV2 Csoport minden összevetésben megőrizte első helyét az RTL Magyarország előtt. Teljes lakosságnál a harmadik legerősebb szereplőnek az MTVA számított a múlt héten. A 18-59 éveseknél viszont a két piacvezetőt az AMC Networks, a Paramount és a Network4 követte, az MTVA ezen a téren a hatodik helyre szorult.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 1. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 12,2 | 15,8 | 12,1 |
RTL | 11,6 | 11 | 11,2 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 1. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8,8 | 11,8 | 8,8 |
RTL | 6,7 | 6,2 | 6,4 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 22,9 | 25,2 | 22,4 |
RTL Magyarország | 17,8 | 15,8 | 17,6 |
AMC Networks | 7,1 | 6,5 | 7,5 |
Paramount Global | 4,7 | 4,2 | 5,6 |
Network4 | 4,6 | 4,7 | 3,0 |
MTVA | 4,2 | 7,9 | 3,3 |
Antenna Entertainment Group | 4,0 | 3,2 | 4,3 |
Warner Bros.Discovery | 2,8 | 3,3 | 2,5 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,7% / 15% (14,3% / 13,6%)
Tények Plusz – 13,1% / 13% (12,4% / 11,2%)
Szerencsekerék – 14,1% / 14,2%
Vigyázat, gyerekkel vagyok – 14% / 13,7%
RTL
Híradó – 17,3% / 15,2% (15,2% / 13,5%)
Fókusz – 15% / 14,7% (11,1% / 11,1%)
Drága örökösök – 13,6% / 13,7% (12% / 11,9%)
Nyerő páros – 6,4% / 6,7%
Nagy verseny volt a Drága örökösök és a Szerencsekerék között. A heti átlagot nézve kicsit jobb share-t ért el a TV2 vetélkedője. A nyert napok terén is holtverseny-közeli eredmény született. A 18-49 éveseknél a Szerencsekerék nyert 3 napot, a Drága örökösök pedig 2 napot. A 18-59 éveseknél pont fordítva történt: 3 nap ért el magasabb share-t az RTL-es sorozat és 2 nap győzött a Szerencsekerék.
Jól teljesített a TV2-n a Vigyázat, gyerekkel vagyok, ami kényelmesen megugrotta a csatorna főműsoridős átlagát. Igaz, a Nyerő páros ismétlése nem is számított erős ellenfélnek. Utóbbi műsor gyenge teljesítménye miatt különösen bosszankodhat az RTL, hiszen egy erősebb tartalommal megnyerhették volna a hetet. Nem véletlen, hogy ettől a héttől A mi kis falunk ismétlését adják ebben a sávban.
Szombaton az RTL új heti sorozata, a Gólkirályság 18,2 százalékos közönségaránnyal nyitott a 18-49 éveseknél. Sőt, a 18-59 éveseknél 19,8 százalékot értek el. Vasárnap pedig a Cápák között ugyanennél a két célcsoportnál 19,2 és 18,6 százalékot hozott. Azaz a továbbra is meglepően jó eredményt szállít az üzleti show-műsor.
A három heti műsoros toplista összetétele nagyon különböző. A 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsora a Gólkirályság volt 439 ezer nézővel. A 18-49 éveseknél a Cápák között nyerte a hetet 298 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál viszont egy TV2-s produkció, a Szerencsekerék, annak is a pénteki adása végzett az élen 871 ezres nézőszámmal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 439 502 | 19,8 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 429 264 | 18,6 |
HÍRADÓ | RTL | 340 599 | 16,5 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 334 414 | 16,7 |
FÓKUSZ | RTL | 330 032 | 16,0 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 323 611 | 14,0 |
TÉNYEK | TV2 | 316 123 | 18,0 |
VIGYÁZAT, GYEREKKEL VAGYOK | TV2 | 299 309 | 14,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 286 713 | 16,2 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 251 598 | 12,2 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 871 504 | 21,3 |
TÉNYEK | TV2 | 840 266 | 22,4 |
HÍRADÓ | RTL | 753 773 | 19,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 731 114 | 18,2 |
VIGYÁZAT, GYEREKKEL VAGYOK | TV2 | 721 891 | 19,8 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 720 492 | 16,2 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 707 032 | 16,3 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 594 067 | 13,2 |
FÓKUSZ | RTL | 553 902 | 13,3 |
CSINÁLJUK A FESZTIVÁLT | DUNA TV | 487 838 | 11,4 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 298 782 | 19,2 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 272 794 | 18,2 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 222 720 | 16,7 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 222 531 | 14,0 |
FÓKUSZ | RTL | 218 078 | 15,9 |
VIGYÁZAT, GYEREKKEL VAGYOK | TV2 | 210 450 | 14,2 |
TÉNYEK | TV2 | 208 907 | 18,1 |
HÍRADÓ | RTL | 205 714 | 18,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 186 788 | 14,4 |
TÖRÉSVONAL | RTL | 174 124 | 11,4 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás