- Hirdetés -

Jól ment a Volkswagennek

|

Sikeres évkezdetet követően a második negyedév során is kedvezően alakultak a Volkswagen gazdasági mutatói. Az első félévben a márka egyaránt jelentősen növelte értékesítési forgalmát, működési eredményét és értékesítési nyereségarányát.

Január elejétől június végéig az értékesítési forgalom 42,7 milliárd euróra emelkedve 8 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakát, aminek alapjául a jelentősen bővülő gépkocsieladások szolgáltak: 3,12 millió jármű kiszállításával új féléves rekord született. A különleges tételektől megtisztított működési eredmény 20 százalékkal 2,1 milliárd euróra emelkedett. Az operatív értékesítési nyereségarány 5,0 százalékra javult (2017: 4,5 százalék). A dízel témakör feldolgozásából az első félévben 1,6 milliárd euró egyszeri költségtétel adódott a márka számára, a különleges tételekkel számított működési eredmény 0,5 milliárd euróra adódott.

„Első félévi operatív teljesítményünk jól mutatja, amint lépésről-lépésre haladunk a Volkswagen márka átalakításával. Új modelljeink iránt változatlanul nagy igény mutatkozik világszerte, ezzel egyidejűleg továbbra is szigorú költségfegyelem jellemzi tevékenységünket. Következetesen kell folytatnunk ezt az utat, tovább gyorsítva átalakulásunkat, hogy hosszú távon valóban versenyképes és biztos jövőt jelentő szintre emelhessük nyereségtermelő képességünket” – hangsúlyozta Dr. Arno Antlitz, a Volkswagen igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja.

Az év második felében jelentős kihívás az új és időigényesebb WLTP típusengedély-eljárásra történő átállás, amelynek következtében a márka a harmadik negyedévtől működési nyeresége és likviditása tekintetében egyaránt átmeneti hatásokkal számol. Mindemellett a márka vezetősége megerősítette éves előrejelzését, amely szerint 2018-ban akár tíz százalékkal növekvő értékesítési forgalom, négy és öt százalék közötti különleges hatások nélküli működési nyereségarány, valamint ismét pozitív operatív cashflow várható.

A SUV-offenzívának köszönhetően növekedés a világ minden régiójában

Az idei év kedvező folyamatainak fő hajtóereje a márka SUV-offenzívájának sikeres folytatása. Miközben a Tiguan világszerte „bestsellerré” vált, a második negyedévben sikeresen mutatkozott be a piacon a Touareg1 zászlóshajó új generációja. A tavalyi negyedik negyedévi piaci bevezetése óta érkezett több mint százezer megrendelésével a T-Roc is nagy népszerűségnek örvend Európában, a nemrég bemutatott T-Cross2 révén pedig már a Volkswagen következő SUV-modellje vár bevezetésre.

A 2017 első félévi 13 százalékról egy éven belül 18 százalékra növelte a Volkswagen a SUV-modellek arányát globális értékesítésében. Jól érzékelhető e bővülés Európában, ahol a SUV-modellek aránya 17-ről 25 százalékra emelkedett egy év alatt, míg Észak-Amerikában csaknem megnégyszereződött (10-ről 38 százalékra).

Összesített kiszállításai tekintetében a Volkswagen a világ minden régiójában növekedést könyvelhetett el az első félév során. A márka hazai piacán, Németországban, százalékosan éppúgy a közép- illetve felső egyszámjegyű tartományban növelte ügyfélkiszállításait, mint Nyugat-Európa legnagyobb piacain, valamint Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban. Oroszország és Brazília feltörekvő piacain a márka több mint 20 százalékos növekedést produkált.

A nagyobb árrés jellemezte SUV-modellek megnövekedett részaránya, valamint a forgalom folyamatos növekedése az egyes régiókban alapvetően hozzájárult a márka nyereségességéhez az első félév során, emellett a jövőre szóló megállapodás (Pact for the Future) révén a termelékenység további növekedését sikerült elérni. 2018 végéig mintegy 2,2 milliárd euró tartós költségcsökkenés szerepel a tervekben. A Volkswagen célja: 2020-ig a jövőre szóló megállapodás révén éves szinten hárommilliárd eurós megtakarítás Németországban.

Az elektromos mobilitáshoz és az automatizált vezetéshez szükséges átalakítás, illetve a márka digitális kezdeményezései előkészületeinek saját erőből való finanszírozása további forrásokat igényel. Az alkalmazkodás az intenzívebb piaci versenyhez ugyancsak a jövőre szóló megállapodás sikeres végrehajtását, valamint a 2020 utáni időszak további erőfeszítéseit igényli. Az igazgatótanács és az üzemi tanács így az elkövetkező hónapok során további intézkedéseket vitat meg, illetve közösen dolgozik annak érdekében, hogy a Volkswagen márkát hosszú távon is versenyképessé téve biztos jövőt alapozzanak meg számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...