- Hirdetés -

Jól ment a Volkswagennek

|

- Hirdetés -

Sikeres évkezdetet követően a második negyedév során is kedvezően alakultak a Volkswagen gazdasági mutatói. Az első félévben a márka egyaránt jelentősen növelte értékesítési forgalmát, működési eredményét és értékesítési nyereségarányát.

Január elejétől június végéig az értékesítési forgalom 42,7 milliárd euróra emelkedve 8 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakát, aminek alapjául a jelentősen bővülő gépkocsieladások szolgáltak: 3,12 millió jármű kiszállításával új féléves rekord született. A különleges tételektől megtisztított működési eredmény 20 százalékkal 2,1 milliárd euróra emelkedett. Az operatív értékesítési nyereségarány 5,0 százalékra javult (2017: 4,5 százalék). A dízel témakör feldolgozásából az első félévben 1,6 milliárd euró egyszeri költségtétel adódott a márka számára, a különleges tételekkel számított működési eredmény 0,5 milliárd euróra adódott.

„Első félévi operatív teljesítményünk jól mutatja, amint lépésről-lépésre haladunk a Volkswagen márka átalakításával. Új modelljeink iránt változatlanul nagy igény mutatkozik világszerte, ezzel egyidejűleg továbbra is szigorú költségfegyelem jellemzi tevékenységünket. Következetesen kell folytatnunk ezt az utat, tovább gyorsítva átalakulásunkat, hogy hosszú távon valóban versenyképes és biztos jövőt jelentő szintre emelhessük nyereségtermelő képességünket” – hangsúlyozta Dr. Arno Antlitz, a Volkswagen igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja.

Az év második felében jelentős kihívás az új és időigényesebb WLTP típusengedély-eljárásra történő átállás, amelynek következtében a márka a harmadik negyedévtől működési nyeresége és likviditása tekintetében egyaránt átmeneti hatásokkal számol. Mindemellett a márka vezetősége megerősítette éves előrejelzését, amely szerint 2018-ban akár tíz százalékkal növekvő értékesítési forgalom, négy és öt százalék közötti különleges hatások nélküli működési nyereségarány, valamint ismét pozitív operatív cashflow várható.

A SUV-offenzívának köszönhetően növekedés a világ minden régiójában

Az idei év kedvező folyamatainak fő hajtóereje a márka SUV-offenzívájának sikeres folytatása. Miközben a Tiguan világszerte „bestsellerré” vált, a második negyedévben sikeresen mutatkozott be a piacon a Touareg1 zászlóshajó új generációja. A tavalyi negyedik negyedévi piaci bevezetése óta érkezett több mint százezer megrendelésével a T-Roc is nagy népszerűségnek örvend Európában, a nemrég bemutatott T-Cross2 révén pedig már a Volkswagen következő SUV-modellje vár bevezetésre.

A 2017 első félévi 13 százalékról egy éven belül 18 százalékra növelte a Volkswagen a SUV-modellek arányát globális értékesítésében. Jól érzékelhető e bővülés Európában, ahol a SUV-modellek aránya 17-ről 25 százalékra emelkedett egy év alatt, míg Észak-Amerikában csaknem megnégyszereződött (10-ről 38 százalékra).

Összesített kiszállításai tekintetében a Volkswagen a világ minden régiójában növekedést könyvelhetett el az első félév során. A márka hazai piacán, Németországban, százalékosan éppúgy a közép- illetve felső egyszámjegyű tartományban növelte ügyfélkiszállításait, mint Nyugat-Európa legnagyobb piacain, valamint Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban. Oroszország és Brazília feltörekvő piacain a márka több mint 20 százalékos növekedést produkált.

A nagyobb árrés jellemezte SUV-modellek megnövekedett részaránya, valamint a forgalom folyamatos növekedése az egyes régiókban alapvetően hozzájárult a márka nyereségességéhez az első félév során, emellett a jövőre szóló megállapodás (Pact for the Future) révén a termelékenység további növekedését sikerült elérni. 2018 végéig mintegy 2,2 milliárd euró tartós költségcsökkenés szerepel a tervekben. A Volkswagen célja: 2020-ig a jövőre szóló megállapodás révén éves szinten hárommilliárd eurós megtakarítás Németországban.

Az elektromos mobilitáshoz és az automatizált vezetéshez szükséges átalakítás, illetve a márka digitális kezdeményezései előkészületeinek saját erőből való finanszírozása további forrásokat igényel. Az alkalmazkodás az intenzívebb piaci versenyhez ugyancsak a jövőre szóló megállapodás sikeres végrehajtását, valamint a 2020 utáni időszak további erőfeszítéseit igényli. Az igazgatótanács és az üzemi tanács így az elkövetkező hónapok során további intézkedéseket vitat meg, illetve közösen dolgozik annak érdekében, hogy a Volkswagen márkát hosszú távon is versenyképessé téve biztos jövőt alapozzanak meg számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA