- Hirdetés -

Jól ment a Volkswagennek

|

- Hirdetés -

Sikeres évkezdetet követően a második negyedév során is kedvezően alakultak a Volkswagen gazdasági mutatói. Az első félévben a márka egyaránt jelentősen növelte értékesítési forgalmát, működési eredményét és értékesítési nyereségarányát.

Január elejétől június végéig az értékesítési forgalom 42,7 milliárd euróra emelkedve 8 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakát, aminek alapjául a jelentősen bővülő gépkocsieladások szolgáltak: 3,12 millió jármű kiszállításával új féléves rekord született. A különleges tételektől megtisztított működési eredmény 20 százalékkal 2,1 milliárd euróra emelkedett. Az operatív értékesítési nyereségarány 5,0 százalékra javult (2017: 4,5 százalék). A dízel témakör feldolgozásából az első félévben 1,6 milliárd euró egyszeri költségtétel adódott a márka számára, a különleges tételekkel számított működési eredmény 0,5 milliárd euróra adódott.

„Első félévi operatív teljesítményünk jól mutatja, amint lépésről-lépésre haladunk a Volkswagen márka átalakításával. Új modelljeink iránt változatlanul nagy igény mutatkozik világszerte, ezzel egyidejűleg továbbra is szigorú költségfegyelem jellemzi tevékenységünket. Következetesen kell folytatnunk ezt az utat, tovább gyorsítva átalakulásunkat, hogy hosszú távon valóban versenyképes és biztos jövőt jelentő szintre emelhessük nyereségtermelő képességünket” – hangsúlyozta Dr. Arno Antlitz, a Volkswagen igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja.

Az év második felében jelentős kihívás az új és időigényesebb WLTP típusengedély-eljárásra történő átállás, amelynek következtében a márka a harmadik negyedévtől működési nyeresége és likviditása tekintetében egyaránt átmeneti hatásokkal számol. Mindemellett a márka vezetősége megerősítette éves előrejelzését, amely szerint 2018-ban akár tíz százalékkal növekvő értékesítési forgalom, négy és öt százalék közötti különleges hatások nélküli működési nyereségarány, valamint ismét pozitív operatív cashflow várható.

A SUV-offenzívának köszönhetően növekedés a világ minden régiójában

Az idei év kedvező folyamatainak fő hajtóereje a márka SUV-offenzívájának sikeres folytatása. Miközben a Tiguan világszerte „bestsellerré” vált, a második negyedévben sikeresen mutatkozott be a piacon a Touareg1 zászlóshajó új generációja. A tavalyi negyedik negyedévi piaci bevezetése óta érkezett több mint százezer megrendelésével a T-Roc is nagy népszerűségnek örvend Európában, a nemrég bemutatott T-Cross2 révén pedig már a Volkswagen következő SUV-modellje vár bevezetésre.

A 2017 első félévi 13 százalékról egy éven belül 18 százalékra növelte a Volkswagen a SUV-modellek arányát globális értékesítésében. Jól érzékelhető e bővülés Európában, ahol a SUV-modellek aránya 17-ről 25 százalékra emelkedett egy év alatt, míg Észak-Amerikában csaknem megnégyszereződött (10-ről 38 százalékra).

Összesített kiszállításai tekintetében a Volkswagen a világ minden régiójában növekedést könyvelhetett el az első félév során. A márka hazai piacán, Németországban, százalékosan éppúgy a közép- illetve felső egyszámjegyű tartományban növelte ügyfélkiszállításait, mint Nyugat-Európa legnagyobb piacain, valamint Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban. Oroszország és Brazília feltörekvő piacain a márka több mint 20 százalékos növekedést produkált.

A nagyobb árrés jellemezte SUV-modellek megnövekedett részaránya, valamint a forgalom folyamatos növekedése az egyes régiókban alapvetően hozzájárult a márka nyereségességéhez az első félév során, emellett a jövőre szóló megállapodás (Pact for the Future) révén a termelékenység további növekedését sikerült elérni. 2018 végéig mintegy 2,2 milliárd euró tartós költségcsökkenés szerepel a tervekben. A Volkswagen célja: 2020-ig a jövőre szóló megállapodás révén éves szinten hárommilliárd eurós megtakarítás Németországban.

Az elektromos mobilitáshoz és az automatizált vezetéshez szükséges átalakítás, illetve a márka digitális kezdeményezései előkészületeinek saját erőből való finanszírozása további forrásokat igényel. Az alkalmazkodás az intenzívebb piaci versenyhez ugyancsak a jövőre szóló megállapodás sikeres végrehajtását, valamint a 2020 utáni időszak további erőfeszítéseit igényli. Az igazgatótanács és az üzemi tanács így az elkövetkező hónapok során további intézkedéseket vitat meg, illetve közösen dolgozik annak érdekében, hogy a Volkswagen márkát hosszú távon is versenyképessé téve biztos jövőt alapozzanak meg számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentős költségnövekedésre számíthatnak a családi cégek

Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb...

Arculatváltás és új funkciók a Díványon

A prémium magazin olyan letisztult és elegáns külsőt kapott, ami jól tükrözi, hol tart jelenleg a kiadvány. Strukturális változásokat is hozott az átalakítás, illetve új tartalmi elemekkel is bővült az oldal.Legutóbb 2021-ben volt nagyobb...

Különleges sorozat érkezik a Disney+-ra

Nagy feltűnést keltett a „Croisette” híres lépcsőjén a cannes-i sorozatfesztivál ideje alatt az a csapat, aki megvalósította a „Becoming Karl Lagerfeld” című, eredeti francia sorozatot, amely kizárólag a Disney+-on lesz elérhető június 7-től. A...

Erősen zárta az első negyedévet a hazai ingatlanpiac

Tovább erősödött az ingatlanpiac márciusban, így az első negyedévben összesen 30 154 tranzakcióval, a tavalyi év első negyedévéhez képest 10 ezerrel több adásvétellel zárt a hazai ingatlanpiac, amely 52 százalékos növekedést jelent. Az első...

Így alakult a digitális szolgáltatások előfizetőinek száma

A globális digitális média- és szórakoztatóiparban 2020 óta 124 százalékkal nőtt az előfizetők száma, a digitális kiadói ágazatban pedig ugyanebben az időszakban 536 százalékos bővülés volt – derül ki a Recurly előfizetés-kezelési és számlázási...

Különleges lehetőség kalandvágyó fiataloknak

Azok a fiatal felnőttek, akik ebben a tanévben töltik be a 18. életévüket, és szeretnék bejárni Európát, kedd déltől két hétig újra regisztrálhatnak az ingyenes, Európa 32 országába érvényes Interrail vonatbérletre. Az Európai Unió fenntartható...

Megszüntetné a nemek közötti bérszakadékot az EU

A bérek átláthatóságáról szóló európai uniós irányelv hamarosan részletes jelentésre kötelezi a közép- és nagyvállalatokat a női és a férfi dolgozóik fizetéséről. Az Európai Bizottság döntése értelmében a kikért adatok alapján akár bírósági pert...

Ennyit lehet alkudni a belvárosi ingatlanpiacon

Az alku az ingatlanpiacon egy általános és elterjedt gyakorlat, szinte kötelező. Az alku az a folyamat, amelynek során a vevő és az eladó egyezségre jutnak az ingatlan vételárában vagy más feltételekben. Az ár alkuképes...

Zseniális találmányok a Nat Geo sorozatában

Morzsaporszívó, babatápszer, láthatatlan fogszabályzó. Ma már hétköznapinak számító eszközök, melyekről nem is gondolnánk, hogy a világ legnagyobb űrügynöksége, a NASA áll kifejlesztésük mögött. A National Geographic összegyűjtött 10 olyan forradalmi találmányt, melyet a kezdetekben...

Beteg gyermekeknek segíthetnek a Kifli vásárlói

Összefogott a Dziugas Magyarország és a kifli.hu, hogy az eladott termékekkel a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt segítsék.A Dziugas Magyarország a társadalmi felelősségvállalás jegyében akciót hirdet, amelynek keretében az összes, a kifli.hu-n eladott terméke...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Durva adatok a fiatalok jövedelméről

A korábbi évekre jellemző növekedés után megtorpanás látható a fiatalok jövedelmét tekintve a K&H ifjúsági index szerint. Az idei első negyedévben átlagosan nettó 190 ezer forintos személyes jövedelemről számoltak be a 19-29 évesek. A...

Jelentős költségnövekedésre számíthatnak a családi cégek

Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb...

Arculatváltás és új funkciók a Díványon

A prémium magazin olyan letisztult és elegáns külsőt kapott, ami jól tükrözi, hol tart jelenleg a kiadvány. Strukturális változásokat is hozott az átalakítás, illetve új tartalmi elemekkel is bővült az oldal.Legutóbb 2021-ben volt nagyobb...

Különleges sorozat érkezik a Disney+-ra

Nagy feltűnést keltett a „Croisette” híres lépcsőjén a cannes-i sorozatfesztivál ideje alatt az a csapat, aki megvalósította a „Becoming Karl Lagerfeld” című, eredeti francia sorozatot, amely kizárólag a Disney+-on lesz elérhető június 7-től. A...

Erősen zárta az első negyedévet a hazai ingatlanpiac

Tovább erősödött az ingatlanpiac márciusban, így az első negyedévben összesen 30 154 tranzakcióval, a tavalyi év első negyedévéhez képest 10 ezerrel több adásvétellel zárt a hazai ingatlanpiac, amely 52 százalékos növekedést jelent. Az első...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...