- Hirdetés -

Jól szerepelt a magyar csapat a Bocuse d’Oron

|

- Hirdetés -

Véget ért a Bocuse d’Or lyoni döntője, Dalnoki Bence, Széll Tamás és Nyikos Patrik gyönyörű csapatmunkával érte el a dobogó harmadik fokát. A második helyen Norvégia végzett, a dobogó legfelső fokára Dánia állhatott fel.

A SIRHA keretein belül megrendezett Bocuse d’Or nemcsak a világ legrangosabb szakácsversenye, hanem nemzetközi gasztronómiai találkozója is. Az előző versenyre nagyon rányomta a bélyegét a Covid, idén azonban ismét régi fényében pompázott a lyoni rendezvény.

A magyar csapat egy európai második helyezéssel vágott neki a versenynek. A Bocuse d’Orra a világ 24 országából érkeztek csapatok, a mezőny évről évre egyre erősebb. Ahogyan minden alkalommal, úgy most is rendkívüli tempót diktáltak a skandináv országok, és a mezőnybe visszatért a 2017-es győztes USA is.

A magyar csapat élén Dalnoki Bence állt, a két Michelin-csillagos Stand sous chefje, commis-ként Nyikos Patrik segítette a munkáját, a coach szerepében pedig Széll Tamást, a legnagyobb Bocuse d’Or múlttal rendelező séf szerepelt. A csapatot a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke, Hamvas Zoltán képviselte a kóstolózsűriben.

A konyhai zsűriben olyan világklasszisok szerepeltek, mint Alexandre Couillon**, Enrico Crippa***, Alexandre Mazzia*** és Stéphanie Le Quellec**, hogy csak a két-, illetve három csillagos szakembereket említsük. A zsűri tiszteletbeli elnöke Dominique Crenn volt, a San Franciscó-i három Michelin csillagos Atelier Crenn séfje.

„Hatalmas mérföldkő ez nemcsak a magyar Bocuse d’Or versenyzés, de az egész magyar gasztronómia történetében. Sok-sok év tapasztalat, rengeteg munka, áldozat és összefogás van emögött ez eredmény mögött. Ez a bronz szobor újabb bizonyíték, hogy Magyarországnak ott van a helye a világ gasztrotérképén” – mondta el Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke.

A versenyen a szokott módon két ételt kellett elkészíteni. A hústál kötelező alapanyagai az ördöghal, a fekete kagyló és a Szent Jakab kagyló volt, a tányértéma pedig formabontó módon egy három fogásos gyerekmenü volt, amelynek a kötelezően felhasználandó alapanyagai a sütőtök és a tojás voltak.

„Hatalmas boldogság, nem is találom a szavakat. Nagyon szerettünk volna a dobogóra kerülni, rengeteget dolgoztunk érte, hihetetlen öröm, hogy a bronz szobrot tarthatjuk a kezünkben, biztosan eltart egy ideig, hogy hozzászokjunk!” – árulta el Dalnoki Bence, a győztes csapat séfje.

A magyar csapat menüje a következő ételekből állt:

„Etesd a gyerekeket” téma:

Szeresd a zöldségeket!

Hűvös sütőtök leves, sütőtökkel töltött roppanós uborka és petrezselyem.

Zabtejszín & grill olajban marinált zöldborsó.

Ropogós sütőtök “Halloween”

Serpenyőben sült tojás flan, gombákkal és hagymával, savanyított sütőtök, citromos kakukkfű & krémes tojássárgája.

Érlelt lágyan füstölt magyar sajt szósz, sütőtökkel és tökmagolajjal.

Mindennap egy alma a doktort távol tartja!

Vaníliás joghurt mousse sütőtökkel, almával, málnával töltve és sütőtökös piskóta.

Ropogós “föld” robbanó cukorkával, csokoládéval, mogyoró & citromos verbéna.

Ördöghal, Szent Jakab kagyló & Fekete kagyló

Ördöghal “Budapest” lágyan füstölt Jakab kagylóval, fekete alga,

citrom & kovászolt kenyér kruton.

Savanyított gyökérzöldség „rózsa”, burgonyapüré, medvehagyma termés, friss zöldfűszerek & érlelt sajt.

Sóban sült cékla lassan sült hagymával töltve, Tokaji must ecet zselével,

feketebors & kakukkfű.

Ropogós csicsóka chips.

“Magyar lakoma”

Szezonális magyar zöldségek az erdőből és mezőről.

Feketekagyló tortellini, bükkfán füstölt fűszerpaprikával.

Feketekagyló szósz, zsenge torma & turbolya.

Szósz:

Barnított vajban sült ördöghal szósz & Tokaji pezsgővel és Tokaji must ecet „kaviárral”

A Sirha Lyon rendezvényen ismét egy magyar stand is erősítette hazánk jelenlétét. A standnál jellegzetes magyar ételeket (pl. gulyás, töltött káposzta, somlói), valamint kiváló magyar borokat kóstolhatott a nemzetközi közönség. A magyar stand hatalmas érdeklődésre tartott számot, napokon keresztül érkeztek a látogatók, hogy közelebbi ismeretséget köthessenek hazánk gasztronómiájával és turisztikai látványosságaival.

„A gasztroturizmus mára az idegenforgalom egyik legdinamikusabban fejlődő, így megkerülhetetlen ága lett Magyarországnak. Az újabb rangos siker azt mutatja, hogy immár kialakult az a csúcskategóriás, a magyar konyha hagyományaira építő, de egyben a nemzetközi trendeknek is megfelelő konyhaművészet, amelyért már külföldről is egyre nagyobb számban érkeznek vendégek hazánkba” – emelte ki Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing és kommunikációs vezérigazgató helyettese, és hozzátette, Széll Tamás és Dalnoki Bence eredményei nem csak azért kiemelkedőek, mert önmagukban erősítik hazánk országimázsát, hanem mert sikereik tehetséges magyar fiatal séfek generációit inspirálják majd a jövőben.”

A történetnek persze nincs vége. 2024 márciusában Norvégiában kerül majd sor a Bocuse d’Or európai válogatójára. A kérdés csak az, hogy ki képviseli majd Magyarországot, hogy a sikerből sikerszéria legyen.

Fotó : Magyar Bocuse d'Or Akadémia, Fekete Antonio

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...

Rekordforgalom a DODO-nál

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....