Jól szerepeltek a hazai borok

Minden eddiginél sikeresebb volt Magyarország idei részvétele a 25. ProWein Düsseldorf borvásáron. Az ország mind a hat borrégióját képviselve rekordszámú, 39 magyar pincészet mutatta be borait a 320 négyzetméter alapterületű, látványában teljesen megújult magyar standon. Itt mutatkozott be először a nemzetközi közönség előtt a magyar bor új márkakoncepciója, melynek középpontjában az alkotó ember áll: a magyar borász.

Magyarország hagyományosan minden évben képviselteti magát a világ legnagyobb borvásárán, a ProWein Düsseldorfon. A vásár 1994 óta ad otthont a borszakma legfontosabb nemzetközi képviselőinek és elsőszámú találkozóhelye a világ borászatainak, borkereskedőinek, borszakíróinak, importőröknek és véleményvezéreknek.

Magyarország számára az idei megjelenés különösen jelentős volt. Egyrészt rekordot döntött a részt vevő magyar borászatok száma: hazánk még sosem képviseltette magát közel 40 borászattal közösségi magyar standon. Emellett a ProWein Düsseldorf keretében debütált a nemzetközi szakmai- és nagyközönség előtt az új magyar bormárka. A márkakoncepciót március 1-jén, a Borjog és Bormarketing Konferencián mutatta be az MTÜ, amelynek mentén épülnek fel mostantól a nemzetközi kiállítások magyar standjai is.

A magyar standot hatalmas érdeklődés övezte, amely számos különleges programot kínált az érdeklődőknek. A közönséget 11, teltházzal zajló mesterkurzus vezette végig a magyar borok sokszínű világán, melyeket a borszakma nemzetközileg is elismert képviselői tartottak, közöttük öt Master of Wine címmel rendelkező előadó. Így előadott többek közt Tim Atkin Master of Wine, akit számos nemzetközi szaklap a világ egyik legbefolyásosabb borkritikusának nevez. Atkin előadásának témája a magyar bor csúcstermékének számító Tokaji Aszú volt. Emellett olyan témákban vehettek részt mesterkurzuson az érdeklődők, mint „A balatoni borrégió északi és déli partja”, „Tokaj: hagyományok és trendek”, „Jellegzetes magyar fajták”, „Hűvös klímájú borvidékeink” vagy „Villány két arca”.

A bor mellett a hazai gasztronómia is szerepet kapott a standon. Forrai Miklós séf készített borkorcsolyákat a vendégeknek, így a jellegzetes magyar alapanyagokkal és ételekkel is megismerkedhetett a közönség. A kiállítás második napján az egyre népszerűbb, kötetlen hangulatú Bar Time Budapest! fogadás zárta a magyar stand aznapi programjainak sorát. Az eseményt Horváth György és Torzsa Gabriella zenei előadása kísérte.

A Magyar Turisztikai Ügynökség évről évre egyre nagyobb számú borászatnak nyújt lehetőséget a bemutatkozásra azzal a céllal, hogy népszerűsítse a magyar borkultúrát, növelje a magyar bor nemzetközi presztízsét, elősegítse a borexporttal kapcsolatos üzleti lehetőségek bővítését és népszerűsítse Magyarországot, mint borturisztikai desztinációt.

A közösségi magyar standon részt vevő borászatok listája:

Babits Pince

Balassa Bor

Barta Pince

BB

Bodri Pincészet

Carpinus Borászat

Dereszla Pincészet

Fischer Borászat

Füleky Pincészet

Garamvári Szőlőbirtok

Gedeon Birtok

Gilvesy Pincészet

Gizella Pince

Gróf Degenfeld Szőlőbirtok

Heimann Családi Birtok

Heumann Pincészet

Hilltop Neszmély

Koch Borászat

Kovács és Lánya Borászat

Kristinus Borbirtok

Kvaszinger Borászat

Landmark Tokaj

Linzer-Orosz Borászat

Nagygombos Borászat

Pajzos Tokaj

Pannon Tokaj

Pannonhalmi Apátsági Pincészet

Patricius Borház

Pfneiszl Pincészet

Royal Tokaji

Szeremley Birtok

Taschner Bor- és Pezsgőház

Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok

Tornai Pincészet

Törley Pezsgőpincészet

Vida Családi Borbirtok

Vincellér Ház

Zelna Borászat

Zsadányi Pincészet