Minden eddiginél sikeresebb volt Magyarország idei részvétele a 25. ProWein Düsseldorf borvásáron. Az ország mind a hat borrégióját képviselve rekordszámú, 39 magyar pincészet mutatta be borait a 320 négyzetméter alapterületű, látványában teljesen megújult magyar standon. Itt mutatkozott be először a nemzetközi közönség előtt a magyar bor új márkakoncepciója, melynek középpontjában az alkotó ember áll: a magyar borász.
Magyarország hagyományosan minden évben képviselteti magát a világ legnagyobb borvásárán, a ProWein Düsseldorfon. A vásár 1994 óta ad otthont a borszakma legfontosabb nemzetközi képviselőinek és elsőszámú találkozóhelye a világ borászatainak, borkereskedőinek, borszakíróinak, importőröknek és véleményvezéreknek.
Magyarország számára az idei megjelenés különösen jelentős volt. Egyrészt rekordot döntött a részt vevő magyar borászatok száma: hazánk még sosem képviseltette magát közel 40 borászattal közösségi magyar standon. Emellett a ProWein Düsseldorf keretében debütált a nemzetközi szakmai- és nagyközönség előtt az új magyar bormárka. A márkakoncepciót március 1-jén, a Borjog és Bormarketing Konferencián mutatta be az MTÜ, amelynek mentén épülnek fel mostantól a nemzetközi kiállítások magyar standjai is.
A magyar standot hatalmas érdeklődés övezte, amely számos különleges programot kínált az érdeklődőknek. A közönséget 11, teltházzal zajló mesterkurzus vezette végig a magyar borok sokszínű világán, melyeket a borszakma nemzetközileg is elismert képviselői tartottak, közöttük öt Master of Wine címmel rendelkező előadó. Így előadott többek közt Tim Atkin Master of Wine, akit számos nemzetközi szaklap a világ egyik legbefolyásosabb borkritikusának nevez. Atkin előadásának témája a magyar bor csúcstermékének számító Tokaji Aszú volt. Emellett olyan témákban vehettek részt mesterkurzuson az érdeklődők, mint „A balatoni borrégió északi és déli partja”, „Tokaj: hagyományok és trendek”, „Jellegzetes magyar fajták”, „Hűvös klímájú borvidékeink” vagy „Villány két arca”.
A bor mellett a hazai gasztronómia is szerepet kapott a standon. Forrai Miklós séf készített borkorcsolyákat a vendégeknek, így a jellegzetes magyar alapanyagokkal és ételekkel is megismerkedhetett a közönség. A kiállítás második napján az egyre népszerűbb, kötetlen hangulatú Bar Time Budapest! fogadás zárta a magyar stand aznapi programjainak sorát. Az eseményt Horváth György és Torzsa Gabriella zenei előadása kísérte.
A Magyar Turisztikai Ügynökség évről évre egyre nagyobb számú borászatnak nyújt lehetőséget a bemutatkozásra azzal a céllal, hogy népszerűsítse a magyar borkultúrát, növelje a magyar bor nemzetközi presztízsét, elősegítse a borexporttal kapcsolatos üzleti lehetőségek bővítését és népszerűsítse Magyarországot, mint borturisztikai desztinációt.
A közösségi magyar standon részt vevő borászatok listája:
Babits Pince
Balassa Bor
Barta Pince
BB
Bodri Pincészet
Carpinus Borászat
Dereszla Pincészet
Fischer Borászat
Füleky Pincészet
Garamvári Szőlőbirtok
Gedeon Birtok
Gilvesy Pincészet
Gizella Pince
Gróf Degenfeld Szőlőbirtok
Heimann Családi Birtok
Heumann Pincészet
Hilltop Neszmély
Koch Borászat
Kovács és Lánya Borászat
Kristinus Borbirtok
Kvaszinger Borászat
Landmark Tokaj
Linzer-Orosz Borászat
Nagygombos Borászat
Pajzos Tokaj
Pannon Tokaj
Pannonhalmi Apátsági Pincészet
Patricius Borház
Pfneiszl Pincészet
Royal Tokaji
Szeremley Birtok
Taschner Bor- és Pezsgőház
Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok
Tornai Pincészet
Törley Pezsgőpincészet
Vida Családi Borbirtok
Vincellér Ház
Zelna Borászat
Zsadányi Pincészet