A fogyasztók elégedettek a hazai hírközlési hálózatokkal a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) piackutatása szerint: általában négyötödös osztályzatot adtak az internet sebességére, a folyamatos, hibamentes működésre, a tévék csatornaválasztékára, a mobilinternet adatforgalmi korlátjára, a havi díj összegére vagy az összbenyomásra.
Az itthon elérhető háromféle internetszolgáltatás – a vezetékes, a számítógépen használt, ún. nagy képernyős internet és a kisképernyős mobilinternet –, valamint a tévészolgáltatás teljesítményét vizsgálta tavaly év végén az NMHH a felhasználók körében. Az általános elégedettséget jól mutatja, hogy a megkérdezettek körében mindegyik internetes vagy televíziós szolgáltatás egy 100 pontos skálán legalább 80 pontot ért el.
A háztartásokban az elégedettségi rangsor elején olyan tényezők állnak, mint a számítógépes mobilinternet sebessége (84 pont) és hibamentes működése (83), a tévészolgáltatás csatornaválasztéka (84) és folyamatos, megakadás nélküli működése (84), valamint ez utóbbiak megítélése általában (84 és 83). A legkevésbé a tévézés és a vezetékes internet havi díjával (80 és 79), valamint a vezetékes internet sebességével (81) vannak megelégedve az emberek. Az elemzések alapján a községek lakói és a Dél-Alföldön élők a legkritikusabbak ezekkel a szolgáltatásokkal, a legelégedettebbek pedig az észak-alföldiek.
A kutatás a telefonon használt mobilinternet megítélését a legalább 14 éves használók körében külön is vizsgálta – 2019 őszén a vizsgált korcsoport 63 százaléka használta ezt a szolgáltatást. Itt a vélemények százas skálára vetített átlaga 83 pont az érdemi választ adók körében. Leginkább a szolgáltatás folyamatos, hibamentes működésével (85 pont), illetve a mobilnet sebességével (84) elégedettek. A hibamentességnél statisztikai értelemben is kisebb az elégedettség, amikor a telefonos mobilnet általános megítéléséről van szó (83), és még kisebb, amikor a havi díjról vagy az adatforgalmi korlátról (81-81). Azaz a stabil, megbízható működése mellett egy kicsit drágának és kevésnek tartják a felhasználók a mobilnetüket, szeretnék többet használni azt, de alapvetően minden tényező megítélése eléri a 80 pontot a százból.
Bár a mobilnet egy új technológia, alapvetően nincs érdemi különbség a nem, az életkor és a munkaerőpiaci státus szerint abban, hogy a felhasználók mennyire elégedettek a szolgáltatással. Jelentősen eltértek viszont a vélemények a telefonon használt mobilinternetről a lakóhely, a régiók és az iskolázottság alapján. A legkritikusabbak a budapestiek, viszont a legelégedettebbek a fővárosi diplomások. Ezenkívül az Észak-Alföldön és a Dél-Dunántúlon a legelégedettebbek a telefonos mobilinternettel, és Észak-Magyarországon panaszkodnak rá a legtöbben.