Jól teljesített a BMW

2021 első negyedévében a BMW AG mindegyik márkájával, minden főbb régiójában – kiváltképp Kínában – értékesítési volumen növekedést könyvelhetett el. Ezen felül, a pozitív ár- és összetétel-hatásnak, valamint a használtautók iránt mutatkozó kimagasló keresletnek köszönhetően, a müncheni központú vállalatcsoport erre az időszakra vetített pénzügyi eredményei a jelenleg optimista piaci környezet várakozásait is meghaladták.

A 2021 első negyedévére vonatkozó előzetes számítások alapján az autószegmens 2 milliárd 236 millió euró EBIT-et (2020 első negyedévében: 229 millió euró), a pénzügyi szolgáltatások szegmense 787 millió euró EBT-t (2020 első negyedévében: 484 millió euró), a vállalatcsoport egésze pedig 3 milliárd 757 millió euró EBT-t (2020 első negyedévében: 798 millió euró) ért el. Az autószegmens éves viszonylatban mutatkozó EBIT árrése így 9,8 százalék lett (2020 első negyedévében: 1,3 százalék).

A BMW Group pozitív működési teljesítményének és forgótőke-kezelésre fordított folyamatos összpontosításának köszönhetően az autószegmens szabad cash flowja 2021 első negyedévében 2 milliárd 522 millió euró volt (2020 első negyedévében: -2 milliárd 218 millió euró), ami ugyancsak meghaladja a piaci várakozásokat.

A sajtóközleményben szereplő pénzügyi eredményeket meghatározó mutatók a BMW Group 2020-as teljesítményt összegző jelentésének 327. és 328. oldalán találhatók. A 2021. március 31-ig tartó időszakra vonatkozó további részleteket negyedéves beszámolójában teszi közzé a vállalatcsoport 2021. május 7-én.