- Hirdetés -

Jól vizsgázott az okosparkolás

|

- Hirdetés -

Bár a korlátozások alatt jelentősen csökkent az autós forgalom, a díjmentes parkolás bevezetésével a parkolóhelyek kihasználtsága változatlanul magas maradt. Utóbbi sok belvárosi lakos és ott dolgozó életét nehezítette meg. Erre a helyzetre jelentett megoldást a Vodafone és a Smart Lynx rendszere, melyeknek köszönhetően az ingyenesen letölthető Parker mobilalkalmazásban 2500 közterületi parkolóhely valós idejű foglaltsági adatai váltak elérhetővé. Az autósok így anélkül is tudják, hol van épp szabad parkolóhely, hogy felesleges köröket megtéve autóznának a környéken. Az okosparkolási rendszer természetesen a díjmentes parkolást követően is segíteni fogja az autósok életét Budapest belvárosában.

A Vodafone Magyarország az IoT megoldások tömeges alkalmazásával szeretné közelebb hozni a jövő okosvárosait. A szolgáltató egyik ilyen innovációja, a Smart Lynx-szel közösen kialakított keskenysávú rádiótechnikát alkalmazó (NB-IoT) okosparkolási megoldás, amely Magyarországon elsőként Budapest V. kerületében kapott helyet még 2018-ban, ahol az NB-IoT szenzorok telepítésével egyedülálló közlekedési infrastruktúra kezdett el kiépülni.

A korábban telepített parkolószenzorok nagy segítséget jelentettek az elmúlt hónapokban – az ingyenes közterületi parkolás időszakában is. A koronavírus magyarországi megjelenésével és a korlátozások bevezetésével a belvárosi forgalom szignifikáns csökkenésnek indult, majd az V. kerületi forgalmi adatok szerint beállt egy tartósan alacsony szintre, ami az eredeti átlagos forgalom 36%-át tette ki. Az április 6-ától bevezetésre került ingyenes közterületi parkolást eredményező intézkedés következtében mutatkozott ugyan emelkedés a belvárosi forgalomban, de a kijárási korlátozás ideje alatt az így kialakult forgalmi szint még mindig csak 48%-a volt az eredeti, februári átlagos értékeknek. Az utolsó időszakban azonban a belvárosi forgalom már csak alig 20%-kal maradt el a koronavírus magyarországi megjelenése előtt tapasztalható forgalmi adatoktól.

Bár a korlátozások alatt jelentősen csökkent az autós forgalom, a díjmentes parkolás bevezetésével a parkolóhelyek kihasználtsága változatlanul magas maradt. Április folyamán 3 százalékkal emelkedett a parkolóhelyek kihasználtsága, amely ugyan nem kifejezetten magas szám, de pont ez a növekedés az oka, hogy szinte lehetetlen volt parkolóhelyet találni, ugyanis bizonyos napszakokban soha nem látott, akár a 99%-ot is meghaladó volt a parkolóhelyek kihasználtsága a Belváros déli részén. Ilyen helyzetben igazán reménytelennek tűnhetett, hogy akár a lakosok, akár azok, akik munkájuk vagy halaszthatatlan ügyintézés miatt térnek be a Belvárosba szabad parkolóhelyet találjanak. Nekik kínált megoldást a Vodafone és a Smart Lynx okosparkolási rendszere, melyeknek köszönhetően az ingyenesen letölthető Parker mobilalkalmazásban 2500 közterületi parkolóhely valós idejű foglaltsági adatai váltak elérhetővé. Az adatok azt mutatják, hogy a rendszer használói átlagosan 60%-kal kevesebb időt töltenek parkolóhely-kereséssel és jellemzően 62%-kal közelebb tudnak parkolni eredeti úticéljukhoz.

„Azt gondolom, hogy az elmúlt több mint fél évben nagyszerűen vizsgázott a tavaly év végén átadott rendszer, nagyon bízunk abban, hogy a jövőben tömegesen is el tudnak terjedni ezek az okos megoldások az országban. Az V. kerületben működő okos parkolási rendszer csökkenti a városrészt terhelő forgalmat és a környezetszennyezést, valamint időt és pénzt takarít meg a felhasználóknak. Emellett az önkormányzat és a parkolásüzemeltetés munkáját is segíti, hiszen az applikációban rendelkezésre álló adatok az üzemeltető jövőbeli döntéseinek előkészítését is segíthetik” – mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

„Valljuk, hogy a közterület kincs és közös felelősségünk hatékonyan gazdálkodni vele. Okos parkolási megoldásunk az utcai parkolóhelyek foglaltságáról biztosít azonnali információt az autósoknak és a kerület vezetőinek, segítve ezzel a parkolóhelyekkel való optimális gazdálkodást. A közterületekkel együtt környezetünk védelme is kulcsfontosságú számunkra és ügyfeleink számára is. Büszkék vagyunk arra, hogy a díjmentes Parker alkalmazásunkat használó autósok révén már ma is hetente több, mint fél tonna szén-dioxid megtakarítást érünk el” – mondta el Tábori Tamás a Smart Lynx Kft. ügyvezetője.

A Belváros déli részén telepített okosparkolási megoldás alapját a parkolóhelyeken elhelyezett, aszfaltba épített szenzorok adják. A parkolóhely foglaltságát figyelő szenzorok ellenőrzik, hogy a parkolóhely foglalt vagy szabad, ha változik az állapot, a szenzorba épített jeladó a Vodafone NB-IoT hálózatát használva jelez a központi szervereknek. A sofőrök a Parker mobil alkalmazáson keresztül láthatják a szabad parkolóhelyeket a térképen megjelenítve, ahova az általuk preferált navigációs szoftver irányítja őket. Emellett a parkolódíj fizetését is elindíthatják az alkalmazásban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Nemzetközi marketing vezetővel erősít a DEVELOR International

A DEVELOR International 16 országát kiszolgáló központi marketing csapatának vezetését 2024 januárjától Fazekas László látja el, mint Head of Global Marketing. A DEVELOR több mint 30 éve meghatározó szereplője a képzési és fejlesztési piacnak...

Felvásárolná a Sprintert a Sameday

Az akvizíció révén a Sameday magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az...

Még gazdagabbak lettek a gazdagok

Évtizedünk végére csak Magyarországon akár 10 dollármilliárdos is lehet majd a Blochamps Capital friss kutatásának prognózisa szerint. A gazdagoknál felgyorsult vagyonkoncentráció miatt idén több privátbanki szolgáltató is jelentős mértékben megemeli elitklubjába a belépési limitet.Az...

Mesterséges intelligenciával felturbózva jönnek a Samsung csúcstévéi

A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony,...

Kreatív ügynökséggel erősít a Special Effects

Az ország egyik legnagyobb rendezvényszolgáltatója az Universum 8 akvizíciójával folytatja stratégiai növekedését.A Special Effects saját tervezői csapattal és kiváló iparági szakemberekkel több mint 40 éve vállalja boutique események, konferenciák, egyedi kiállítások és nagyszabású rendezvények...

Az Eisberg a MindMinerst választotta

Az idei évtől a MindMiners Collective látja el Magyarország meghatározó élelmiszeripari cége, az Eisberg kommunikációs és PR ügynökségi teendőit. A három éve alakult, a kommunikációra stratégiai területként tekintő, régiós piacon is aktív tanácsadó csapat...

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Keveset tudunk az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát - derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb...

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Nemzetközi marketing vezetővel erősít a DEVELOR International

A DEVELOR International 16 országát kiszolgáló központi marketing csapatának vezetését 2024 januárjától Fazekas László látja el, mint Head of Global Marketing. A DEVELOR több mint 30 éve meghatározó szereplője a képzési és fejlesztési piacnak...

Felvásárolná a Sprintert a Sameday

Az akvizíció révén a Sameday magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...