Jól indult az év a diszkont légitársaságoknak

Európa mindhárom nagy diszkont légitársasága tíz százalékon felüli utasforgalom-bővülést ért el januárban az előző évihez viszonyítva a cégek által közzétett utasforgalmi statisztikák alapján.

 

A tavaly Európa legnagyobb utasforgalmú légitársasága címet elnyert ír diszkont Ryanair januárban 17 százalékkal több, 8,7 millió utast fuvarozott, míg a járatok kihasználtsága 88-ról 90 százalékra javult – írja beszámolójában az MTI. A Ryanair éves gördülő utasforgalma január 31-ével 118,3 millió volt, 15 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

 

Az angol easyJet tavaly szinte minden hónapban 5-7 százalék körüli forgalombővülést produkált, ehhez képest idén januárban 11 százalékkal 4,7 millióra növelte ügyfelei számát. A gépek kihasználtsága 1,2 százalékponttal 86,2 százalékra javult. Az angol légitársaság éves gördülő utasforgalma január végével 74,9 millió volt, 6,9 százalékkal több, mint tavaly ugyanilyenkor.

 

A magyar hátterű Wizz Air érte el a legnagyobb arányú, 18 százalékos bővülést, a budapesti légitársaság 1,8 millió utast szállított az év első hónapjában 88 százalékos kihasználtság mellett, amely jelentősen, 4,5 százalékponttal magasabb a tavalyi szintnél. A Wizz Air nem közöl gördülő utasforgalmat, a honlapjukon lévő adatsorok szerint január 31-ével 23,1 millió volt az utasszám, 10,9 százalékkal több, mint egy évvel korábban.