- Hirdetés -

Jól ment a BMW-nek

|

- Hirdetés -

2016-ban a BMW Group százéves fennállása eddigi legeredményesebb esztendejét érte el, amelynek köszönhetően sorozatban hatodik évi új értékesítési rekordját állította be. A BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák tulajdonosaként a vállalatcsoport így továbbra is őrzi abszolút piacvezető pozícióját a prémium autógyártók mezőnyében. Miután egész évben stabil értékesítési növekedést mutatott, a BMW Group végül világszerte 2 367 603 darab újautó-eladással zárta a 2016-os esztendőt, amely az egy évvel ezelőtti számok tükrében 5,3 százalékos összesített fejlődésnek felel meg.

 

„Értékesítési eredményeink modellpalettánk bővítésével párhuzamosan emelkedtek, így a 2016-os évet a vállalatcsoport történetének eddigi legsikeresebb esztendejeként zárhattuk” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja a Detroitban megrendezett 2017-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon. „Globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiánk az egyes piacokon jelentkező gazdasági nehézségek ellenére is sikeresnek bizonyult, hiszen eladásainkat hónapról hónapra növelni tudtuk. Az elektromos és plug-in hibrid modelljeinket övező népszerűség kivételesen jó eredményeket hozott, ezen járművekből csak 2016-ban több mint 62 000 darabot adtunk át ügyfeleinknek. Biztos vagyok benne, hogy ez a pozitív emelkedés idén újabb lendületet vesz, amelyet meglovagolva egy újabb nyereséges, fenntartható növekedést garantáló 2017-et zárhatunk majd” – tette hozzá.

 

2016-ban a BMW fennállása eddigi legeredményesebb esztendejét könyvelhette el, a bajor gyártó világméretű éves értékesítése ráadásul most először a kétmilliós értéket is átlépte: a 2 003 359 darab új BMW modell 5,2 százalékkal múlja felül a 2015-ös eladási mutatót. A statisztikák ugyanakkor az SUV modellek iránt mutatkozó világméretű keresletet is igazolják, minden harmadik eladott BMW ugyanis a BMW X modellcsalád tagjaként gurult ki az utakra. Mindez 644 992 darab BMW X modellt jelent, amely 22,3 százalékkal szárnyalja túl a modellcsalád iránt mutatott egy évvel ezelőtti keresletet. Kimagasló érdeklődés övezte a BMW 2-es sorozat képviselőit is, a 196 183 darab új autó 24,8 százalékos javulást jelent. A bajor gyártó zászlóshajóját, a BMW 7-es sorozatot 61 514 ügyfél vásárolta meg, amely nem kevesebb, mint 69,2 százalékos értékesítési fejlődésnek felel meg. Az új BMW 5-ös sorozat, amely 2017 februárjában érkezik meg az utakra, várhatóan jelentős növekedéssel járul majd hozzá az idei esztendő eladási mutatóihoz.

 

A BMW elektromos és plug-in hibrid modelljei iránti kereslet 2016-ban több mint 62 000 darabban mutatkozott meg, újfent igazolva, hogy az elektromos hálózatról tölthető modellpaletta folyamatos bővítése az egyre növekvő eladási adatokban is visszaköszön. A BMW Group jelenleg hét ilyen típust kínál ügyfeleinek, amely a legszélesebb teljesen vagy részben elektromos meghajtást kínáló portfóliónak számít az autóipar összes gyártója között. „Az újabb és újabb elektromos modellek piaci bevezetésével párhuzamosan az innovatív modellpalettánk iránt mutatkozó kereslet is folyamatosan nő, így 2016 novemberében már a százezredik elektromos hálózatról tölthető BMW modellt adhattuk át ügyfelünknek” – folytatta Dr. Ian Robertson. „2016 ismét megmutatta, hogy az elektromos és plug-in hibrid modellek népszerűsége azokon a piacokon nő a legintenzívebben, ahol a technológia bevezetését állami támogatásokkal és a járműtöltési infrastruktúra módszeres bővítésével ösztönzik” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. Azáltal, hogy az elkövetkező hónapokban az új BMW 5-ös sorozat és az új MINI Countryman plug-in hibrid változata is megérkezik az utakra, a vállalatcsoport elektromos portfóliója kilenctagúra bővül, megcélozva a paletta 2017-re előirányzott 100 000 darabos értékesítési számát.

 

2015-ös újrapozícionálása óta a MINI márkatörténetében a 2016-os év volt az első teljes értékű pénzügyi esztendő, amelyet a brit prémiumgyártó azonnal rekordszintű eladási mutatóval zárt: a világszerte átadott 360 233 darab új négykerekű 6,4 százalékos abszolút értékesítési növekedést jelent. „Ez a rekord egyértelműen azt mutatja, hogy a MINI jó irányba tart, legnépszerűbb modellpárosával, az új MINI Cabrio és a MINI Clubman kettősével az élen” – mondta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, BMW Motorrad és Rolls-Royce márkákért felelős tagja. „2017 elején megérkezik a piacra a paletta egyik legfontosabb modellje, az új MINI Countryman, amelynek plug-in hibrid változata is kigurul nyáron az utakra. Ezzel lezárul a MINI átfogó újrapozícionálásának egyik legfőbb fázisa, és biztos vagyok benne, hogy az elkövetkező tizenkét hónapban további értékesítési fejlődésnek lehetünk majd szemtanúi” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer.

 

A Rolls-Royce Motor Cars száztizenhárom éves története második legeredményesebb esztendejeként könyvelheti el a 2016-os évet, mindezt ráadásul annak ellenére, hogy egyes piacokon, így például a teljes Közel-Keleten komoly értékesítési visszaesés tapasztalható a luxusautó-szegmensben. A Goodwood-i székhelyű luxusautó-gyártó világszerte 4 011 darab új autót adott át ügyfeleinek 2016-ban, amellyel kereken 6 százalékkal múlta felül 2015-ös teljesítményét. Kimagasló szerepet játszott ebben a Wraith és a Ghost modellek töretlen népszerűsége, a Dawn kabrió páratlanul sikeres debütálása, illetve a Wraith Black Badge és a Ghost Black Badge exkluzív páros bemutatása is. A Rolls-Royce Phantom hetedik modellgenerációja továbbra is a világ elsőszámú luxusautója, amelyet utolsó teljes értékű gyártási esztendejében is kivételes ügyfél-érdeklődés övezett, tökéletes platformot előkészítve a várva várt utód számára.

 

Európában most először lépte át a vadonatúj BMW és MINI modellek éves értékesítése az egymilliós határszámot, az 1 091 192 darab újautó-átadás ráadásul nem kevesebb, mint 9,2 százalékos eladási fejlődésnek felel meg. Eme kimagaslóan eredményes rekordhoz az öreg kontinens összes piaca hozzájárult, nem egy esetben kétszámjegyű értékesítési növekedést produkálva. A BMW és a MINI Olaszországban például 17,7 százalékos, míg Spanyolországban kereken 21 százalékos összesített gyarapodást könyvelhetett el, 83 750 darab, illetve 55 096 darab eladott négykerekűvel. Nagy-Britanniában mindeközben több mint negyedmillió vadonatúj BMW és MINI modell talált gazdára 2016-ban, az előző évhez képest 9,2 százalékos értékesítési fejlődést eredményezve.

 

A BMW és a MINI összesített 2016-os értékesítési mutatója Ázsiában 745 784 darabnál állt meg, amely kereken 9 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőtti teljesítményt. A régió legnagyobb piacának számító Kínában ez az arány 11,3 százalék, amely 516 355 darab új autóban érhető tetten. 2016 volt a BMW Group fennállásának első olyan éve, amikor az ázsiai kontinensen egyetlen év alatt több mint félmillió négykerekűt adott el. A 2016-os növekedésből Ázsia számos másik piaca is kivette a részét, a Japánban értékesített 74 935 darab vadonatúj BMW és MINI modell például 8,3 százalékos fejlődést, a Dél-Koreában eladott 58 500 darab új autó pedig 7,2 százalékos emelkedést jelent.

 

A BMW és MINI modellek egész éves tengerentúli értékesítése 7,2 százalékos csökkenéssel marad el a 2015-ben regisztrált abszolút rekordtól, az amerikai kontinensen 2016-ban 458 982 darab új autó talált gazdára. Miközben a Kanadában értékesített 44 621 darab jármű 6,1 százalékos gyarapodásnak, a Mexikóban eladott 34 670 darab modell pedig 15,4 százalékos fejlődésnek felel meg, az Egyesült Államok a kiváltképp nehézkes versenypiaci feltételek tükrében 365 204 darab új autóval 9,7 százalékos értékesítési csökkenéssel zárt.

 

A 2016-os esztendő a BMW Motorrad történetében is abszolút rekordot hozott: a BMW Group kétkerekű divíziója világszerte nem kevesebb, mint 145 032 darab robogót és motorkerékpárt értékesített, amely 5,9 százalékos fejlődés. Vadonatúj márkastratégiája részeként a BMW Motorrad az elkövetkező években még tovább bővíti modellpalettáját, hogy 2020-ra elérje a célként kitűzött kétszázezres eladási értéket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA