- Hirdetés -

Jön a zöld átállás az építőiparban

|

Az európai uniós szabályozás fokozatos szigorodása, a hazai ESG-törvény bevezetése és a napokban elindult, az építőanyagok környezeti terhelését értékelő információs rendszer is a zöld átállásra ösztönzi az építőipart. Most is vannak már azonban jó hazai gyakorlatok: ilyen például a KÉSZ Csoport, amely ESG szempontokhoz igazodó működésével és 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiájával elnyerte a K&H családi vállalatok kiválósági díjat.

Nagy a mozgolódás az építőiparban és az ingatlanszektorban, egyre átfogóbban jelennek meg a fenntarthatósági szempontok, hiszen a klímacélok elérésének egyik sarokköve az épített környezet energia- és alapanyag-igényének mérséklése. Ennek ösztönzése érdekében a szabályozási környezet is egyre szigorúbb. 2025-től már több hazai cégre is érvénybe lépnek a fenntarthatósági gyakorlatra vonatkozó jelentéstételi kötelezettségek: részben az Európai Fenntarthatósági Jelentési Szabványok (ESRS) szerinti fenntarthatósági jelentés, részben az idén január 1-jén életbe lépő hazai ESG törvény által meghatározott ESG beszámoló miatt is. Mindehhez segítséget jelenthet, hogy az ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Kft. a napokban elindította azt az online elérhető nyilvántartást, ami az építési termékekre vonatkozóan elérhetővé teszi a műszaki és környezeti információkat.

„Az építőipar és az ingatlanszektor globálisan az energiafelhasználás mintegy 40 százalékáért felelős, ugyanakkor a hazai gazdaság számára igencsak meghatározó szektorról beszélünk, hiszen a GDP 23 és a nemzetgazdasági beruházások 33 százalékát képviseli. A cél tehát nem az ágazat visszafogása, hanem a fenntarthatóbb működésre való átállás támogatása. Ennek érdekében egyrészt saját hitelezési portfóliónkban 2030-ra a cementgyártásban 16, az acélgyártásban 14, az ingatlanszektorban pedig 38 százalékkal csökkentjük az üvegházhatású gázkibocsátást. Másrészt támogatjuk azoknak a jó gyakorlatoknak a bemutatását, amelyek a szektor egyéb szereplőinek számára útmutatást, segítséget adhatnak a zöld átállásban. Ilyen például a KÉSZ Csoport, amely elnyerte a K&H családi vállalatok kiválósági díjat fenntarthatóság kategóriában” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

A szemlélet nem elég, stratégiai és operatív szinten is szükséges beépíteni az ESG célokat

A családi tulajdonú KÉSZ Csoport Magyarország egyik legszélesebb portfóliójával rendelkező, építőipari fókuszú, technológia vezérelt és innovatív vállalatcsoportja, mely a tervezéstől a gyártáson és kivitelezésen át egészen az üzemeltetésig az építőipari értéklánc teljes palettáját kiszolgálja. Széles portfóliójának és innovatív szemléletének köszönhetően az építőipar mellett számos egyéb szektorban is megtalálható, legyen szó akár energetikáról, villamosiparról, ipari technológiákról, turizmus- és vendéglátásról, ingatlan menedzsmentről, flottaüzemeltetésről, logisztikáról, vagy akár vízépítésről. Ezt az átfogó, a hosszútávú értékteremtésre fókuszáló szemléletet ültette át fenntarthatósági gyakorlatába is, ugyanis – a kötelező előírásokon túlmutatóan – 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiát fektetett le 2022-ben. A stratégiaalkotást ESG-szempontú átvilágítás, iparági benchmark elemzés, lényegességi felmérés és karbonlábnyom-számítás előzte meg. A stratégiai irányok meghatározása során pedig a környezeti célok esetében trendkövető, míg a társadalmi és a vállalatirányítási célok szempontjából piacvezető vállalásokat tett a cégcsoport. Ezzel az iparágban az elsők között mindhárom ESG-pilléren (környezet, társadalom, vállalatirányítás) belül konkrét célokat tűzött ki, és ezek elérését szolgáló akcióterveket is meghatározott.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...