- Hirdetés -

Jönnek a legújabb elektromos önvezető járművek

|

- Hirdetés -

A Toyota e-Palette alapú járművei hamarosan megjelennek a MaaS (Mobility as a Service – azaz mobilitási szolgáltatások) alkalmazásokban: az új autonóm járművek első felhasználási helye a Toyota tökéletes konnektivitású jövő-városa, Woven City lesz, de a rendszer kereskedelmi forgalmazása és közüzemi, nyilvános alkalmazása is megkezdődik már a 2020-as évek elején. A szolgáltatás biztonságának, kényelmének és megbízhatóságának alapja a rendszer Toyota Gyártási Rendszer (TPS) alapú szervezése és működtetése.

A Toyota bemutatta az akkumulátoros, tisztán elektromos hajtású e-Pallette-re épülő önvezető járművek irányítási és szolgáltatásszervezési rendszerét. Az e-Palette alapú elektromos autók az Autono-MaaS alkalmazás elemeiként kínálnak majd autonóm szolgáltatásokat. Több partnerrel együttműködésben, az új járművek a tervek szerint a Toyota tökéletes, és teljes konnektivitású minta-városában, a Japánban, a Fuji hegy lábánál elhelyezkedő Woven Cityben működnek majd először, de más, már kereskedelmi alapú alkalmazásuk is a tervek között szerepel a 2020-as évek elejétől. Amikor a Toyota elnöke, Akio Toyoda 2018 januárjában, a CES-en (Consumer Electrinics Show, Las Vegas) bejelentette, hogy célja a márka komplex mobilitási szolgáltatóvá fejlesztése, egyben az e-Palette-et is bemutatta, mint a Toyota autókon túlmutató mobilitási szolgáltatásainak majdani alapját. Az önvezető funkciókkal is felvértezett e-Palette a tavalyi Tokiói Autószalonon mutatkozott be először, nyilvános üzemben pedig a jövő évi Tokiói Olimpián szerepel elsőként: az olimpiai és paraolimpiai faluban működő, körforgalmú buszjárat járműveinek alapját adja majd. A koronavírus-járvány alaposan felforgatta mindannyiunk életét, és egyben előhozta a megfelelő távolságtartás iránti igényt a tömegközlekedésben, miközben komolyan megnövelte az árucikkeket kiszállító vállalkozások terhelését is. Az öregedő, zsugorodó fejlett társadalmak önmagukban is komoly mobilitási kérdéseket vetnek fel, így a jövőben minden bizonnyal egyre nagyobb szükségünk lesz olyan megoldásokra és szolgáltatásokra, amilyeneket az e-Palette, és az egyéb Autono-MaaS megoldások képesek számunkra nyújtani.

A fenti kihívásokra adandó válaszként a Toyota célja a „just-in-time” rendszerű mobilitási szolgáltatások bevezetése, azaz hogy a felhasználók (és az áruk is) akkor és úgy jussanak el úti céljukhoz, ahogyan és amikor az a legmegfelelőbb. Ahhoz, hogy az ilyen rendszerek a kellő rugalmassággal és az elvárható, tökéletes pontossággal működjenek, elengedhetetlen a megfelelő szervezési, szabályozási és irányítási rendszer. A vállalat ezért a Toyota Gyártási Rendszer (TPS) alapjaira épülő rendszert dolgozott ki, kifejezetten az e-Palette alapú járművek forgalmának irányítására és működésük szervezésére. Ez a Toyota Mobilitási Szolgáltatások Platform (MSPF) új szolgáltatásainak formájában jelenik meg, a járművek oldaláról az Autonóm Mobilitásirányítási Rendszer (AMMS) részeként – hogy a járműveket egymással és a rendszerrel összekapcsolja -, és az e-Palette Feladatkiosztási Platform (e-TAP) elemeként az emberek közötti kapcsolatok szervezésében. A cél a várakozási idők minimalizálása, a forgalmi dugók csökkentése, valamint ennek révén a forgalom biztonságosabbá, megbízhatóbbá és kényelmesebbé tétele. A lehető legmegbízhatóbb TPS-alapú, valós idejű szolgáltatás érdekében az AMMS akkor és oda küldi az e-Palette alapú elektromos járműveket, amikor és ahol szükség és igény van rájuk. A szolgáltatás – vagyis az e-Palette járművek forgalma – rugalmasan alakítható és időzíthető a pillanatnyi igényeknek megfelelően. Ha az igények növekedésével újabb járművek csatlakoznak a szolgáltatásba, a rendszer automatikusan egyenletesre szabja a követési időket. Az irányítás folyamatosan figyeli valamennyi jármű műszaki állapotát, és ha hibát észlel, a kocsit visszairányítja a telephelyre, majd másikat állít üzembe helyette. Vészhelyzetben a járművek távolról is leállíthatók és újra is indíthatók az utasok maximális biztonsága érdekében. A „Jidoka” (emberi automatizálás) szabályozási elv részeként a TPS-t és az e-TAP-ot vizuális funkciókkal is kiegészítették. Ennek révén egy diszpécser egyszerre több autót is felügyelhet és kezelhet. Az esetleges javítási vagy vészhelyzeti információk és utasítások automatikusan érkeznek meg a megfelelő alkalmazottakhoz, nemcsak az irányításban dolgozókhoz, hanem a karbantartást végzőkhöz is. Így az állásidő minimálisra csökken, és kisebb munkaerői létszámmal is biztosítható a szolgáltatás pontossága és magas színvonala.

“Az elnökünk, Akio Toyoda által a közelmúltban, a cég gazdasági eredményeinek ismertetése kapcsán megfogalmazottak alapján, a Toyota bárki számára elérhető mobilitási szolgáltatóként tekint jövője elé. Hisszük, hogy minden egyes Toyota-alkalmazott a világ és az emberiség boldogsága, boldogulása érdekében tevékenykedik, hiszen ez a küldetésünk. E küldetés beteljesítésének egyik eszköze az e-Palette. A hozzá illeszkedő operációs rendszerrel ez a technikai alap komolyan hozzájárul előbb Woven City, majd az egész világ fejlődéséhez” – avat be Keiji Yamamoto, a Toyota Connected elnöke.

A kifejezetten emberközpontúan működő Woven City a Toyota teszt-terepe, méghozzá kimondottan olyan technológiák fejlesztésére, mint az önvezetés, a MaaS, a személyes mobilitási szolgáltatások, a robotika, az okos otthonok és a mesterséges intelligencia. Az e-Palette alapú járművek tökéletesen illenek ebbe a környezetbe. A valós üzemi körülmények között végzett tesztek rengeteg hasznos információval szolgálnak majd a járművek és a teljes üzemeltetési rendszer további finomítása és fejlesztése, kényelme, megbízhatósága és biztonsága szempontjából. A Toyota és partnerei már az e-Palette alapú járművek kereskedelmi forgalmának bevezetésén dolgoznak; a megcélzott határidő a 2020-as évek eleje.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....