Az NMHH Médiatanácsa szerint a jósműsorok sérthetik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
A Médiatanács átfogó, a tartalomra is kiterjedő vizsgálatot végzett az országos elérésű televízió-csatornákon futó interaktív jósműsorokról. A vizsgálat a TV2 Ezo Tv és Asztro Világ, illetve az RTL Klub Asztro Show című műsorszámaira terjedt ki. A médiaigazgatási jogszabályok betartását vizsgáló elemzés szerint a műsorszámok késő esti közzététele nem indokolt, a jósok kommunikációjában nem található a kiskorúak szempontjából ártalmas elem, elenyésző a műsorok nézettsége a kiskorúak körében, így a „kategóriaemelés” nem nyújtana megoldást arra a problémára, hogy a nyilvánvaló megtévesztés ellenére a műfaj bekerült a meghatározó országos kereskedelmi médiaszolgáltatók műsorkínálatába.
A vizsgált adások tapasztalata szerint ugyanakkor a műsorszám sértheti a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt, illetve az Asztro Világ és az Asztro Show esetében nemcsak ezoterikus tanácsadás, hanem interaktív nyereményjáték is zajlik, ezért a vizsgálati eredményeket továbbítja a Gazdasági Versenyhivatalnak, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szerencsejáték Felügyeleti Főosztályának tájékoztatásul és további eljárás céljából.