- Hirdetés -

Jótékony akcióban a Microsoft

|

- Hirdetés -

Az informatika és a digitalizáció új lehetőségeket nyit. A digitális képességek, azon belül is a programozás a legpiacképesebb tudás, amely a hátránnyal élők előtt is új távlatokat nyit. A Microsoft és a Digitális Tudásért Alapítvány kezdeményezése hallássérültek előtt tárja föl a digitális jövőt.

A XXI. század technológiai fejlesztései, mint a digitalizáció, a mesterséges intelligencia, újraírják a régi játékszabályokat, és olyan tulajdonságokat is értékessé tesznek, amelyeket a régi világban nehéz volt kézzelfogható előnyre változtatni. A hallássérültek átlagon felüli koncentrációs képessége kifejezetten előnyös a tartós odafigyelést, elmélyültséget igénylő szakterületeken – ám ahhoz, hogy ebből a digitális világot leíró programsorok szülessenek, az érintettekkel meg kell ismertetni a programozás alapjait.

A Microsoft és a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványának együttműködése révén az idei Hour of Code (A kódolás órája) keretében Budapesten a Hallássérültek Tanintézetében és országszerte számos Logiscool iskolában és közoktatási intézményben szerveznek olyan bemutató órákat, ahol a résztvevők az alapoktól egy saját készítésű számítógépes játékig eljutva személyesen is megtapasztalhatják, milyen óriási lehetőséget ad a kezükbe a programozói tudás.

„A Microsoft küldetése, hogy minden embert és szervezetet hozzásegítsen a földön ahhoz, hogy többre legyen képes. Az oktatás valódi demokratizálódásához elengedhetetlen, hogy a speciális oktatási igényű diákok is megkapják azt a technológiai segítséget, amely segít nekik leküzdeni a tanulási akadályokat, és javítja esélyüket a munkaerőpiacon.” – mondta Chris Mattheisen, a Microsoft Magyarország ügyvezetője.

December 11-én a Hallássérültek Tanintézetében közel 70 diák részesülhet Minecraft Education Edition és Kodu képzésben, a Microsoft önkénteseinek közreműködésével. Hasonló élményórákra kerül sor a kódolás hetében, december 9-15 között országszerte mintegy 400 iskolás közreműködésével, szintén a hatékony oktatást segítő kiscsoportos foglalkozások keretében. A rendhagyó órákon a Minecraft Education Edition speciális demóját használják a gyerekek.

„Örülünk, hogy a hallássérült fiatalokat is bevezethetjük az élményalapú programozásba, hiszen a logikus, algoritmikus gondolkodást bármely munkaterületen tudják majd hasznosítani felnőtt korukban.” – tette hozzá Breuer Anita, a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványának kuratóriumi elnöke.

„A programozási élményórák esélyt adnak a gyerekeknek kreativitásuk kibontakoztatására és egyben lehetőséget a halló társadalomba való beilleszkedésre.” – mondta Farkas Andrea, a Hallássérültek Tanintézetének intézményvezetője.

Az életkori sajátosságokhoz alkalmazkodó tematikus fejlesztőkörnyezet játékosan vezeti rá a gyerekeket a programozás logikájára és kedvcsináló feladatokon keresztül teszi egyszerűvé a sokak számára bonyolultnak tűnő kódolást.

A Hour of Code 2019 óráin az iskolások valódi programsorok írása közben, biztonságos, támogató környezetben, a szakképzett oktatókkal és a Microsoft mentorainak segítségével tehetik meg az első önálló lépéseiket a programírásban. Bárki bekapcsolódhat, aki már magabiztosan tud olvasni. Nem mindenki jut el a legnehezebb pályákig, de nem is ez a cél: sokkal fontosabb a játék, a személyesen átélt siker, amely hozzásegít annak megértéséhez, hogyan lesz a digitális világban a hátrányból előny, a játékos élményszerzésből pedig a később a munkaerőpiacon is hasznosítható értékes tudás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA