- Hirdetés -

Jöttek az új programok, megélénkült a vállalkozási hitelek piaca

|

- Hirdetés -

Felélénkítette a Széchenyi Kártya Program GO! a vállalkozási hitelek piacát, jelentős érdeklődésről számoltak be az MTI által megkérdezett pénzintézetek.

Az OTP Banknál néhány hét alatt már csaknem ezer vállalkozás nyújtott be hitelkérelmet az államilag támogatott, kevesebb mint 0,5 százalékos kamattal elérhető kölcsönökre, amelyek negyede már hozzá is juthatott az igényelt kölcsönhöz. Leginkább a likviditási nehézségek áthidalására alkalmas folyószámlahitelt keresik az ügyfelek, ám népszerű a szabad felhasználású forgóeszközhitel is. Az OTP Bank már több mint 11 milliárd forintnyi hitelösszegre kötött szerződést a megújult program keretében, és további 15 milliárd forint kihelyezésének előkészítése zajlik – írja összeállításában a távirati iroda.

“Láthatóan sok vállalkozás próbál új lendületet venni a kedvezményes kölcsönök révén. Minden vállalkozóval közösen próbáljuk megtalálni a számára legmegfelelőbb pénzügyi megoldást, legyen szó valamilyen fejlesztésről, átmeneti fizetési nehézség áthidalásáról, vagy esetleg készletek beszerzéséről” – mondta Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank mikro- és kisvállalkozási főosztályának vezetője. A legfeljebb 0,5 százalékos fix kamatozással elérhető Széchenyi Kártya Program GO! konstrukciói közül jelenleg öt érhető el az OTP-nél.

A Magyar Bankholding Zrt. tagbankjai, azaz a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarékbank az elsők között kezdte el befogadni a Széchenyi Kártya Újraindítási Programra (más nevén SZKP GO!) benyújtott hitelkérelmeket.

A Takarékbanknál kiemelkedően sokan érdeklődnek a Széchenyi GO termékek iránt. Jelenleg mintegy 900 befogadott igénylésük van, 22 milliárd forint értékben, és majdnem 600 korábbi hitelkérelem miatt is aktív kapcsolatba vannak az ügyfeleikkel. A szerződéskötések egyeztetése a nyáron lassabb, de már így is több mint 200 aláírt szerződésük van. Eddigi tapasztalataik szerint ügyfeleik kétharmada likviditás finanszírozást kér, egyharmada beruházást tervez. A likviditási igények döntő többsége folyószámlahitelre vonatkozik – közölték.

Az új termékcsalád iránt nagy az érdeklődés a vállalatok részéről a Budapest Banknál is, ahol a beruházási hitelek a legnépszerűbbek, míg a mikro szegmensben inkább a szabadon felhasználható és likviditási hitelek a keresettebbek. A vállalati szegmensben 25 szerződést kötött a bank 2,8 milliárd forint összegben, míg a mikro szegmensben 600 kérelmet fogadtak be, amiből valamivel több mint 200 ügyletre szerződtek, és várhatóan 2,5 milliárd forintot fognak folyósítani.

A CIB közlése szerint a Széchenyi Kártya Újraindítási Program július eleji bevezetése óta közel 100 kisvállalati hiteligény érkezett a bankhoz, összesen közel 2 milliárd forint értékben. A beérkezett igények kétharmada folyószámlahitel, egyharmada pedig likviditási hitel. Az átlag igényelt hitelösszeg meghaladja a 20 millió forintot. A befogadott kisvállalati hitelügyletek negyedére már szerződtek, és folyamatosan folyósítanak is.

A CIB Bank első lépésben 3 konstrukciót – a Széchenyi Kártya Folyószámlahitel GO!-t, a Széchenyi Likviditási Hitel GO!-t és a Széchenyi Beruházási Hitel GO!-t – vezetett be a Széchenyi Kártya Újraindítási Program elemei közül július elején mikrovállalati és kkv ügyfeleinek. Az év további részében újabb konstrukciókkal tervezik bővíteni az elérhető termékek körét.

A tájékoztatás szerint óriási az érdeklődés az Erste Banknál az új Széchenyi Újraindítási Hitelek iránt, a pénzintézet az indulás óta már több mint 5 milliárd forintnyi igényt fogadott be, a folyósítások folyamatosak. A kínálatban minden vállalkozás megtalálja a számára kedvező konstrukciót, a folyószámlahitel esetén 100 millió, a likviditási hitel esetén 250 millió forint a maximális keretösszeg, a beruházási kölcsön esetén pedig akár 1 milliárd forintos hitelösszeg is elérhető. Az Erste tapasztalatai szerint minden iparágból jelentős az érdeklődés, nincs érzékelhető különbség a szektorok között. A kisvállalkozóknál a folyószámlahitel a legnépszerűbb, míg a nagyobb vállalkozások a forgóeszköz- és folyószámlahitelek mellett a beruházási célú források iránt is érdeklődnek. Az igények jelentős részét az Erste egyszerűsített eljárásban bírálja el, szeptembertől pedig további egyszerűsítéseket vezet be így a korábbinál is gyorsabban dönt majd a sztenderd hiteligényekről – közölték.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Új szolgáltatást indított az IKEA

Az IKEA Magyarországon új szolgáltatást indított, amely hozzájárul a körkörös üzleti modell kialakításához. Ez a Garantált visszavásárlás használt gyerekbútorokra szolgáltatás. Az IKEA Family klubtagok, akiknek már nincs szükségük az adott bútorra, előre meghatározott áron...

Az Adevintánál folytatja Takács Borbála

Több évtizedes ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakemberrel erősít az Adevinta, Takács Borbála lett októbertől a Jófogás és a Használtautó.hu felületeket is működtető cég marketing igazgatója. A több mint 20 éves ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakember megfordult az...

A DeepInsightot választotta a Work Force

A DeepInsight integrált PR és marketing ügynökséget bízta meg kommunikációs és marketing feladatai ellátásával a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó Work Force. Az áprilisban indult együttműködés keretében már elkészült a következő időszakot meghatározó stratégia kidolgozása,...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

Új eszköz segíti a marketingtervezést

Mostantól a márkák pár kattintással lemérhetik a saját online csatornáikon végzett aktivitások hatékonyságát is a SentiOne új funkciójával. Az online listening platform mesterséges intelligenciával eddig is 96%-os pontossággal ismerte fel a publikus online...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA