Forradalmi újdonság a rákgyógyításban, magyarok által fejlesztett, a mostani gépeknél jóval kisebb zajhatású repülő, automatizáció és startupok – többek között ezek szerepelnek a legújabb BrandManiában, a műsor stábja a Smart Konferencián forgatott, hogy megmutassa, mik a jelen meghatározó trendjei és mit hoz a nem is olyan távoli jövő.
A vállalatok egy része érzi a változást és szeretne csatlakozni az innovációs világhoz, és ezért küzd. A másik részét pedig azok a cégek képviselik, amelyek elindítják az innovációt. A startupok, azok a cégek, akik nagyon gyorsan haladnak, agilisak és képesek új termékszegmensekbe bejutni, ahol korábban nem volt más cég – mondta el a BrandMania stábjának Dobó Mátyás, a Smart Konferencia főszervezője. Hozzátette azt is, hogy szerinte az automatizáció az idei év legfontosabb vállalati üzenete, ez a trend a következő 4-6 évben nagymértékben átalakítja a vállalatok működését.
A műsorban megszólal Nagy Szabolcs, a Turbine.AI ügyvezetője, aki arról beszél, hol tart most a digitális rákkutatás. A cégnél megépítettek egy szimulált sejtmodellt és tavaly bebizonyították, hogy ez prediktív, meg tudja mondani, hogy bizonyos típusú rákok hogyan fognak reagálni bizonyos gyógyszeres behatásokra. Ennek köszönhetően sokkal gyorsabban, okosabban, 4-5-ször annyi rákos gyógyszert ki lehet alakítani, mint eddig. Úgy tűnik, a nagy gyógyszergyártók is lelkesek, jelenleg a világ 10 legnagyobb gyógyszercége közül egyre többel dolgoznak együtt.
A BrandMania legújabb adásában megszólal Porohnavec József, az NNG termékmenedzsere, aki többek között arról beszél, hogy az önvezető autók megjelenése milyen kihívásokat hoz majd, és arról is szót ejt, hogy szerinte mikor jöhet el az idő, amikor autonóm járművek róják az utakat.
Varga Soma, az Urban Liner Aircraft tervezője a NASA pályázatán elért sikereikről is beszámol, ahogyan arról is, hogy milyen előrelépést sikerült elérni a repülőgépek fejlesztésében. Dr. Márky Ádám, a MindfulnessLab alapítója a hazai okostelefonhasználati szokások kapcsán a mobilfüggőségről és annak hatásairól is nyilatkozott a BrandManiának.
A műsor ismétlését szombat délelőtt az RTL Klubon vagy vasárnap délelőtt az RTL II-n lehet megnézni.