- Hirdetés -

Jövőre felpöröghet a digitalizáció

|

2019. év markáns változásokat hozott az üzleti élet digitalizációjában. Az omnichannel módszertanon működő digitális platformok alkalmazása jelentősen átalakította a tartalomstratégiát a pénzügyi szolgáltatói, az egészségügyi, a kormányzati, az elektronikus kereskedelmi, illetve a telekommunikációs szektorban. Az év második felében pedig már a gyártási szektor is felfigyelt a digitális platformok nyújtotta előnyökre. A számítási felhő és a Software as a Service (Saas) kombinációja még sok kérdést felvet ugyan, de egyre népszerűbb megoldásnak tűnik a hibrid vállalati környezet kialakítása. 2020-ban mindezek a trendek erősödnek tovább és egészülnek ki a B2B szegmens újabb elvárásaival.

Bár még sok a kérdés: hogyan fog működni a felhőben az ügyfélélmény-kezelés, milyen kockázatokkal és operatív változással jár majd mindez, képesek vagyunk-e kezelni a kormányzati vagy uniós szabályozásokat. “Mégis, a visszajelzések igazolják, hogy a Software as a Service (SaaS) egyre jelentősebb szolgáltatási alappillérré válik majd 2020-ban. Számításaink szerint, mintegy 18 százalékos emelkedés várható” – fejtegeti Balogh Zsolt, a nyílt forráskódú, digitális élményplatform-keretrendszert fejlesztő Liferay Hungary ügyvezetője. “Látványosan egyébként a nagyvállalatok esetében figyelhető meg az is, hogy egyre inkább fordulnak olyan tanácsadó szolgáltatókhoz, akik segítségével egyszerűbben valósíthatják meg az átmenetet a hagyományos környezetből a hibrid vállalati környezet irányába” – mondja Balogh Zsolt.

Ügyfélszokásokat elemző omnichannel megoldásoké a jövő

“A versenyelőny megőrzéséhez a cégek 2019-ben új, tudatos szintre emelték a többcsatornás értékesítési folyamatok kiépítését. Elkezdték személyre szabni, a vásárlók szokásaihoz igazítani az egyes csatornák tartalmait, funkcióit. Ehhez az élményvásárlási folyamatok központi elemét a mobilhasználat térnyerésével, a mobilapplikációk adják. Ezek segítségével még kényelmesebb és még gyorsabb kiszolgálást biztosíthatunk ügyfeleinknek a webshopok, fizikai boltok lehetőségein túl. Azonban az eddigi „bármit, bármikor minden csatornáról elérhetővé, vásárolhatóvá tenni” elve mellett megjelent egy új gondolkozásmód is, amely a vásárlói elvárásokhoz igazítja, hogy épp melyik csatornát helyezzük előtérbe az értékesítéshez. Ez a fajta gondolkodásmód a customer journey-hez igazodik, hogy általa kialakíthassuk, milyen technológiai megoldásokat alkalmazunk. Az élményvásárlás így meghatározott optimalizálásához a jövő feladata a vásárlói utak pontosabb megértése, azok elemzési-, pontos mérési-, nyomon követhetőséget szolgáló eljárásainak kidolgozása” – veszi át a szót Máriás Zsigmond, e-kereskedelmi szoftverfejlesztési specialista, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetője.

Ezt várjuk 2020-ban: terjednek a B2B szegmensben a digitális kereskedelmi platformok

2020-ban az automatizálás már nem lesz kérdés, inkább csak annyiban, hogy melyek azok a területek, amelyek prioritást élveznek az átalakításban. A mesterséges intelligenciának (AI) köszönhetően egyre nagyobb hangsúlyt kap a szervezeteken belüli tudásmenedzsment fejlesztése, ami azt jelenti, hogy az ügyfél interakciókból összegyűjtött szöveges vagy hang alapú információkat az algoritmusok és a különböző ügyviteli modellek használható tartalmakká állítják össze. “A hatalmas mennyiségű adatokból előállított tartalommátrixok pedig hozzájárulnak az egyre precízebb döntéstámogatáshoz, illetve a tökéletesen személyre szabott ügyfélajánlatok kidolgozásához” – teszi hozzá Balogh Zsolt.

“2020. év egyik meghatározó e-kereskedelmi trendje várhatóan a B2B digitális értékesítési platformok terjedése lesz. A vállalatok felismerték ugyanis azt, hogy a viszonteladó partnerek képviselői, saját értékesítőik „civilben” hozzászoktak azokhoz a kényelmi funkciókhoz, transzparenciához, amelyeket a B2C webáruházak, weboldalak és közösségi platformok mára nyújtani tudnak. Ez hozza magával az elvárások növekedését, ugyanis a szereplők számára fontossá vált, hogy hasonló színvonalon, széles eszköztárral valósuljon meg a B2B szektorban is az e-kereskedelem. Új jelenség továbbá a szektorban az igény felmerülése olyan e-kereskedelmi platformok kivitelezésére, amelyeket ugyan a B2B forgalmazók, gyártók rendelnek meg, de a lakosság, végfelhasználók felé értékesítő viszonteladó partnerek használnak majd. A B2B szektor szereplői ezzel a megoldással szeretnék gyorsítani a termékeik értékesítéséhez lényeges digitalizációt az üzleti partnereknél. Az elkövetkezendő időszak megoldandó feladata ebben a tekintetben, hogy ehhez olyan rendszereket tudjunk kínálni, amelyekkel a viszonteladó partnerek számára a lehető legegyszerűbb használni, fenntartani ezeket a felületeket” – hangsúlyozza Máriás Zsigmond.

Fontos a megfelelő védelem

“A digitális gazdaság hozzájárul ahhoz, hogy pénzügyi tranzakcióinkat, online vásárlásainkat vagy a közösségi médiában történő aktivitásainkat gyorsan elvégezhessük, azonban mind lakossági, mind corporate szinten a felhasználókat továbbra is foglalkoztatják a digitális technológiákhoz kapcsolódó veszélyek” – figyelmeztet Balogh Zsolt. “A kiberbiztonság mellett azonban érdemes az adatvédelmi törvényekre is figyelni. Ugyanis a 2018. május 25-én élesített GDPR személyes és digitális adatok védelmére vonatkozó általános adatvédelmi rendelkezés után az elektronikus hírközlési adatvédelmi rendelettel, azaz az e-Privacy-vel erősít az Európai Unió” – fűzi hozzá Balogh Zsolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...