- Hirdetés -

Jövőre még durvább kibertámadások jönnek

|

- Hirdetés -

A kártevők folyamatos átalakításával a bűnözők még pontosabb, személyre szabott támadásokat indíthatnak, amelyeket olyan aktuális trendekre fűznek fel, mint a koronavírus-világjárvány.

A G DATA előrejelzése szerint a vállalatoknak és a magánszemélyeknek is összetettebb számítógépes támadásokkal kell szembenézniük 2021-ben. Megjelennek majd a személyre szabott zsarolóvírusok, az ingyenesnek tűnő, de rejtett előfizetéseken keresztül pénzt gyűjtő mobilos alkalmazások és a koronavírus elleni vakcinát kínáló átverések.

Mindezek kapcsán Andreas Lüning, a G DATA Cyberdefense társalapítója és ügyvezetője azt emeli ki, hogy nehéz idők várnak azokra a vállalatokra, amelyek nem fektetnek az informatikai biztonságuk megerősítésébe. A koronavírus-járvány felhívta a figyelmet arra, hogy az informatikai infrastruktúra olyan alapszolgáltatás, mint az áram- vagy a vízellátás. Mivel a bűnözők folyamatosan automatizálják a kibertámadásokat, egyre több és több kísérlet tesznek arra, hogy beszivárogjanak a vállalati hálózatokba.

Személyre szabott

Mára a kártevők fejlesztése és a kártevők felhasználása elvált egymástól. A legtöbb kiberbűnöző-csoport már nem fejleszt kártékony kódokat, hanem egyszerűen bérli azokat a fejlesztőiktől, akik az egyes kártevőket automatizált rendszerek segítségével folyamatosan újracsomagolják. Az úgynevezett poliglot támadások lényege, hogy a kártékony kódot ártalmatlannak látszó, végrehajtható fájlokba rejtik, például egy képfájlba, amely rendesen megtekinthető egy képnézegető alkalmazással, de ugyanakkor szkriptként is értelmezhető.

A megfertőzött számítógépeken a zsarolóvírusok is személyre szabottan működhetnek: végignézik a merevlemez tartalmát, és megállapítják a tulajdonos „értékét”. Egy bitcointárca vagy néhány fizetős játék, esetleg egy online póker alkalmazás jelenléte mind arra utalhat, hogy a gép tulajdonosa jómódú, így a váltságdíj mértéke is emelkedik.

A legtöbb esetben a kiberbűnözők a különböző támadásokat kombinálják egymással, például nem csupán titkosítják a merevlemez tartalmát, de előtte ellopják az adatokat, dokumentumokat is. Ez elsősorban a gondos mentéseket készítő vállalatok számára rossz hír, ugyanis hiába állítják helyre a titkosított fájlokat, a bűnözők azzal fogják őket megzsarolni, hogy amennyiben nem fizetik ki a kért váltságdíjat, úgy nyilvánosságra hozzák a dokumentumaikat, beleértve például az esetleges üzleti titkokat, szabadalmakat is.

Ingyen van, mégis fizetni kell érte

Az okostelefonok a következő évben is a támadók kedvelt célpontjai maradnak. Komoly problémát jelenthetnek majd az úgynevezett fleeceware alkalmazások, amelyek rövid és ingyenes teszteket kínálnak, de közben rejtett havi előfizetéshez vezetnek, amelynek összege az évi 50 ezer forintot is meghaladhatja. Itt az „apróbetűs” rész lényege, hogy az alkalmazás törlése még önmagában nem mondja le az előfizetést. A nagyságrendet érzékelteti, hogy 2020-ban eddig több mint 600 millió felhasználó telepített ilyen alkalmazást a Google Play Áruházból. A megtévesztésben a közösségi médiát is felhasználó, agresszív hirdetési kampányok és a hamis ötcsillagos értékelések is segítenek.

A kicsiket támadják

A G DATA szerint jelentősen növekedni fog a kis- és közepes méretű vállalatok (kkv) elleni támadások száma. A kkv-k tulajdonosai gyakran gondolják, hogy cégük nem elég csábító célpont a hackerek számára. Gyakran azonban a gyengébb védelemmel rendelkező kisvállalat jelenti a belépési pontot a nagyvállalatok hálózatába, a bűnözők a kiszemelt célpont teljes beszállítói hálózatát támadhatják. Emellett a kisvállalatok nem csupán a célzott, de az automatizált tömeges támadásoknak is áldozataivá válhatnak.

A támadások ráadásul egyre szervezettebbé is válnak, a bűnözők megosztják egymás között a munkát. Erre példa, amikor az egyik csoport csak a belépési adatokat szerzi meg, majd eladja azokat egy másik csoportnak.

Vakcina soron kívül

Az adathalászat is egyre kifinomultabb lesz, az átveréseket tartalmazó e-maileket a támadók magyarra fordítják, és az aktualitásokra fűzik fel. Ebben találkozhattunk hamis számlakövetelésekkel, egészségügyi maszkokat kínáló átverésekkel, és várható, hogy jönnek a koronavírus elleni vakcinát kínáló ajánlatok. Ez lehet egyszerűen egy soron kívüli eljárást ígérő levél vagy akár egy hatékonyabb vakcina hirdetése. A G DATA ennek kapcsán azt javasolja, hogy mindig a hatósági kommunikációt figyeljük, és az alapján tájékozódjunk, ne a közösségi média oldalakon látott vagy e-mailben érkező hirdetésekre kattintsunk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...