- Hirdetés -

Jövőre visszatérhet a tamagocsi-láz

|

- Hirdetés -

Több mint negyedszázaddal a játék első népszerűségi hulláma után, 2024-ben ismét tamagocsi-lázra számíthatunk – ezt vetíti előre az idei Ország Játéka verseny zsűrijének döntése, amellyel a Japánból indult játék újragondolt, korszerű verzióját, a Bitzee interaktív digitális kisállatot hozta ki az „interaktív” kategória győztesének. Különdíjat kapott a Csupaszív Pingvin interaktív állatka, de nagy sikert arattak az új kategóriák – a STEM (science, technology, engineering and mathematics), a Gamer társasjáték, a Szerepjáték és a Járművek – versenyzői is.

Mint minden évben, most is nagy érdeklődés és izgalom övezte az Ország Játéka szavazást. Idén több mint 1600 látogató vett részt a Játszónapon, hogy kipróbálja az Ország Játéka versenyre benevezett 87 játékot. Érdekesség, hogy a nevezett játékok között megjelent a kilencvenes évek közepén-végén hódító tamagocsi korszerű változata, amely az „interaktív játék” kategóriában elnyerte a zsűri díját.

A Bitzee interaktív digitális kisállatot nemcsak simogathatjuk, gondoskodhatunk róla, de végigkövethetjük felcseperedését is. A játék segítségével a gyerekek megtapasztalhatják, hogy milyen egy kisállatról gondoskodni, sokat tanulhatnak a felelősségvállalásról, a szeretetről és az önállóságról. A játék által egyszerre fejlődnek a szociális készségeik és a kommunikációs készségük, illetve a felelősségtudatuk megerősítésével jó előkészítője lehet egy igazi házi kedvenc érkezésének.

„Az Ország Játéka verseny számunkra nemcsak szórakoztató, hanem tanulságos is, mivel lehetőséget nyújt arra, hogy megfigyeljük, melyik játékújdonságok válnak be a gyerekek körében, és melyek számítanak igazán népszerűnek. A verseny segítségével értékes betekintést nyerünk abba, hogy mi az, amivel a leginkább leköthetjük és szórakoztathatjuk a fiatal résztvevőket” – fogalmazott Őri Gergely, a JátékNet Webáruház ügyvezetője.

Az „Ország Játéka” minősítés értéket képvisel: egyrészt versenyelőnyt biztosító, ismert védjegy a forgalmazóknak, másrészt érdemi segítség a vásárlóknak a megfelelő játék kiválasztásához. A díjat minden évben szigorú szempontrendszer alapján ítéli oda a zsűri, amely többek között tekintetbe veszi a játék készségfejlesztési és kreativitásnövelő potenciálját, illetve a hatását a gyermek szociális kapcsolataira.

Az elmúlt évtized tapasztalatai alapján az Ország Játéka verseny felhozatala jó rálátást biztosít az adott év, illetve a karácsonyi szezon várható kínálatára és slágertermékeire még akkor is, ha a zsűri csak olyan termékeket értékel, amelyeket a versenyre küldenek a forgalmazók.

„Érdekes trend évről évre, hogy a kor szelleme, azaz jellemzően a technológiai fejlődés utat talál a játékiparba – nyilatkozta Pierrot producer, játékfejlesztő, aki egyben a zsűri elnöke is. – Izgalmas, ahogy ezek finom késéssel, gyakran kísérletképpen és alacsony színvonalon, de megjelennek a gyerekeknek kínált termékekben. A tamagocsi a 90-es évek végén jelent meg, és a kor digitális csúcsát képviselte, ezért hatalmas kereslet mellett siker lett. Idén a játék új inkarnációját láttuk, amiben olyan elemek és funkciók is megjelentek, amelyek negyedszázada még elképzelhetetlenek voltak. Talán nem akkora nóvum, talán nincs is igazi reveláció, de mivel egyszerű és hozzáférhető mindenki számára, nem kizárt, hogy ismét divathullámot idéz elő egyszerű „igényegyeztetéssel.”

Pierrot kiemelte, hogy továbbra is vannak olyan gyártók, akik inkább a korosztályi igényekre, mint a trendi tényezőkre fókuszálnak: „Örömmel látjuk, hogy egy-egy játékszer gyártója nem ült fel a trendeknek, azaz fontosabbnak tartotta a természetes korosztályos igényeket, és az erőszakos „contentify”, azaz a látszólagos tartalommal való túltöltés helyett keveset vállalt, de azt jó minőségben és ötletes dizájnnal tette. Az igazán nagy formátumú cégek ezt házon belül is képesek megalkotni, párhuzamosan a licencekkel terhelt, vásárlómágnes produkciókkal, de üdítő, hogy a kisebbek közül is pályáztak ilyenekkel.”

A verseny zárónapján, a Játéknapon a különböző gyerekprogramok mellett a jó hangulatról idén két sztárfellépő is gondoskodott: a Barbie-rajzfilmek énekhangja, Vágó Bernadett, illetve Kovácsovics Fruzsina, az Ország Játéka zsűritagja, a JátékNet nagykövete délelőtt és délután is felléptek a rendezvényen.

A jótékonysági célokat szolgáló szavazás során 50.000 Ft értékű ajándékcsomagot nyert a Maglódi Napsugár Óvoda, valamint a Halimbai Hársfa Óvoda és Bölcsőde. A Facebookon hirdetett verseny nyertesei pedig a Békési Gólyafészek Bölcsőde tehetséges alkotói lettek, akik egy értékes ajándékcsomaggal gazdagodtak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre költik a pénzüket a fiatalok

A mai fiatalok túl sokat költenek divatra, szórakozásra és csak a mának élnek? A harminc alattiak vagy az idősebbek kezelik ügyesebben a pénzügyeiket? Egyebek közt ezekre a kérdésekre is választ keresett az a friss...

Alig érezhető profitnövekedésre számítanak a vállalkozások

Szerény, de már a várható inflációt meghaladó pénzügyi eredményekre számítanak idén a vállalkozások. A K&H kkv bizalmi index első negyedéves eredményei alapján átlagosan 7,7 százalékos árbevétel-növekedést és 3,9 százalékos profitbővülést valószínűsítenek a következő egy...

Megduplázódott a külföldi munkát kereső magyarok aránya

Világszerte a dolgozók 63 százaléka nyitott arra, hogy más országban vállaljon munkát, több mint 20 százalékuk aktívan keres így állást. A magyarok esetében jelenleg kisebb, 15 százalék az aktívan külföldi állást keresők aránya –...

Ismét környezetbarát minősítést kaptak az LG csúcstévéi

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről és szén-dioxid méréséről szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást...

Kiderült mit féltenek legjobban a magyarok

2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül. Az esemény alkalmából a Genertel Biztosító átfogó kutatást végzett, hogy megtudja, mik a magyar lakosság lakásbiztosítással kapcsolatos preferenciái. Mitől féltjük leginkább az otthonainkat?...

Ezeket a divatcikkeket keresik most a legtöbben a webáruházakban

A több mint 4600 európai divatwebáruház termékeit katalogizáló, havi 47 millió látogatóval rendelkező GLAMI divatkereső és divatfelfedező oldal nyilvánosságra hozta friss elemzését, amely bemutatja, hogy március eleje óta melyek voltak a felhasználók által legkeresettebb...

Keveset tudunk az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát - derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb...

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Nemzetközi marketing vezetővel erősít a DEVELOR International

A DEVELOR International 16 országát kiszolgáló központi marketing csapatának vezetését 2024 januárjától Fazekas László látja el, mint Head of Global Marketing. A DEVELOR több mint 30 éve meghatározó szereplője a képzési és fejlesztési piacnak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

tévénéző nézettség

Új sorozatokkal erősít a Direct Now

A tavaszi hónapok során újraélednek a képernyőn a magyar filmek klasszikusai, érkezik a kétezres évek egyik legnagyobb bűnesetén alapuló Az évszázad csalása, és kizárólag az alkalmazásban nézheted vissza az áprilisban debütáló The Walking Dead:...

Erre költik a pénzüket a fiatalok

A mai fiatalok túl sokat költenek divatra, szórakozásra és csak a mának élnek? A harminc alattiak vagy az idősebbek kezelik ügyesebben a pénzügyeiket? Egyebek közt ezekre a kérdésekre is választ keresett az a friss...

Alig érezhető profitnövekedésre számítanak a vállalkozások

Szerény, de már a várható inflációt meghaladó pénzügyi eredményekre számítanak idén a vállalkozások. A K&H kkv bizalmi index első negyedéves eredményei alapján átlagosan 7,7 százalékos árbevétel-növekedést és 3,9 százalékos profitbővülést valószínűsítenek a következő egy...

Megduplázódott a külföldi munkát kereső magyarok aránya

Világszerte a dolgozók 63 százaléka nyitott arra, hogy más országban vállaljon munkát, több mint 20 százalékuk aktívan keres így állást. A magyarok esetében jelenleg kisebb, 15 százalék az aktívan külföldi állást keresők aránya –...

Ismét környezetbarát minősítést kaptak az LG csúcstévéi

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről és szén-dioxid méréséről szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...