- Hirdetés -

Kádár Tamás: „Az Est FM igazi punk sztori volt”

|

- Hirdetés -

Kádár Tamás 13 éve vezeti a Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ország legnagyobb és nemzetközi szinten is jegyzett fesztiváljaiért felelős cégvezető az ezt megelőző években is számos, a kommunikációs iparágat meghatározó projektben vett részt aktívan. A Drops: kommunikációs és kreatívipari szakmai beszélgetéssorozat legfrissebb adásában beszél németországi gyermekkoráról, színészi, rendezői és műsorvezetői ambícióiról, hogyan alapította meg 21 évesen első cégét, mi volt úttörő a néhai Est FM-ben, miként lett kultikus a társaival indított Rádió Café és milyen kihívásokkal nézett szembe, amikor a Szigethez került.

Kádár Tamás volt a Drops:Podcast sorozatának 14. vendége, akit a legtöbben a Sziget cégvezetőjeként ismernek, pedig az azt megelőző években is számos olyan média projektben vett részt, amelyek ma is meghatározzák a hazai kommunikációs iparágat. Kádár Tamás részletesen is mesélt a legújabb adásban tinédzserkoráról, hogy korábban 3 évet töltött Németországban, aztán miután szüleivel együtt hazatért, 18 évesen elhatározta, hogy önálló életet él és sikeresen felvételt nyert a Kodolányi János Főiskolára, ahol tagja volt az első újságírói szakos évfolyamnak is. Műsorvezető szeretett volna lenni, aztán a sors úgy hozta, hogy a kultikus Radio Bridge reklámértékesítője lett: „Más világ volt még akkor, az Arany Oldalakból hívtunk fel cégeket és próbáltunk nekik reklámokat eladni.” – mondta el Kádár Tamás.

Nem kellett sokat várni ahhoz, hogy megalapítsa első cégét, a Berg Médiát, mindössze 21 évesen: „A környezetünkben mindenki céget alapított, vállalkozott, konjunktúra volt, különösen a reklámpiacon. A csúcson a legnagyobb magyar tulajdonú médiaügynökség voltunk, de ha a nemzetközi cégeket is ide vesszük, akkor is bőven a top10-ben szerepeltünk.”

A Drops:-ban őszintén beszélt arról is, hogy sikerült társaival megalapítaniuk az Est FM-et: „A Tilos Rádión volt műsorunk Erdélyi Zsolt „Supermannel” és Alpári Lászlóval. Mivel a Berg Médiával sokat dolgoztunk a Pesti Estnek, onnan megkerestek bennünket, hogy mi lenne, ha az új rádiójukat mi vinnénk. Az Est FM igazi punk sztori volt, gyökerestül felforgattuk a hazai rádiózást, sőt, még ma is vannak olyan mainstream rádiók, amik több ötletünket a mai napig használják. A célunk az volt, hogy a kereskedelmi rádiós piacra olyan terméket hoztunk be, ami igyekezett úgy viselkedni, mint nem egy kereskedelmi rádió, ez is hozta el a végét.”

De itt nem állt meg a rádiós projektjeinek a sora, ugyanis 2008-ban megalapította a Rádió Cafét. „Az Est FM túrta ki az utat a Rádió Cafének, utóbbi jobban belesimult a kereskedelmi rádiózásba, mivel levettük a lábunkat a punk gázpedálról.” A siker nem maradt el, így a rádió végül az Est Média vásárolta meg tőlük, akkor már tőzsdei cégként, míg Kádár Tamást a cégcsoport ügyvezetőjévé nevezték ki. Az ő regnálása alatt vették meg az Exit magazint és indították el a Neo FM-et. „A Rádió Café indításakor készítettünk egy kutatást, ez azt mutatta ki, hogy az embereknek komoly kötődése van a talk rádiókhoz, innen jött a „Van barátod” szlogen, ami leírta, hogy mire is való igazából a rádió. Az is a Café különlegességei közé tartozott, hogy olyan kreatív és egyedülálló műsor promóciókat készítettünk, ami akkor még nem volt jellemző a többi rádióra.”

Az Est Médiától pedig egyenes út vezetett a Szigethez, bár elmondása szerint annak ellenére, hogy több mint egy évtizede ismerte már Gerendai Károlyt, elsőnek mégsem mondott igent a felkérésére, de végül meggyőzték és ezt máig nagyon jó döntésnek gondolja. Cégvezetése alatt a Sziget számos innovációt hajtott végre, például 2012-ben ők vezették be a világon első fesztiválként a teljes készpénzmentességet. „2011 és 2017 között olyan szervezeti és működési struktúra váltást tudtunk megvalósítani, ami lehetővé tette azt, hogy felkeltsük külföldi befektetők érdeklődését. Az új tulajdonosunknak, ami egy pénzügyi befektető cégcsoport, 2017-ben mi voltunk az első fesztiválja, mára pedig már 80 ilyen projekttel rendelkeznek. Inspiráló, hogy a több céggel tudást és tapasztalatot tudunk cserélni, és segíthetjük egymást, például a bookingban, ami manapság, amikor a headlinereket egyre nehezebb leszervezni, hatalmas előnyt jelent.”

Szabó Simon felvetette, hogy egy korábbi interjúban úgy fogalmazott „Minden férfinak az az álma, hogy olyat teremtsen, amiről majd emlékezni fognak rá. Úgy érzem, hogy ezt én még nem csináltam meg.” Ezt az állítását a mai napig tartja, annak ellenére, hogy számos olyan korszakos hazai média projektben vett részt, ami több tízezer emberhez jutott el, de ő elsősorban művészeti alkotásokban szeretne ilyen eredményt elérni.

A Drops: című beszélgetés sorozatot Juhász Péter, Blik Dániel és Dreissiger László producerek hozták létre Szabó Simon műsorvezetésével, melynek célja, hogy kötetlen és baráti formában a filmes-kreatív szektorba engedjenek betekintést.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...