- Hirdetés -

Kamatmentes részletekben fizethetünk a vásárlásért

|

Magyarországon is elérhetővé vált a digitális részletfizetési megoldás, amin keresztül a vásárló valós időben 3-6 részletre tudja bontani a kosárértéket. Az instacash Buy Now Pay Later (BNPL) – azaz „vásárolj most, fizess később” – digitális megoldása révén a kereskedők, szolgáltatók bankmentesen, a magyar szabályozásoknak mindenben megfelelően a saját márkájukat erősítve tudják növelni a visszatérő vásárlóik számát, az ügyfelek pedig 7 perc alatt, azonnali bírálattal kamatmentes fizetést igényelhetnek. Mindez a kereskedő számára nem jár magas banki jutalékkal.

Az instacash egy kereskedőre, szolgáltatóra brandelt, szabadon konfigurálható IT és üzleti megoldást kínál – ezzel a partner márkáját és vevői kapcsolatát erősíti –, amiben az önerőt, a részletek számát és a részletfizetési gyakoriság rugalmasan paraméterezhető.

Bruzsa Géza, a cég vezérigazgatója kitért arra is, a magyar vállalatok is számtalan olyan kihívással néznek szembe a nehéz gazdasági helyzetben, amire valós megoldást jelent a BNPL szolgáltatás.

“Az életviteli költségek nőnek, a bérek nem tudják követni az inflációt, így csökken a vásárlók szabadon elkölthető pénze, likviditási helyzete, ami miatt a sokszázezres, milliós kiadások ma már olyanok számára is nehézséget okoznak, akiknek ez még néhány éve nem jelentett problémát. Gondoljunk csak egy magán egészségügyi kiadásra, autó márkaszerviz költségre, vagy épp egy új házimozi rendszerre. A jó és felelős BNPL az affluens vásárlók megoldása is” – mondta.

A legtöbb banknak nincs a vásárlási pontokon beágyazott, minden ügyfél számára elérhető online hitel folyamata, ha van, akkor is töredezett, körülményes, hosszú, sokszor napokig tart, ezzel kapcsolatban Bruzsa Géza hozzátette:

“Meg kell érteni, hogy a kereskedőknek, szolgáltatóknak nem órákig, vagy napokig tartó, hanem maximum percekben mérhető részletfizetési folyamatokra van igényük, mert ez az, ami érdemben áttörést tud hozni a kosárelhagyás, azaz a lemorzsolódás csökkentésében. Már rég nem a bankfióki hiteligényléssel kell versenyezni élményben, hanem egy online bankkártyás vásárlással.”

Bruzsa Géza a kérdésre válaszolva elmondta, hogy egy kereskedői, szolgáltatói részletfizetés csak akkor lehet sikeres, ha az alábbi négy feltételnek megfelel:

professzionális a kockázatkezelés, azaz banki szintű ügyfélminősítő és döntési motor van beépítve a folyamatba,

manualitás-mentes a kereskedő oldali adminisztráció, azaz automatikus a részletfizetés és szükség esetén a behajtási folyamat, számlázás, könyvelés

kiemelkedő a vásárlói élmény, azaz nem szükséges dokumentumot csatolni, döntéshozatal percek alatt megtörténik, nincs várakozási idő

tökéletes a transzparencia, azaz bármikor, utólag is nyomon követheti egy vásárló a kiadásait és a részletfizetések státuszát

Példaként említette az Elektrobiker-t, a világ vezető elektromos robogóit forgalmazó partnerét, amely az instacash BNPL megoldásával a piacon elsők között vezette be a teljesen online halasztott fizetési módot, ami webshopos vásárlás esetén nyújt lehetőséget 6 részletben történő kamatmentes fizetésre – mindezt 7 perc alatt akár a kanapé kényelméből, vagy a bemutató teremből egy szakmai konzultációt követően. A megoldás attól is unikális, hogy maga a kereskedő biztosítja a vásárlók számára, így egy pillanatra sem kell elhagyni az Elektrobiker felületeit, nincs bankfióki sorban állás és nincsenek a hétköznapi hiteligénylések során mindenki által jól ismert frusztrációk, mint például a munkáltatói igazolás papír alapon történő kitöltetése, hiánypótlások, elnyúló átfutási idők.

Kamatmentes fizetés 3-6 részletben

Hazánkban a hatályban lévő szabályozások szerint jelenleg kétféleképpen lehet részletfizetést biztosítani: banki, pénzügyi licenccel, vagy kereskedőként, szolgáltatóként. Utóbbi esetében akkor valósulhat meg, ha a cég valamilyen terméket, szolgáltatást értékesít a vevőjének és nem kamatbevétel szerzése a célja, hanem a vásárlás elősegítése.

Bruzsa Géza, a BNPL magyarországi úttörőjeként ismert instacash képviseletében elmondta, Németországban már a webshopos vásárlások 20 százaléka esetében BNPL a fizetési mód, de a nyugat-európai átlag is 10 százalék körüli, és már olyan hétköznapi fogyasztási cikkekre is elérhető a részletfizetés, mint mondjuk egy cipő vagy egy parfüm.

„Nem tartjuk helyesnek a nyugati BNPL szolgáltatók elmúlt években mutatott gyakorlatát, hogy üzletileg kevésbé racionális célokra is részletfizetést biztosítanak. Helytelenítjük, hogy egy lakcím alapján hiteleztek, nem validáltak jövedelmet vagy nem ellenőrizték a vásárlók fizetési képességeit. Mindemellett viszont azt gondoljuk, hogy a BNPL olyan unikális újításokat hozott több ponton Nyugat-Európában a vásárlói élmény vonatkozásában, amelyek gyökeresen meg fogják változtatni a piacot” – mutatott rá.

Úgy folytatta, a bankokat lépéskényszerbe hozzák az új megoldások a tekintetben, hogy szintet lépjenek a folyamataik kapcsán és kilépve saját komfortzónájukból ne ők várják a hiteligénylő ügyfeleket a bankfiókokban, vagy épp a saját online csatornáikban, hanem a vásárlások helyén, beágyazottan nyújtsanak digitális szolgáltatást.

Bruzsa Géza közölte, az instacash-nek a kezdetektől fogva az a missziója, hogy a hiteligénylést élménnyé tegyék itthon és nemzetközi szinten, és a digitális finanszírozási megoldásaikat a technológia adta lehetőségek alapján minél közelebb vigyék azokhoz a pontokhoz, ahol az ügyfelek az életüket élik.

„Hisszük, hogy nem az ügyfélnek kell a bankba menni, hanem a finanszírozási mód menjen az ügyfélhez és mint jelen esetben is, egy szolgáltatónál legyen elérhető a tökéletes megoldás. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az egyik legkritikusabb élethelyzetben a mi megoldásunk segítségével jut valaki halasztott fizetéshez, ezzel is bizonyítva, hogy a szolgáltatást jól használva társadalmilag is fontos célokat lehet támogatni” – zárta gondolatait az instacash vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...