Ma több mint 4 millió magyar soha nem sportol. A Decathlon Sportolj ma! Programjával változtatna ezen.
A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar soha nem sportol a legkülönbözőbb okok miatt. A leggyakoribb kifogások között az idő-, motiváció- vagy társhiány szerepel az első helyeken, de ugyanígy probléma lehet a sérülés vagy egyéb egészségügyi korlátozottság. A Decathlon új kezdeményezésének célja a közösségek erejére építve és pénzbeli támogatást nyújtva, hogy megmozgassa ezeket az embereket. Jelszavuk: kezdj bele, és nem leszel egyedül! Hogy még vonzóbb legyen a rendszeres testmozgás, az áruházlánc ismert emberek bevonásával új szintre emeli a sportélményt. A programot bejelentő sajtótájékoztatón az is kiderült, elsőként Ábel Anita, Gianni Annoni és Hajós András lesznek ebben a segítségükre.
Sportoljma.hu – így szól a Decathlon globális szinten is egyedülálló programja, melynek lényege, hogy a weboldalon regisztrálva bárki sportközösséget alkothat, ezen a felületen szervezhet sporteseményeket vagy akár csatlakozhat egy már meglévő közösséghez. A választható sportágak tárháza legalább olyan gazdag, mint az áruház eszközválasztéka. A programot azért indították útjára, hogy minél több ember ismerkedhessen meg a sportolás örömével, és a rendszeres testmozgás révén egyre többen legyenek egészségesek és kiegyensúlyozottabbak Magyarországon. Az oldal célja az is, hogy a résztvevők akár új sportokat is kipróbáljanak, új embereket ismerhessenek meg, és persze új élményeken osztozzanak.
A működési elv nagyon egyszerű: a Decathlon a www.sportoljma.hu oldalon várja közösségvezetők vagy „sima sportolni vágyók” regisztrációját várja, akik vagy új sportközösséget alapítanak vagy csatlakoznak egy már létező közösséghez. A regisztrált közösségeknek képekkel, vagy videókkal kell dokumentálni a közös sportélményeket – 10 hét után pedig, ha legalább heti egyszer közösen sportoltak, a Decathlon minimum 5+1 fő esetén 20.000 forint értékű, minimum 10+1 fős sportközösség esetén pedig 30.000 Ft értékű vásárlási utalvánnyal támogatja a közösség vezetőjét. Ebben a juttatásban évi egyszer részesülhet mindenki. A 4 millió sportmentes életet élő emberből sokan a megfelelő társaság, vagy az eszközök hiánya miatt nem élnek egészségtudatos életet. A vállalat ezzel a megoldással egy csapásra több igényre is megoldást tud nyújtani.
A programot házon belül már tesztelte a Decathlon: ennek köszönhetően már most több mint 50 működő sportközösséghez, lehet csatlakozni 21 különböző sportágban, az ország legkülönbözőbb pontjain. A programban résztvevők száma már most meghaladja a 350 főt. Cél a több száz sportközösség létrehozása a lehető legtöbb sportágat lefedve és a lehető legtöbb embert megmozgatva.
További ösztönző erőként több ismert ember is a kezdeményezés mellé állt, hogy még magasabb szintre emeljék a sportélményt. A Decathlon mostantól havonta egyszer azzal jutalmazza a Sportoljma.hu 1-1 sportközösségét, hogy a kiválasztott edzésén valamilyen extra élményt ad a résztvevőknek egy ismert emberrel. Az eseményen kiderült már az is, hogy az első három sportélmény hogyan is néz majd ki. Ábel Anita a jóga szerelmese, így egy jóga csoport órája előtt egy activity párbajjal melegíti majd be a résztvevőket. Hajós András igazi utcai biciklis, így nem volt kérdés, hogy egy bicajos csapathoz csatlakozzon. András szeretne olyan csapattal találkozni, akik egyébként terepen szoktak biciklizni, de ő bevezetné őket a városi bringázás világába. Gianni Annoni egy focicsapathoz tervezi a csatlakozást, ahol edzőként motiválja majd a résztvevőket, levezetésként pedig energia gazdag olasz étkekkel készül meglepni a testedzésben megfáradt csapatokat. Idővel a program új arcokkal bővül majd, de az élmény állandó marad.
„Jelenleg ez a program a magyarországi Decathlon zászlóshajója, küldetésünk fő eszköze. Ez egy egészen egyedi a kezdeményezés, hiszen egy országban sem volt még csak hasonlóra sem példa vállalatunk részéről, ami óriási büszkeségre ad okot az itthoni csapatnak.” – fejtette ki Pósfai Gábor, a Decathlon Magyarország ügyvezetője. „Sajnos Magyarországon még mindig nagyon sokan nem mozognak, ezért tartottuk fontosnak létrehozni ezt a programot, mely reményeink szerint gyökeres változásokat hoz majd. Piacvezető sportszereskedőként egyrészt felelősséget is érzünk ezért, másrészt hosszú távon üzleti érdekünk is az, hogy a sportolók táborát növeljük” – tette hozzá, majd elmondta, hogy a program kiegészül egy társadalmi célú elemmel is: a Sportoljma.hu oldalon az év során szervezett és megvalósult minden egyes rendezvény után 1000 Forintot ajánl fel a vállalat a magyar szabadidősport javára. Azt pedig, hogy ez a jó ügy pontosan mi lesz, a Sportoljma közössége döntheti majd el.
A Sportoljma.hu program elindult és várja a lelkes jelentkezőket. A legszorgalmasabb kiválasztott közösségek pedig rendszeres meglepetésekben részesülnek majd, számos híresség segít majd a sportélmény még magasabb szintre emelésében a jövőben is.