Utolsó pillanatra hagyta az ajándékvásárlást, netán nem jut eszébe semmi igazán jó ötlet, de szeretné, ha az ajándéka valóban hasznos lenne? Nincs egyedül a gondjaival: sokak menedéke karácsony előtt az ajándékkártya.
Minden negyedik ember cserélt már vissza ajándékba kapott terméket az NRC Médiakutató és a MediaMarkt közös, októberi reprezentatív felmérése szerint. Elsősorban azért, mert az nem felelt meg számára (36%). A műszaki áruházak egyébként sem az impulzusvásárlás területei, hiszen ilyenkor számos, kifejezetten személyes tényezőt kell figyelembe vennie az ajándékozónak. Akik a kutatás szerint ezen felül a megajándékozott valamely márkához való vonzalma, valamint praktikus szempontok, mint a méret, teljesítmény, egyéb funkciók és az ár sajátos, egyéni metszete alapján szeretnek választani. A vásárlást tervezők 35%-a ezek alapján előre kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket szeretteinek, 44%-a pedig, ha nem is dönt a konkrét készülékről, már legalább tudja mik lesznek a legfontosabb szempontjai.
Még így is előfordulhat, hogy nem ismerjük az ajándékozott pontos igényeit, esetleg nincs időnk kiválasztani és vásárolni, viszont nem szeretnénk csalódást okozni. Kézenfekvő döntés ilyen esetben az ajándékkártya, hiszen gyakorlatilag nem lehet vele tévedni, és a megajándékozott sem szórhatja el – a készpénzzel ellentétben – nagyon másra az így kapott összeget. „Az ajándékkártya értékesítés szempontjából egyértelműen a karácsonyi időszak a legkiemelkedőbb, ezt követi a ballagási, majd az esküvői szezon – ismerteti tapasztalatait Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója. – A kártya praktikus előnyeinek köszönhetően évről évre nő a kártyaértékesítések száma.”
Kifejezetten praktikus megoldás például családon belül, amikor különböző generációk szeretnék meglepni egymást valamilyen hasznos ajándékkal. Szánthó szerint akkor is jó megoldás, ha csak hozzájárulni szeretnénk, akár többen is a vásárláshoz, a kártya ugyanis a saját értékénél nagyobb vásárlásokhoz is felhasználható, ha a különbözetet megfizetik. A tapasztalatok szerint azok is szeretik ezt a megoldást, akik bár tudják, hogy a megajándékozott nagyon szeretne egy bizonyos műszaki cikket, de nem biztosak benne, hogy mások nem gondoltak-e már ugyanerre. A félelmük nem alaptalan: a kutatás szerint a visszacserélés negyedik leggyakoribb oka (21 %), hogy az illetőnek már volt ugyanolyan terméke.
Az ajándékkártyák MediaMarkt kínálatában szinte bármely termékre beválthatóak és többféle címletben elérhetőek. Ráadásul az egyenleget nem kötelező egyben levásárolni, a fennmaradó összeg pedig az utolsó vásárlást követően még 5 évig felhasználható.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.