Karantén-kívánságok – tarolt a home office faház

Sokat elárul arról, hogyan élik meg a magyarok a lassan egy éve tartó járványt, hogy egy, a kert végébe felépíthető home office faház bizonyult a legtöbb érdeklődést kiváltó terméknek a #vegyélhazait kezdeményezés keretében.

Egy éve indult útjára a #vegyélhazait kezdeményezés, amely most összegyűjtötte, hogy az elmúlt tizenkét hónapban milyen termékekre és üzletekre kattintottak leginkább a felhasználók. A termékek listáját egy home-office hangszigetelt kerti faház vezeti, a 16 négyzetméteres miniotthon ára 1,9 millió forint és elvonulási lehetőséget biztosít – ha például család mellett dolgozna az ember.

A második helyre akár a faházban is jól hasznosítható, buja pózokat ábrázoló, süteményekhez való kiszúró került, amely mindenképpen édes bűnökre sarkall. Úgy tűnik, hogy a járvány idején felértékelődött a lakáskultúra, mert a harmadik legkeresettebb termék a dizájnos fürdődézsa. Népszerűek a különleges ajándéktárgyak, az első tízben találunk vintage rókakoma figurákat, süthető gyurmából készült bögrét és mézeskalács bölcsőt. A legnépszerűbbek között van még a rétes és a kenyérsütésben segédkező okos befőttesüveg. Utóbbi készülék a 2020-2021-es év legtrendibb tevékenységében, a kovásznevelésben nyújt támogatást. A top10-et a kézműves üdítőital és kokárda zárja.

Egy évvel ezelőtt indította útjára a Marquard Media a #vegyélhazai kezdeményezést, hogy felületet biztosítson a hazai márkáknak maguk és termékeik bemutatására, közösséget építsen és így segítsen a magyar kultúrának, divat- és gasztrovilágnak, vagyis azon szektoroknak, amelyekre a járvány különösen keményen sújtott le. Azóta több mint 400 ezer felhasználó csatlakozott a csoporthoz, rengeteg magyar termelő, manufaktúra és kézművesműhely kínálja itt a portékáit. Az évfordulón az is kiderült, hogy mely vállalkozások adatlapja vonzotta a leginkább a nézelődőket.

Híres magyar találékonyság

A magyar humor a karantén idején is él és virul, ezt jól bizonyítja, hogy egy vicces bögréket gyártó manufaktúrát kattintottak a legtöbben. Hatalmas az érdeklődés a modulházak iránt, egy környezetbarát otthonokat kínáló cég lett a második. Az első tízben találunk még többek között házi lekvárfőzdét, cipő- és táskatervezőt, egyedi kendőket és ékszereket gyártó műhelyt, valamint a natúr kozmetikumok megmozgatta a közönséget.

Bár a listára nem kerültek fel, a #vegyélhazait közössége körében nagy népszerűségnek örvendenek az egyedi, jópofa termékek. Ilyen például a pároknak kifejlesztett kesztyű, azaz a pártyű. Egy ötvösmester feldobható érmét tervezett civakodó szerelmeseknek: akik biztosra akarnak menni, mindkét oldalra a saját nevüket íratják. A járvány negatív mentális hatásai ellen a legjobb védekezés a humor és a kreativitás: a csoportban találunk vakcinás fülbevalót, valamint karantén ihlette vázát – fertőtlenítőszer motívumokkal.

A #vegyélhazait különlegessége, hogy a szolgáltatásokat keresők is feltehetik kérdéseiket. Az egyik felhasználó egy, mémekben is látható kitömött gepárd mását szerette volna megvarratni. Sikerült neki és azóta mások is akarják a mémből valósággá vált gepárdot, ahogyan a bárányos WC-papír tartó is életre kelt és hatalmas népszerűségnek örvend.

Legkeresettebb termékek listája:

Home-office kerti faház

Pózos kiszúró sütikhez

Műanyagból készült fürdődézsa

Kézzel húzott rétes

Rókakoma figurák

Gyurmából készült flamingós bögre

Mézeskalács bölcső

Okos befőttesüveg

Magyar üdítőital

Kézműves kokárda