- Hirdetés -

Karbon-kalkulátorral segíti a tudatos vásárlást a Mastercard

|

Vajon mekkora az ökológiai lábnyomom? A Mastercard megbízásából készült új kutatás rámutatott, hogy a COVID-19 járvány egyik következményeként megnőtt a fogyasztók érdeklődése a környezettudatosság iránt.

A megkérdezett európaiak majdnem fele (48%) fontosabbnak tartja a mindennapi tevékenysége következtében kibocsátott szén-dioxid csökkentését most, mint a pandémiát megelőzően. Valójában az európaiak többsége (52%) minden eddiginél jobban tudatában van annak, hogy cselekedetei milyen hatással vannak a környezetre – ez az arány az Y és Z generáció körében a legmagasabb (58%).

Jóllehet a fenntartható fogyasztás iránti vágy folyamatosan nőtt az elmúlt évtizedben, a Mastercard kutatása szerint ez a szemlélet mérhetően nagyobb teret nyert a COVID-19 következtében. A fogyasztók egyre tudatosabbak és majdnem minden ötödik válaszadó (58%) gondolja, hogy a vállalatoknak is fenntarthatóbb- valamint környezetkímélőbb módon kell működniük. A Z generáció körében ez a meggyőződés még magasabb (62%). A kutatásból az is kiderült, hogy az európai válaszadók elvárják a vállalatoktól, hogy csökkentsék a hulladék kibocsátásuk mennyiségét (39%), odafigyeljenek a műanyag-szennyezésre a termékek és a csomagolások területén (38%), valamint csökkentsék a levegő és a víz szennyezését (35%). Ez az a három fő szempont, amire a megkérdezettek szerint a vállalatoknak összpontosítania kell a pandémia kezelése mellett.

A Mastercard átfogó fenntarthatósági programjának része a Priceless Planet Koalíció, melynek egyik célja, hogy összehangolja a vállalatok és fogyasztók törekvéseit, első lépésként 100 millió fa ültetése érdekében a következő öt évben.

A Mastercard a Karbon-kalkulátort a társaság stratégiai partnerével, a svéd fintech céggel, a Doconomy-val együttműködve fejlesztette ki és integrálta a Mastercard globális hálózatába. A Mastercard Karbon-kalkulátor használatával lehetővé válik a bankok számára, hogy adatokkal segítsék azokat az ügyfeleket, akik többet szeretnének tenni a környezetért. A rendszer hozzáférést biztosít a szén-dioxid-kibocsátással kapcsolatos adatokhoz és információkhoz, valamint gyakorlati tanácsokat és tippeket ad – pl.: hány fát kell ültetni egy tevékenység ellensúlyozására.

„Elengedhetetlen, hogy a vállalatok felismerjék felelősségüket a bolygó és a környezet megóvásának érdekében. Nem csak azért, mert ez a fogyasztók igénye, hanem azért, mert így helyes. A Föld mindenkié és kollektív felelősség terhel minket, hogy tegyünk is érte valamit. A COVID-19 járvány óta a környezet iránti aggodalom ugrásszerűen megnőtt, ami azt jelenti, hogy erőfeszítéseinket is sokszorozni kell. Mi folytatjuk azon új és innovatív módszerek feltárását, amelyekkel érdemben hozzájárulhatunk a környezet megóvásához. Mindezen túl dolgozunk azon is, hogy törekvéseinket szélesebb hálózattal osszuk meg, így másokat is ösztönözzünk e lépések megtételére” – mondta Mark Barnett, a Mastercard Europe elnöke.

„A Mastercard új eszközének segítségével a bankok lehetőséget kapnak arra, hogy ügyfeleiknek vásárlásaikhoz, vagy akár kuponbeváltásaikhoz kapcsolódóan adatokat, információt adjanak. Így a fogyasztók egyénileg mérlegelhetik, hogyan döntenek annak fényében, hogy mekkora az adott tevékenység, beszerzés ökológiai lábnyoma. Tudatos vállalatként a Mastercard tisztában van azon felelősségével, hogy foglalkoznia kell a klímaváltozás jelentette kihívásokkal és hozzá kell járulnia a környezet védelméhez” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A Mastercard Karbon-kalkulátor számításainak alapját a függetlenül ellenőrzött Åland Index adja. Az értékek természetesen tovább javíthatók relatív és könnyen érthető CO2-egyenértékekkel (például fák ültetésével), valamint tippekkel a fenntarthatóbb életmód érdekében. A fogyasztóknak arra is van lehetőségük, hogy ellensúlyozzák karbon kibocsátásukat azáltal, hogy hozzájárulnak a Priceless Planet Koalíció erdő-helyreállítási projektjeihez – akár adományozással, akár a bankjukkal közös tevékenység által. A bankok zökkenőmentesen integrálhatják a szén-dioxid-kalkulátort mobilalkalmazásaikba új API-k révén, amelyek már elérhetők a Mastercard Developers fejlesztői oldalon.

„Azáltal, hogy egy egész iparágat bevon az egyéni meglátások és a kollektív cselekvések lehetővé tételébe, a Mastercard újradefiniálta a pénzügyi ipar mindennapi szerepét az éghajlati válság kezelésében” – mondta Mathias Wikström, a Doconomy vezérigazgatója.

A Föld világnapja (április 22) előtt a Priceless Planet Koalíció fenntarthatósági kampányt indít, hogy hozzájáruljon a 100 millió fa ültetéséhez.

Felismerve a közösségi média fontosságát a tudatosság és a környezetvédelem megteremtésében, április 15-től a Mastercard kampányt indít a TikTok és az Instagram oldalán az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban és Hollandiában, hogy ösztönözzék a fogyasztókat faültetésre, hogy ezzel ünnepeljék meg a föld napját. Minden Mastercard fizetéshez köthető adományhoz a társaság anyagilag is hozzájárul.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...