Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő full service ügynökség a Climate Action szakértőinek tanácsaival, valamint egy közel 40 tényezőt vizsgáló karbonlábnyom- számláló segítségével meghatározzák a rendezvények környezetet terhelő hatását, és megoldást kínálnak ennek csökkentésére.

A Hello Agency együttműködési megállapodást kötött a Climate Action-el, azzal a céllal, hogy rendezvények szervezése esetén már az ajánlatban szerepeljen az ár és a megvalósítás mellett az esemény becsült karbonlábnyoma is. Az ajánlatok több, ökológiai lábnyom alapján rangsorolt alternatívát is tartalmaznak és az ügyfeleknek kell dönteni, hogy melyik verzióval kívánnak élni. A kiajánlott rendezvények karbonlábnyomát a Hello Agency munkatársai összehasonlítják az elmúlt egy év tapasztalatai alapján mért átlag értékkel, és meghatározzák, hogy kategóriájában mennyivel környezetkímélőbb a kért megoldás az átlaghoz képest és milyen változtatásokkal lehet ezen tovább csökkenteni. Ezzel igyekszik az ügynökség az ügyfeleit arra biztatni, hogy válasszanak fenntarthatóság szempontjából optimálisabb megoldásokat.

„Évek óta keressük a megoldást, hogy mivel tudnánk tenni a fenntarthatóságért. A Climate Action szakértőivel arra jutottunk, hogy első lépésben a rendezvényeink ökológiai lábnyomán tudnánk csökkenteni. Ehhez egy karbonlábnyom- számláló segítségével olyan számításokon alapuló, környezettudatos ajánlatokat küldünk ki ügyfeleinknek, amik tartalmazzák a különböző megoldások környezetet terhelő hatását, így már a kezdetektől tudatos megoldásokat tudunk adni ügyfeleinknek” – mondta Kertész Mónika, a Hello Agency senior account managere.

„A környezetbarát megoldások szállítása mellett szeretnénk azt a hamisan kialakult képet is ledönteni, hogy a fenntartható rendezvények drágábbak. Tapasztalataink alapján a költséget nem, hogy nem változtatja, sok esetben még csökkenti is, ha kevésbé környezetterhelő megoldásokat választunk. A karbonlábnyom- számlálóval közel 40 input alapján tudunk fenntarthatósági értéket számolni, ami segítségünkre lesz a rendezvényeink fenntarthatóbbá tételében” – tette hozzá Erdős Ákos, a Hello Agency ügyvezető igazgatója.

A klasszikus környezetvédelmi komponensek mellett, mint a szelektív hulladékgyűjtés, csökkenthető a megrendelt catering ökológiai lábnyoma is lokális gazdaságok által termelt, szezonális menü összeállításával, vegetáriánus opciók növelésével, valamint lebomló étkészlet használatával. A rendezvények ökológiai lábnyomának redukálásához fontos tényező továbbá a PET-palackok és a papíralapú termékek visszaszorítása, a kiállítási standok méretének csökkentése, valamint kiemelt jelentőséggel bír még a helyszín energiafelhasználása, hűtött vagy fűtött területek mérete és a hely megközelíthetősége is, hiszen cél, hogy minél kevesebben üljenek a rendezvény miatt autóba, válasszanak helyette alternatív, környezetet kímélő közlekedési lehetőségeket.